Nee, ik was ook verrassend snel klaar dit jaar.
Je mag werkelijk niks meer opvoeren.
Eigenlijk is alleen scholing nog een mogelijkheid om computer bende terug te halen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ben vandaag een autootje aan het kopen geweest voor mijn nichtje. Zij heeft net haar rijbewijs en heeft voor de verpleegsteropleiding een auto nodig.
Probeer maar eens met een budget van 1250 euro een auto te kopen waar ik niet elk vrij weekend onder moet gaan liggen en wat haar rekening niet leegzuipt.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Daewoo Matiz...
Kan jij een mooie gele 323i kopen voor je vrouw.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Mijn idee maar helaas niet voor mijn nichtje. Zij heeft een hekel aan een Deawoo ( gelukkig) maar ook aan BMW ( jammer) dus heeft ze een Ford Ka uitgezocht ( wel een kanariegele trouwens).
Ik zou nu bijna de Matiz om kunnen ruilen voor die 323i want de vrouw zit in Heerenveen dit weekend. Ik denk dat ik ruzie heb als ze dan zondagavond thuiskomt
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Ik zou het gewoon doen. gewoon kijken wat er van komt...live dangerous!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
323baur wrote:Ik zou het gewoon doen. gewoon kijken wat er van komt...live dangerous!
Dat ga ik niet goedmaken met een bloemetje Ik denk dat er een aardige bak ellende komt hier thuis. Je zou bijna willen dat de Matiz het aankomende jaar maar vele malen kapot mag gaan ( kleine dingen dan natuurlijk). Misschien dat ik haar dan kan overtuigen dat ze een klassieker moet nemen.
Vandaag voor het eerst getankt met de Matiz en de auto heeft krap 1 op 11 gelopen ( puur alleen korte stadsritjes).
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
nou dat valt niet mee.
Op mijn OBC in de 735 staat nu na 124 kilometer met alleen maar koude start en stadsritjes een mooie 17.8l:100km. Wat zou dat betekenen??
Overigens: vandaag even een langere rit gemaakt; je ziet het verbruik zakken - echte reisautos. Bij 120 km/u rond de 9liter op 100km. Daar kan ik wel mee leven.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Het feit met de Matiz is dat er geen tempo in die auto zit dus je ben bijna altijd geneigd het pedaal op de bodem te trappen en dan moet die 800cc 3-pitter hard werken. Zodra je wat langere stukken rijdt gaat ook hierbij het verbruik drastisch omlaag maar een 1 op 11 a 12 in de stad is volkomen normaal volgens de boekjes.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Ik zit nu bij mijn ouders in Assen, lang stuk - groot comfort, makkelijk 1:11.
Het is puur koude start, korte stukjes en in de stad, dan zal het echt richting 1:5 a 6 zijn.
Ik ben helemaal weg van deze auto.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
323baur wrote:Ik zit nu bij mijn ouders in Assen, lang stuk - groot comfort, makkelijk 1:11.
Het is puur koude start, korte stukjes en in de stad, dan zal het echt richting 1:5 a 6 zijn.
Ik ben helemaal weg van deze auto.
En dan rij je niet even door om de 735ia te showen????? shame on you!!
Ben al weer terug in Houten .
Was even een bliksem bezoekje.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
In het kader van je weet maar nooit en het geluk zit in een klein hoekje etc etc maar helaas was de conditie van de auto conform de prijs, nog best werk aan zeg maar. Als ik 'm naar m'n zin wil hebben en alle roest- of lakplekjes wil wegwerken wordt het toch al gauw een aardige restauratie.
Maar voor een cheap banger niet slecht, goed onderstel en remmen, reed prima. Heb zo ongeveer alle modellen E28 wel gereden maar nog geen 525i en dat viel me qua pit nog niet tegen. Maar goed, deze gaat 't dus nie worden nie, morgen een date met een 528i...
Overigens was 't verder wel een leuk bezoek daar, grote loods met een berg E23's en E28's, zowel voor onderdelen als handel. Daarnaast ook nog wat ander verdwaald spul, E3, E9, E24, E30... was niet vervelend om daar even rond te hangen en de ontvangst was prima.