Page 2 of 2
Posted: Wed Mar 31, 2010 5:58 pm
by BMW-POWER
thx voor de vele reacties!!!!
de 885 kop stond op dat vfl blok?

is dat niet juist misschien?
een NFL kabelboom monteren had ik ook al zitten aan denken, dus dan heb ik ook een NFL b25 ECU nodig met 3 rijen pinnetjes, nu heb ik een kleine vfl ECU met 2 rijen pinnetjes
dat lijkt me ook wel te doen, NFL ombouw, is beter ook waarschijnlijk met dat ik dan een lambdasonde heb ook? kan de ECU zijn mengsel beter regelen na de gedane aanpassingen...
Posted: Wed Mar 31, 2010 10:27 pm
by Ed
Dat staat er ook hoor
Ik had het alleen even duidelijker moeten formuleren...
Ga je voor NFL setup, dan heb je idd ook Lambdasensor nodig en een 0 261 200 173 Motronic nodig...
Dat is namelijk ook presies wat ik in de 315 ga plaatsen over een tijdje... (Heb namelijk een 325i NFL blok over

)
Posted: Thu Apr 08, 2010 9:04 pm
by BMW-POWER
dus vfl blok met nfl kabelboom en ecu zal het worden

Posted: Thu Apr 08, 2010 11:01 pm
by Ed
Dus als ik het goed heb, ga je een blok met 885 kop plaatsen?
Zo ja, dan heb je een NFL (type II) blok en dan komt het met een type II kabelboom en DME met 173 op het einde helemaal goed

= FAP
Posted: Fri Apr 09, 2010 9:04 pm
by BMW-POWER
Ed wrote:Dus als ik het goed heb, ga je een blok met 885 kop plaatsen?
Zo ja, dan heb je een NFL (type II) blok en dan komt het met een type II kabelboom en DME met 173 op het einde helemaal goed

= FAP
inderdaad
zou er iemand fotos weten staan hier op dit forum hoe je best de ecu +kabelboom wegstopt en de luchtdebietmeter plaatst enzo?
grts
Posted: Sat Apr 10, 2010 8:16 pm
by Ed
Accu verplaatsen naar de kofferbak.. Op die plaats kan de luchtfilterbox met luchtdebietmeter...
Kabelboom + DME kan op 2 manieren...
1. in het motorruim houden en een waterdichte box maken waar het in kan
2. een gat in de firewall maken en doorvoeren naar het handschoenvakje
Posted: Tue Apr 27, 2010 6:23 pm
by maarten1802is
pak die m20b25 met inlaat
dump de kabelboom en lmm ergens op de zolder
koop een kdfi en hobby dat erop
lekker wat extra power omdat de lmm weg is en je kutn hem helemaal zelf afstellen
heb het zelf op m,n 1802 met m42 motor met lpg injectie
en nu bezig met m,n e28 535i met megasquirt en lpg injectie
op benz rijd ie super zonder lmm scheelt best wat in vermogen enz lpg nog de laatste paar dingen en dan rijd ie als het goed is wat goedkoper
Re: Wat moet er allemaal veranderd worden bij ombouw injecti
Posted: Thu Feb 24, 2011 11:28 pm
by janwilmink
mijn lmm is defekt een gebruikte lmm aanschaffen valt niet mee vandaar onderstaande vraag:
kun jij mij technische gegevens mailen van ombouw lmm naar kdfi? betreft een e28 uit 1982.
waar kan ik en kdfi kopen? of is het beter om het uit te besteden?
hoor graag van u,
gr, jan wilmink
mail.janwilmink@planet.nl
Re: Wat moet er allemaal veranderd worden bij ombouw injecti
Posted: Fri Feb 25, 2011 1:14 pm
by uwbuurman
zo daar is een oude koe weer op de wal!

Re: Wat moet er allemaal veranderd worden bij ombouw injecti
Posted: Thu Apr 11, 2013 12:51 pm
by BMW-POWER
hier ook nog es op reageren,
heb ondertussen een complete 323i sloper gevonden met redelijk goed lopende motor,
ga dus alles overbouwen van de 323i
mijn 320/6 is wel een 1978 type 1 en de 323i van 1981 maar dit geeft normaal geen problemen denk ik?
mvg G
Re: Wat moet er allemaal veranderd worden bij ombouw injecti
Posted: Thu Apr 11, 2013 12:55 pm
by Peter V.
Het enige verschil is dat de ontsteking nu een elektronische is en ik denk dat jouw 320/6 nog contactpunten heeft.
Je zal dus wat van de draadboom moeten omzetten om de regeleenheid te kunnen plaatsen.
Re: Wat moet er allemaal veranderd worden bij ombouw injecti
Posted: Fri Apr 19, 2013 8:11 am
by BMW-POWER
Peter V. wrote:Het enige verschil is dat de ontsteking nu een elektronische is en ik denk dat jouw 320/6 nog contactpunten heeft.
Je zal dus wat van de draadboom moeten omzetten om de regeleenheid te kunnen plaatsen.
En voor de brandstofpomp aan te sluiten, met een schakelaartje of kan dit via de regeleenheid aangestuurd worden?
Re: Wat moet er allemaal veranderd worden bij ombouw injecti
Posted: Fri Apr 19, 2013 1:44 pm
by Peter V.
De autokabelboom van een 323i heeft er extra draden voor inzitten om de pomp van stroom te voorzien.
Je zal alleen inderdaad bij de zekeringkast het verhaal moeten uitbreiden met een brandstofpomprelais.
Ik weet dat Dennis aardig heeft zitten zoeken om een 320/6 naar 323i om te bouwen in combinatie met die kabelboom.
Re: Wat moet er allemaal veranderd worden bij ombouw injecti
Posted: Fri Apr 19, 2013 2:42 pm
by Wondermike
Ombouw is simpel......
Gewoon de hele draadboom vervangen met zekeringkast dan weet je zeker dat het goed komt. Voorste deel van de draadboom (langs de koplampen) wel weer gebruiken van je type 1 ivm de elektrische fan en het sensorhuis onderaan de radiateur. Visco van het type 2 blok verwijderen.
En dan nog wat:
Hoi
Ik zou er een 323i motor in pleuren met een e21 5-bak. Geen gezeik met computers en t rijd geweldig en de enkele pijp met 323 power klinkt mooier vind ik persoonlijk als de mooier uitziende 323i pijpjes.
Groeten
Marcel
Dat geluid kan je nog wel eens gelijk in hebben, hij klinkt lekker!
Re: Wat moet er allemaal veranderd worden bij ombouw injecti
Posted: Fri Apr 19, 2013 2:44 pm
by Wondermike
En toen ging ik echt denken en dan valt de optie met de draadboom af want jij hebt een type 1 dus ook type 1 dashboard e.d.
Dan zal je toch draden moeten gaan trekken voor de pomp en dat zou ik niet via een schakelaar doen, lijkt me niet veilig als je een klapper maakt en de pomp blijft vrolijk pompen.