Page 2 of 12

Posted: Wed Mar 24, 2010 8:44 pm
by gerrit323
Idd NIck vergis je niet tussen de hartge en de motorsport spoiler ze zijn niet makkelijk uit elkaar te houden maar er is wel degelijk een verschil ... Zoals Peter het heeft uitgelegd klopt :wink:

Gerrit

Posted: Wed Mar 24, 2010 10:53 pm
by Nick1984
hmm, 2cm is idd wel veel.
welke et waarde hebben originele BMW velgjes? ET15 of zo dan?
Wat die spoiler betreft was ik er al achtergekomen dat dat de specifieke hartge spoiler was. de lip onderaan is ook anders dan van de motorsportspoiler. Ik heb ondertussen al 3 motorsport voorspoilers tegen gekomen op het net, die zijn dus niet echt moeilijk te vinden.

Hartge zal wel iets anders zijn. Toch blijf ik nog een tijdje zoeken.
vind de chrome bumpers zoveel mooier.

Ik denk dat ik de velgen dan maar terug ga verkopen.
iemand 4 velgjes hebben nieuw in de doos, origineel bbs voor €275? 8)

Posted: Thu Mar 25, 2010 8:02 am
by e-einundzwanzig
zoals eerder gezegd moet je voor de jps 13" bbs mahles (et13) hebben met gouden hart, als je groter wil (echter niet origineel) neem je de 15" inch bbs mahle met gouden hart, of de bbs ra215 (beide identiek, beide et13)

mvg. Martin

Posted: Thu Mar 25, 2010 5:50 pm
by Nick1984
13" vind ik toch wel te klein, zou voor 15" gaan, ook omdat ik daar nog goede banden voor heb liggen. Nog wat verder zoeken dus.
merci voor de info!

Posted: Thu Mar 25, 2010 6:19 pm
by e-einundzwanzig
Image

www.blackbmw.net , hier staan meer foto's op, de auto is ook jps. de eigenaar is hier ook actief op het forum!


Martin

Posted: Thu Mar 25, 2010 9:41 pm
by gerrit323
Nick .. volgens wat ik in diverse hartge folders kan afleiden zou hartge op de eerste modellen tot 1980 de motorsportspoiler hebben gebruikt maar dan enkel het onderste deel. Pas vanaf 1981 werden de typische hartge spoilers gemonteerd. Mss een idee om de motorsport spoiler aan te passen ... bovenste bumper vorm eraf en aanpassen aan de chrome bumper, als ja wat handig bent (heb je al meermaals bewezen) denk ik dat dit best te doen is. :wink:

Gerrit

Posted: Fri Mar 26, 2010 12:04 am
by Nick1984
@Gerrit, daar heb ik ook al aan zitten denken, mss is dat wel de enige best betaalbare/realiseerbare optie. voorlopig ga ik nog even afwachten.
De voorspoiler gaat in ieder geval toch het laatste zijn wat ik ga doen, moest ik in tussentijd geen hartge vinden.

@e-einundzwanzig, die site heb ik al meerdere malen gelezen, ken hem bijna van buiten :wink: toch merci voor de info, madhatter gebruikt trouwens ook de 15" velgen.

zaterdag ga ik normaal bij bmwx323i langs, die zou nog bbs velgen hebben liggen met de juiste ET waarde. voorlopig staan de zwarte dus terug te koop.

Posted: Fri Mar 26, 2010 8:44 am
by Thijsse
323baur wrote:En dat zou ik nu echt niet doen hoor.
2 cm spacers is best veel.
valt best mee, daar kan je auto goed tegen

Posted: Fri Mar 26, 2010 9:22 am
by 323baur
Ik heb meerdere keren met autos gereden met spacers.. ik word daar niet blij van. Erg zoekerig en de balans is in mijn opinie weg.
Nu wil ik niet de producent op een voetstuk plaatsen, maar het onderstel is niet voor niks op deze wijze samengesteld.
Ik ben er niet weg van, maar ieder zijn keus.

Posted: Fri Mar 26, 2010 3:41 pm
by Peter V.
323baur wrote:Ik heb meerdere keren met autos gereden met spacers.. ik word daar niet blij van. Erg zoekerig en de balans is in mijn opinie weg.
Nu wil ik niet de producent op een voetstuk plaatsen, maar het onderstel is niet voor niks op deze wijze samengesteld.
Ik ben er niet weg van, maar ieder zijn keus.
Ik ben ook niet weg van spacers maar dat is meer omdat ik er al eens een ongeval mee heb gehad op de snelweg. Toch lullig als je achterwiel je komt inhalen :shock:

Nu hoor ik iedereen al zeggen dat dan zeker de wielbouten niet waren aangepast of de naafdiameter niet precies goed passend was. Dit was allemaal perfect geregeld en ze waren maar een centimeter dik. Misschien kwam het omdat het een Ford Capri was dan :?

Posted: Fri Mar 26, 2010 3:52 pm
by 323baur
Oei, dat lijkt me idd erg bijzonder vreemd en schokkend..
Heb je het verder wel heel kunnen houden?
Ook een Capri was/is de moeite waard om te bewaren.

Ik denk ik echt dat je qua krachten en driveability niet te veel aan dit soort dingen moet lopen klooien. Zolang je binnen de grenzen blijft van wat de fabriek ooit bedacht had is het allemaal ok. Maar goed ieder zijn ding.

Posted: Mon Mar 29, 2010 11:43 pm
by Nick1984
Ik heb zaterdag originele zetelsteunen gaan uitslijpen, en een net vloertapijt gevonden. Ook de BBS mahle velgen zien liggen, maar dan moet mijn miskoop eerst terug de deur uit.
Het vloertapijt is donkerblauw, dus ga ik eens experimenteren met het kleuren van dat tapijt. :lol:
Het resultaat post ik hier asap. Maar drukke werkweek voor de boeg, dus niet veel tijd voor de e21...

@Peter en 323Baur, als je een wagen met de juiste velgen en et waardes verbreed met spacers worden die idd zoekerig, dan ligt de lijn van de veerpoot niet meer exact in het midden van het loopvlak van de band.

Maar ik mijn geval is die 2cm nodig om die lijn terug in het midden te krijgen, en dan veranderd er volgens mij niet veel qua wielgeleiding en wegligging.

Maar dat terzijde, spacers en langere bouten kosten ook geld, en de velgen zijn als zo goed als terug verkocht, dus binnenkort wss de bbs mahles gaan halen.

Posted: Tue Mar 30, 2010 9:38 am
by Peter V.
323baur wrote:Oei, dat lijkt me idd erg bijzonder vreemd en schokkend..
Heb je het verder wel heel kunnen houden?
Ook een Capri was/is de moeite waard om te bewaren.

Ik denk ik echt dat je qua krachten en driveability niet te veel aan dit soort dingen moet lopen klooien. Zolang je binnen de grenzen blijft van wat de fabriek ooit bedacht had is het allemaal ok. Maar goed ieder zijn ding.
@Nick,
In dat geval inderdaad maar de goed ET-waarde opzoeken.

@Ite, Ik was zelf toen een jaar of 15 en zat achterin maar de Capri was total-los. Het gehele achterspatbord was ontwricht en de wielophanging was op de richtbank niet meer goed te zetten. De remtrommel was eraf gevlogen en bij het tegemoetkomend verkeer onder een VW-busje gekomen :? Gelukkig daar geen persoonlijke ongelukken mee gebeurt.

Posted: Tue Apr 20, 2010 10:56 pm
by Nick1984
Vandaag heb ik mij eens bezig gehouden met het vloertapijt.
Eerst de "plush" voorzichtig afgebrand met een gasbrander (van op grote afstand) Dat ging redelijk goed.
Daarna het tapijt helemaal met een sopje (wasprodukt) ingewreven en laten weken, en tot slot met de hogedruk helemaal afgestoomt. Nu had ik zwarte textielverf gaan halen, maar die pakt blijkbaar niet goed op het tapijt. (eerst klein stukje geprobeert)
Nu had ik in diezelfde winkel ook nog spuitbussen zien liggen voor textiel, die zal ik morgen maar eens gaan halen.

Verder zit ik al 2 weken met mijn rug te sukkelen, en dus niet echt veel kunnen doen buiten plat liggen, maar het begint te beteren...

Posted: Wed Apr 21, 2010 5:31 am
by Peter V.
Inieder geval beterschap met de rug en ik ben benieuwd of dat lukt met textielverf op een tapijt van een auto?