Page 2 of 12
Re: 2.3 ombouw 2.7 met k-jet
Posted: Mon Sep 27, 2010 8:41 pm
by pattam2009
Re: 2.3 ombouw 2.7 met k-jet
Posted: Mon Sep 27, 2010 9:21 pm
by 323baur
Heb je hier al gekeken:
www.e30.de
??
Re: 2.3 ombouw 2.7 met k-jet
Posted: Wed Oct 27, 2010 11:18 pm
by pattam2009
ik heb mijn keuze gemaakt.
Om de zogenaamde variant 1 uit te voeren kan je de originele uitstraling behouden van de k-jet
2.7 onderblok met de 323i kop, het vermogen zal dan uitkomen tussen de 150 en 170 pk.
om de 170 pk te behalen zal je toch echt het e.e.a meer moeten doen, nokkenas, compressie, en uitlaat.
ik heb gekozen voor variant 3.
ik wil gaan voor 200 pk en dit is niet haalbaar met een k-jet (zonder turbo dan)
M20B25 en M20B27 zijn gearriveerd

Re: 2.3 ombouw 2.7 met k-jet
Posted: Thu Oct 28, 2010 5:25 am
by Peter V.
Ik ben benieuwd. Laat maar veel foto's en informatie los over de ombouw.
Wie weet

Re: 2.3 ombouw 2.7
Posted: Thu Oct 28, 2010 8:12 pm
by pattam2009
Re: 2.3 ombouw 2.7
Posted: Thu Oct 28, 2010 8:54 pm
by loentje
Lekker bezig!!!
groeten loentje
Re: 2.3 ombouw 2.7
Posted: Mon Nov 01, 2010 8:28 pm
by pattam2009
Vandaag alle aanbouw delen van de motor gehaald.
ziet er allemaal netjes uit
ik heb de motor via MP gekocht zonder verdere informatie of geschiedenis.
De motor gaat toch volledig uit elkaar dus vind de geschiedenis in dit geval niet zo belangrijk.
een paar opmerkingen tijdens het demonteren;
olie eruit ...... als nieuw
de bougies ..... koffie bruin
uitlaat pakking / hitteschild...... als nieuw.
toen haalde ik de kleppendeksel los...... alles brand shoon
Conclusie, ze zijn me voor geweest
één klein detail

ik mis wat, bij de kop.
zoek de verschillen....

Re: 2.3 ombouw 2.7
Posted: Mon Nov 01, 2010 8:38 pm
by Peter V.
De oliespoelleiding zit er niet bij.
Re: 2.3 ombouw 2.7
Posted: Mon Nov 01, 2010 8:44 pm
by e-einundzwanzig
de kleppendeksel mist.....
Re: 2.3 ombouw 2.7
Posted: Mon Nov 01, 2010 8:59 pm
by pattam2009
Als iemand nog zo'n leiding heeft liggen, hoor ik het graag

Re: 2.3 ombouw 2.7
Posted: Fri Nov 12, 2010 8:21 pm
by Willem
hierbij mijn vermogensgrafiekje van mijn e21 323i met 2.7 eta.
Setup:
2.7 eta kop
2.7 eta onder blok
323i k-jetronic
originele 323i nokkenas
originele 323i klepveren
gegroet, Willem
Re: 2.3 ombouw 2.7
Posted: Fri Nov 12, 2010 9:56 pm
by Peter V.
Welke Eta onderblok heb je dan genomen? die van 122 of 129 PK
Re: 2.3 ombouw 2.7
Posted: Fri Nov 12, 2010 10:59 pm
by gerrit323
Hoogstwaarschijnlijk het 122pk blok Peter want op een 129pk blok past enkel een "885" eta of 325i kop en daar kan je geen K-jet inlaat passend op maken
Gerrit
Re: 2.3 ombouw 2.7
Posted: Fri Nov 12, 2010 11:17 pm
by Peter V.
Dit is dus ook waarom jij een 325i-kop op de Etamotor voor de E30 heb staan
Dus de K-jet versie komt op 160 pk ongeveer.
Ik weet nog niet of ik me daar allemaal wel aan ga wagen straks

. Ik heb ook weleens zitten denken om een M50 ombouw te maken maar ik weet niet in hoeverre dat hier in Nederland een probleem op gaat leveren met de APK keuring.
Re: 2.3 ombouw 2.7
Posted: Fri Nov 12, 2010 11:35 pm
by gerrit323
Peter V. wrote:Dit is dus ook waarom jij een 325i-kop op de Etamotor voor de E30 heb staan
Idd en dat is dus ook waarom je in een e21 altijd de 122pk eta versies ziet die zijn ook standaard door bmw voorzien van de type "200" kop zoals op de 320/6 en 323i.
M50 ombouw .. mmh leuk maar het originele uitzicht ben je wel kwijt .. een eta daar heb je maar gewoon de originele onderdelen van bmw op mekaar te schroeven .. k-jet aansluiten en klaar .. lijkt me simpeler dan een m50 ombouw ... daar moeten wij hier in belgie zelfs nog niet aan denken
Gerrit