Page 2 of 2
Posted: Thu Mar 04, 2010 6:06 pm
by Jeroen
Over het algemeen is er wel een lichter model schakelaar te vinden. Op de 320iS heb ik trouwens de hoge stand ook extra handmatig schakelbaar gemaakt. Als je dan bijv het circuit af komt of een file in rijdt kun je gelijk beginnen met koelen ipv wachten tot de temp leuk oploopt...
Posted: Thu Mar 04, 2010 6:24 pm
by Arnold D
Precies, de vraag is alleen nog, waar plaats je zo'n schakelaar. Ik denk in een stukje plastic op de console, wat makkelijk te vervangen is.
Waar hij eerst zat. wil ik hem niet meer.
Posted: Thu Mar 04, 2010 6:29 pm
by Jeroen
Als je, voor later (?), nog een reserve kap hebt voor onder je dash kun je 'm wellicht daarin stoppen. Of onder de asbak, achterin de middenconsole (tegen de kunststof achterplaat, lekker uit 't zicht), in het dashboardkastje... uiteindelijk is het slechts een failsafe die je niet dagelijks nodig hebt.
Let op: gewoon schakelmassa naar relais brengen (wat was 't ook alweer pin 85 of 86, die die geen vonken teweeg brengt haha) dan blijft 't een minimaal stroompje. Niet proberen 30A over een schakelaar te leiden zoals ik al meer dan eens ben tegen gekomen

Posted: Thu Mar 04, 2010 6:40 pm
by tseard
Ik heb de auto zo gekocht dus weet neit precies hoe het in elkaar steekt. Maar ik heb dus de schakelaar links van het stuur, de oranje schakelaar is omgebouwt o.i.d. en kan hem daar mee aan en uit zetten.
Posted: Wed Mar 17, 2010 9:46 am
by jcrucq
Hoe check je de timing van de ontsteking? Ik heb een strobo, maar weet niet waar het punt zit om naar te kijken. Voorop het blok zie ik wel een markering op het krukaswiel, maar waar moet dit mee corresponderen?
Posted: Wed Mar 17, 2010 1:12 pm
by Peter V.
Hoi,
Ik weet niet of dit wel het juiste topic is maar vooruit maar:
Inderdaad heb je voor bij je krukas een richtpunt. Op je trillingsdemper staan verschillende tekens op de rand gezet.
OT: BDP
Z: ontstekinstijdstip.
Je vergelijkt dit met het opstaande randje van het beugeltje van je BDP-sensor. Even iets wit maken met verf of zo en natuurlijk de slangen van de vacuumverstelling van de verdeler losmaken.
Posted: Wed Mar 17, 2010 10:30 pm
by jcrucq
Gelukt, de ontsteking kan wel bijgesteld worden, maar deze zit echter zo vast. Heeft iemand een trucje om deze wat los te krijgen?
Posted: Thu Mar 18, 2010 8:45 am
by gerrit323
de mijne zat ook vast .. paar dagen op regelmatige basis met kruipolie ingespoten en los was hij
