Verslag Alpentoer 2010
- 323baur
- E21 VIP
Leuk dat je een posting doet Durk! Het was wederzijds.
Ik zit hier op mijn werk en heb nog niks gedaan..
Ik zit hier op mijn werk en heb nog niks gedaan..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- gerrit323
- E21 VIP
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
Ik denk dat ik ook hier laat op gang kom ... mijn reactie pas op pagina 2
Ik heb er net als iedereen fantastisch van genoten ... De enige minpunten, uiteraard het feit dat Michel ons vroeger moest verlaten dan voorzien (sterkte aan de ganse michel familie
) want je bent toch meer voor samen uit samen thuis en dan nog het feit dat W&N blokken niet tegen bergpassen kunnen
Op naar de volgende ...
Gerrit

Ik heb er net als iedereen fantastisch van genoten ... De enige minpunten, uiteraard het feit dat Michel ons vroeger moest verlaten dan voorzien (sterkte aan de ganse michel familie

Op naar de volgende ...
Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://pksolutions.be/
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Thanks guys voor de ondersteuning, de ergste klap is voorbij zeg maar.
Ondanks mijn eerdere vertrek is dag 2 er 1 voor mij om te onthouden.
Fantastische wegen en een leuke groep mensen. Fantastisch weer ook nog!
Klein minpuntje was toch wel dat dag 2 (in mijn ogen
)te lang was. Ik hou er van om af en toe even een bakkie koffie te scoren en van de omgeving te genieten.
We hebben nu lang moeten rijden en zelfs de route moeten aanpassen om net voor de keuken dicht ging bij het hotel aan te komen.
Dit was natuurlijk een keuze om de volgende dag in het goede gebied te komen voor dag 3 en 4. Een stukje leerschool denk ik.
Ik vermoed dat hier op dag 3 en 4 wel meer tijd voor was.
Voor toekomstige alpinisten,
Ondanks dat iedereen zonder grote problemen thuis is gekomen denk ik dat de belasting op de auto's behoorlijk groot is.
Wil je dit gaan doen zorg er dan voor dat je auto mechanisch en motorisch in een hele goede conditie is. Denk er niet te licht over.
Op naar de Ardennen
Klein minpuntje was toch wel dat dag 2 (in mijn ogen

We hebben nu lang moeten rijden en zelfs de route moeten aanpassen om net voor de keuken dicht ging bij het hotel aan te komen.
Dit was natuurlijk een keuze om de volgende dag in het goede gebied te komen voor dag 3 en 4. Een stukje leerschool denk ik.
Ondanks dat iedereen zonder grote problemen thuis is gekomen denk ik dat de belasting op de auto's behoorlijk groot is.
Wil je dit gaan doen zorg er dan voor dat je auto mechanisch en motorisch in een hele goede conditie is. Denk er niet te licht over.

Op naar de Ardennen

So many cars, so little time
De heenreis

De pui van het BMW center

Voetgangersbrug naar het museum.

De vliegtuigmotoren

Alle typeplaatjes

Inside het museum

Dit hebben ze van mij afgekeken

Peter, denk nu toch om je schone broek

Hij heb z'n vriendjes ook al opgehaald

E21

Luisteren naar het geluid van een motor

Tja, als de inrichting vol zit, moet ie maar mee.

Genieten

Even de remmen van alle auto's uit voorzorg ontluchten na de kookles.

De pui van het BMW center

Voetgangersbrug naar het museum.

De vliegtuigmotoren

Alle typeplaatjes

Inside het museum

Dit hebben ze van mij afgekeken

Peter, denk nu toch om je schone broek

Hij heb z'n vriendjes ook al opgehaald

E21

Luisteren naar het geluid van een motor

Tja, als de inrichting vol zit, moet ie maar mee.

Genieten

Even de remmen van alle auto's uit voorzorg ontluchten na de kookles.

e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- 323baur
- E21 VIP
Hey Baurmaat.Wondermike wrote:Thanks guys voor de ondersteuning, de ergste klap is voorbij zeg maar.
Klein minpuntje was toch wel dat dag 2 (in mijn ogen)te lang was. Ik hou er van om af en toe even een bakkie koffie te scoren en van de omgeving te genieten.
Wil je dit gaan doen zorg er dan voor dat je auto mechanisch en motorisch in een hele goede conditie is. Denk er niet te licht over.![]()
Op naar de Ardennen
Fijn dat je je weer meldt.
Weet nogmaals dat je echt gemist bent.
Neem de tijd - zeker ook voor je gezin.
mbt je laatste alinea;
Ik kan me daar helemaal bij aansluiten, sterker:
Voordat je hieraan begint MOET je je remmen volledig updaten, en MOET de auto verder in topconditie zijn.
Je redt het dus niet met een grote beurt en versie olie.
Gezien het totale wagenpark is alles minder dan 120pk sowieso erg remmend op de rest. Er worden dan wel grote gaten getrokken denk ik.
Mijn blok gaat er iig uit voor iets sterkers..
Ik ga met de 7 eens proberen hoe dat gaat in de Ardennen - power zát iig.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Remmen zijn zeker niet onbelangrijk. Wat we ook geleerd hebben dat je nieuwe remblokken moet monteren voor zo'n reis.
Een remmen upgrate is ook niet verkeerd. Van alle kokende remmen stond het orginele setje te roken.
Goede en niet al te oude banden is ook een must. Op sommige momenten zat er niet veel rubber tussen de velg en het asfalt. Moet er niet aan denken als dat met oud rubber gebeurd.
Een remmen upgrate is ook niet verkeerd. Van alle kokende remmen stond het orginele setje te roken.
Goede en niet al te oude banden is ook een must. Op sommige momenten zat er niet veel rubber tussen de velg en het asfalt. Moet er niet aan denken als dat met oud rubber gebeurd.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Sterker nog, Gerrit reed de barsten in z'n voorruit.Wondermike wrote:
Wil je dit gaan doen zorg er dan voor dat je auto mechanisch en motorisch in een hele goede conditie is. Denk er niet te licht over.![]()
Op naar de Ardennen
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Wondermike
- E21 Master
Voor degene die ze nog niet gezien hebben let vooral op de professionele BMW shirts die door Arnold zijn geregeld.
Incl. type aanduiding voor de verschillende rijders en landen vlaggen op de mouwen. Top werk!
In het hotel vroegen ze of we een test team van BMW zelf waren, jawohl!
In tegenstelling tot Ite had ik niet het gevoel niet mee te kunnen met mijn standaard 323i blokkie. Ik werd namelijk de hele tijd opgehouden door Gerrit
Zonder gekheid, ik denk dat de sportbak in de bergen een groot voordeel is waardoor het ontbreken van kracht bij lage toeren minder merkbaar is.
Geen Eta in mijn Baur dus. (de extra brandstofkosten nemen we maar voor lief en was het me zeker waard).
Gerrit zijn ruit was al stuk, gewoon slechte voorbereiding
Incl. type aanduiding voor de verschillende rijders en landen vlaggen op de mouwen. Top werk!
In het hotel vroegen ze of we een test team van BMW zelf waren, jawohl!
In tegenstelling tot Ite had ik niet het gevoel niet mee te kunnen met mijn standaard 323i blokkie. Ik werd namelijk de hele tijd opgehouden door Gerrit

Zonder gekheid, ik denk dat de sportbak in de bergen een groot voordeel is waardoor het ontbreken van kracht bij lage toeren minder merkbaar is.
Geen Eta in mijn Baur dus. (de extra brandstofkosten nemen we maar voor lief en was het me zeker waard).
Gerrit zijn ruit was al stuk, gewoon slechte voorbereiding

- 325ixbaur
- E21 Fanatic
- My E21(s): None, only E30 Baur
Ik wil niet flauw zijn...
... maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe je zo'n heuvel afgaat. Doe je dit met beleid (rustig aan, remmend op de motor) of stort je je als een ware coureur naar beneden
En ook wat betreft de manier van omhoog gaan: als je dit met een grotere groep gaat doen, incl. 315tjes, zul je ofwel bepaalde afspraken moeten maken (bovenaan wachten we tot iedereen er is, sterkste auto's vertrekken als eerste) of het domweg rustiger aan moeten doen.
Twee jaar geleden zijn we met een groep van 45 Baur's naar een locatie gereden ongeveer 85 km verderop, in colonne. De voorste reed misschien 40km/h, maar we kwamen wel als groep aan. Op de terugweg ging het bij een afslag mis. De laatste 15 auto's ofzo kwamen los van de rest. De voorste van het kleine groepje dacht dat hij door hard te rijden de grote groep wel bij kon benen...toen ging dus alles mis. Hij en de rest dus ook schoot langs een afslag, pas veel verder kon er gekeerd worden en ging het weer als een idioot terug naar die afslag. Pk's genoeg in mijn iX, maar dat was gewoon niet leuk meer.
Maar mooie plaatjes heeft het iig opgeleverd!
Gr Jeroen
... maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe je zo'n heuvel afgaat. Doe je dit met beleid (rustig aan, remmend op de motor) of stort je je als een ware coureur naar beneden

En ook wat betreft de manier van omhoog gaan: als je dit met een grotere groep gaat doen, incl. 315tjes, zul je ofwel bepaalde afspraken moeten maken (bovenaan wachten we tot iedereen er is, sterkste auto's vertrekken als eerste) of het domweg rustiger aan moeten doen.
Twee jaar geleden zijn we met een groep van 45 Baur's naar een locatie gereden ongeveer 85 km verderop, in colonne. De voorste reed misschien 40km/h, maar we kwamen wel als groep aan. Op de terugweg ging het bij een afslag mis. De laatste 15 auto's ofzo kwamen los van de rest. De voorste van het kleine groepje dacht dat hij door hard te rijden de grote groep wel bij kon benen...toen ging dus alles mis. Hij en de rest dus ook schoot langs een afslag, pas veel verder kon er gekeerd worden en ging het weer als een idioot terug naar die afslag. Pk's genoeg in mijn iX, maar dat was gewoon niet leuk meer.
Maar mooie plaatjes heeft het iig opgeleverd!
Gr Jeroen
Heej drivers en bijrijders....
Soooow wat ben ik jaloers als ik al deze beelden zie... zo mooi... Je ziet gewoon aan iedereen dat ze genoten hebbe... geweldige uitdrukkingen op gezichten... ik hoop nog veel van jullie te mogen horen en fotos te bekijken.... zijn er ook leuke filmpjes gemaakt om ons hier helemaal gek te maken
Eeen ding is zeker... dit is toch een geweldige pré-vakantie... zoals een ieder zou willen beleven!!!
Alles ziet er ook goed georganiseerd en profi uit!!!
Groetjes Randy
Soooow wat ben ik jaloers als ik al deze beelden zie... zo mooi... Je ziet gewoon aan iedereen dat ze genoten hebbe... geweldige uitdrukkingen op gezichten... ik hoop nog veel van jullie te mogen horen en fotos te bekijken.... zijn er ook leuke filmpjes gemaakt om ons hier helemaal gek te maken

Alles ziet er ook goed georganiseerd en profi uit!!!
Groetjes Randy
Gr. Randy
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
- Wondermike
- E21 Master
hihi daar heb je een punt, remmen op de motor of idd zorgen dat je niet zo veel snelheid maakt.
Was met deze losgeslagen gekken geen doen
Ik heb geen moment problemen gehad met mijn bremsen. Tuurlijk worden ze warm maar door kort en krachtig te remmen heb je ze minder nodig.
Ik had een setje VloVlo klauwen voorop die naarmate de rit vorderde beter en beter gingen remmen. Ik ga ze over anderhalve week demonteren om te zien wat de schade is. Ook de achterremmen een goede checkup geven natuurlijk.
Nieuwe blokken rondom indien nodig.
Het verhaal van de voorste rijdt 150 en de achterste 180 ken ik ook, zo werkt het nou eenmaal, harmonica effect.
Later hebben we hier goede afspraken over gemaakt en dat werkte prima.
shit wat baal ik dat ik de rest niet heb kunnen afmaken van de rit....

Was met deze losgeslagen gekken geen doen

Ik heb geen moment problemen gehad met mijn bremsen. Tuurlijk worden ze warm maar door kort en krachtig te remmen heb je ze minder nodig.
Ik had een setje VloVlo klauwen voorop die naarmate de rit vorderde beter en beter gingen remmen. Ik ga ze over anderhalve week demonteren om te zien wat de schade is. Ook de achterremmen een goede checkup geven natuurlijk.
Nieuwe blokken rondom indien nodig.
Het verhaal van de voorste rijdt 150 en de achterste 180 ken ik ook, zo werkt het nou eenmaal, harmonica effect.
Later hebben we hier goede afspraken over gemaakt en dat werkte prima.
shit wat baal ik dat ik de rest niet heb kunnen afmaken van de rit....
- Thegs
- E21 VIP
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
Gewoonweg geweldig. Heerlijk om die foto's en verhalen te zien. Maar als ik het zo zie en lees, dan ben ik (en met name mijn auto) eerst voorlopig nog niet klaar voor zo'n reis.
Ik ga er van de zomer uiteraard lekker mee aan het werk zodat ik in de Ardennen lekker mee kan komen dit najaar
Gerwin
Ik ga er van de zomer uiteraard lekker mee aan het werk zodat ik in de Ardennen lekker mee kan komen dit najaar

Gerwin
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired