Page 2 of 3
Posted: Fri Feb 26, 2010 10:31 pm
by 323baur
Ok Peter, jij je zin

Posted: Sat Feb 27, 2010 6:11 pm
by gerrit323
Ik denk dat ik er wel uit ben

Posted: Sat Feb 27, 2010 9:04 pm
by gerrit323
Vandaag verder gedaan aan het voorzien van de hittebestendige coating op de hartge lijn.
Ze is klaar om te monteren maar eerst nog de verschillende delen losmaken van mekaar.
Gerrit
Posted: Sat Feb 27, 2010 9:07 pm
by 323baur
Hoi Gerrit,
Wat voor een coating is dat? En vooral wat wordt er beloofd qua duurzaamheid?
Ik zie op mijn Simons pijpelarij beginnende roest, en dat wil ik zo beperkt mogelijk houden.
Posted: Sat Feb 27, 2010 9:19 pm
by gerrit323
Zo Ite
http://shop.berner.eu/berner/be/product ... nContext=2
goed reinigen (brakecleaner), oppervlakkige roest wegschuren met korrel 1000 schuurpapier, goed ontvetten (weer brakecleaner) en verschillende dunne lagen aanbrengen van de coating.
Veel regen en vuil zal deze lijn wel niet zien dus kwa duurzaamheid maak ik me niet al teveel zorgen ... ze spreken over "verlengde levensduur bij gewoon gebruik"
Posted: Sat Feb 27, 2010 9:26 pm
by 323baur
Hmm, ga ik er ook op smeren.
Alles ligt nu toch los en de pijpen waren destijds duur zat.
Een busje breakecleaner heb ik nog wel liggen.

Posted: Fri Mar 05, 2010 12:49 am
by gerrit323
Zozo de hartge lijn is gemonteerd ... alles past mooi ... sommige delen zoals rechtse verbindingsbuis tss voor en achterdemper passen maar net .. mm'tje of 4 vrij van de benzinetank (ik zoek hiervoor nog een hittewerende mat)
geluid is zoals verwacht wat luider dan origineel maar niet overdreven en een héél mooi geroffel bij gas lossen, dit kan ook niet anders want de hartge dempers zijn alle 20 cm korter dan origineel (de voordemper is zelfs maar de helft kwa lengte)
oordeel zelf
originele lijn
http://www.youtube.com/watch?v=5GBJoHGSyhQ
hartge lijn
http://www.youtube.com/watch?v=lYaVNvWSDLA
en enkele foto's
gedemonteerd
het enige plekje dat wat laswerk vroeg hersteld (niet door mij

kan niet lassen)
deels gemonteerd .. ze is ondertussen wel terug mooi in de zwarte coating gezet ... zoals wel opvalt moet de beugel over de verbinding van de beide tanks er tussenuit anders heb je geen ruimte voor de rechtse tussenbuis
uiteraard met nieuwe beugels
en gemonteerd
Het volgende om aan te pakken is de achteras .. die gaat zo roestig zijn laatste seizoen in.
Bij deze ook melden dat de Hartge ombouw voor mij nu wel ten einde is
Ik zou enkel nog een hartge snelheidsmeter met "hartge rs" gravering en schaal tot 240km/h kunnen monteren maar ik ben deze nog nooit tegengekomen
Nu slapen denk ik zo
Gerrit
Posted: Fri Mar 05, 2010 2:48 am
by Lars-Nord
Looks good. Does it give you more performance. HP?
I have a Alpina system that I gona put on my 323 to kee up with you. And to get that dog to be gone.

Posted: Fri Mar 05, 2010 8:14 am
by Jeroen
OK a little more in english then... I am slightly worried about the connecting hose between the tanks, I do think it requires protection, especially from hot exhaust pipes!
Posted: Fri Mar 05, 2010 8:29 am
by 323baur
Jeroen wrote:OK a little more in english then... I am slightly worried about the connecting hose between the tanks, I do think it requires protection, especially from hot exhaust pipes!
exactly my opion!!
At that place; it will be too hot!
Can't you make a special protection?
Posted: Fri Mar 05, 2010 9:10 am
by Arnold D
Alpina removed the protectionshield too, but they used another protection.
They used a iron pipe, cut in half.
Posted: Fri Mar 05, 2010 11:22 am
by Peter V.
Hey Gerrit,
Looks and sounds nice. The noise is pretty deep. I must agree with the others that it needs a protection for the Fuelconnection hose.
Posted: Fri Mar 05, 2010 11:32 am
by Jeroen
Oops only just discovered the vids, nice upgrade. On the first one the dogleg box is whining

Posted: Fri Mar 05, 2010 2:01 pm
by ruudariaans
Ondanks dat ik meer van het originele ben is dit ook wel apart, zeker als je alles hartge gemaakt hebt. Die eindpijpjes kun je trouwens wel aanpassen als je wil, met een flex en een lasapparaat kun je alles maken wat je wil!

Posted: Fri Mar 05, 2010 9:31 pm
by gerrit323
Jeroen wrote:OK a little more in english then... I am slightly worried about the connecting hose between the tanks, I do think it requires protection, especially from hot exhaust pipes!
I am working on that matter ... I only drove it 8km so no problem there ... but I will protect the connection pipe and fuel tank.
Arnold just gave away a nice tip ... metal tube cut in half ..
@Arnold .. heeft alpina ook een bescherming voor boven de benzinepomp

.. de verbinding zit er nu niet echt dichtbij maar vroeger liep er al helemaal geen uitlaat langs
@Lars .. I think this upgrade will give me maylbe little as 3hp+ .. the boost in performance is mostly due to the combined hartge parts (cylinder head, scharper camshaft and exaust line)
Keep you all posted
Gerrit