Vraagje m.b.t luchtschuif

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
srtetsuya
Upcoming E21 fanatic
Posts: 61
Joined: Wed Apr 21, 2010 11:30 pm

Re: Vraagje m.b.t luchtschuif

Post by srtetsuya »

Dankje, heb de electrische er zojuist opgemonteerd en de koelslangen vervangen door 1 doorlopende. Met het moertje gesteld, dat die zo ver mogelijk open staat. Auto loopt nu zon 900 toeren koud, zal morgenochtend echt eens testen of het iets heeft uitgehaald. Merkte net alwel dat de motor na een beetje gas geven veel sneller in toeren daalt dan voorheen.. ?

Verder heb ik de Wur eerst maar gelaten, krijg de imbus met geen mogelijkheid los.. als het zo beter is laat ik het zo en anders maar eens improviseren wbt die imbus :?

De auto was 2 week geleden verder afgesteld, heeft hetgeen waar ik nu mee bezig ben hier ook nog invloed op? zou ik de auto opnieuw af moeten laten stellen kwa CO etc?


User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29995
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Vraagje m.b.t luchtschuif

Post by Jeroen »

Neuh, als je alleen het warme stationair toerental verstelt vallen de gevolgen mee. Hoewel, het doorlussen van die koelwaterslangen zou heel misschien enige invloed kunnen hebben (WUR), maar ik zou 't eerst even aankijken.
Regards/groeten, Jeroen
srtetsuya
Upcoming E21 fanatic
Posts: 61
Joined: Wed Apr 21, 2010 11:30 pm

Re: Vraagje m.b.t luchtschuif

Post by srtetsuya »

Voor alsnu lijkt het prima te werken! Hij liep veel te laag nu met warme motor idd, dus heb deze bijgesteld tot z'on 800/850 toeren.
Hij starte vanmorgen al een stuk beter, zal morgenvroeg weer kijken nu alles verder weer klaar en bijgesteld is.
srtetsuya
Upcoming E21 fanatic
Posts: 61
Joined: Wed Apr 21, 2010 11:30 pm

Re: Vraagje m.b.t luchtschuif

Post by srtetsuya »

Bij nader inzien heeft het toch niet zo veel geholpen :? nu loopt de auto warm wel goed maar koud weer 2000 toeren..
Heb toch het gevoel dat de wur maar eens schoongemaakt moet worden.. maar dan het probleem dat 1 imbusbout totaal niet los wil.. daarbij moet ik toch eigenlijk even weer gebruik maken van jullie kennis.. :roll:
Bij de wur zit aan de ene kant 1 moer die het hele geval tegen het blok drukt zo te zien.. ?
Dan heb je nog aan beide kanten 1 lange imbusbout. waarvan degene aan de kant van de startmotor niet los wil. Hoe zit deze vast? als ik de kop eraf haal kan ik dan de wur of een gedeelte ervan eraf pakken? dan kan ik daarna weer een groter deel van de bout te pakken krijgen om deze toch op de een of andere manier los te krijgen.. warm stoken is ook geen optie op die plek..

idea's?
Post Reply