Kleine buitenland rondrit 2011 (eiffel??)
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Kleine buitenland rondrit 2011 (eiffel??)
Na de meeting in Wezep begreep ik van Ayden dat hij echt voor weinig geld heen en weer is gevaren met de boot vanuit en naar Engeland.
Zou mss ook nog eens een keer een optie kunnen zijn in de komende jaren.
Wat ik begreep is zuid Engeland ook erg mooi (Schotland nog mooier maar dat ga je niet redden in 2-3 dagen)
Zou mss ook nog eens een keer een optie kunnen zijn in de komende jaren.
Wat ik begreep is zuid Engeland ook erg mooi (Schotland nog mooier maar dat ga je niet redden in 2-3 dagen)
So many cars, so little time
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29783
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Kleine buitenland rondrit 2011 (eiffel??)
Tsja maar dan gaat er wel aardig meer tijd in zitten om er te komen en dan wordt het al gauw weer een lang weekend. Via de Eurotunnel kan het sneller maar ben je evengoed nog wel ruim 6 uur en 185 euro verder. Voor een weekendje lijkt dat me teveel, aan de andere kant lijkt het me wel leuk om een evenement daar mee te pakken zoals deze maar het animo voor een dergelijke trip was begin dit jaar zo goed als nul.
Regards/groeten, Jeroen
Re: Kleine buitenland rondrit 2011 (eiffel??)
Hoi jeroen,
Ik ben al een anatal keren door Richard Baxter (voorzitter M-sectie van BMW CC UK) benaderd om eens naar hun clubmeetings in Gaydon te komen. Veel m5board.com leden gaan daar ook naar toe. probleem voor mij alleen is dat het niet in een weekeind te doen is en midden in de vakantie valt.
Een aantal jaren geleden is Stevie wel eens op een zondag heen en weer is gereden naar de Goat (meeting point car-nuts) even voorbij Londen. Vanuit Zuidwest NL is Calais voor de Eurotunnel ruim 1,5uur (hoog tempo) en dan valt London wel mee, maar dan nog is het vroeg op en laat weer. Ik heb dat destijds laten schieten omdat zuidwest NL voor mij twee uur rijden is.
Mvrgr,
Raymond
Ik ben al een anatal keren door Richard Baxter (voorzitter M-sectie van BMW CC UK) benaderd om eens naar hun clubmeetings in Gaydon te komen. Veel m5board.com leden gaan daar ook naar toe. probleem voor mij alleen is dat het niet in een weekeind te doen is en midden in de vakantie valt.
Een aantal jaren geleden is Stevie wel eens op een zondag heen en weer is gereden naar de Goat (meeting point car-nuts) even voorbij Londen. Vanuit Zuidwest NL is Calais voor de Eurotunnel ruim 1,5uur (hoog tempo) en dan valt London wel mee, maar dan nog is het vroeg op en laat weer. Ik heb dat destijds laten schieten omdat zuidwest NL voor mij twee uur rijden is.
Mvrgr,
Raymond
Carpe Diem, Raymond
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 18983
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Kleine buitenland rondrit 2011 (eiffel??)
dr zijn zoveel mooie locaties om te gaan rijden, maar ja, voor en na transpost is het lastige. Ik wil ooit nog eens met de 323i in de bergen bij St tropez gaan rijden!
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29783
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Kleine buitenland rondrit 2011 (eiffel??)
@Raymond: er is reeds contact gelegd met het bestuur van de BMWCCGB, eens kijken of dat in beide richtingen (ook Sharknose Meeting) gestalte kan gaan krijgen
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29783
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Kleine buitenland rondrit 2011 (eiffel??)
Ik heb hier trouwens wel een verzoek. Deze toerrit zal waarschijnlijk pas over een jaar gaan plaatsvinden, ik zou streven naar ca half sept 2011. Maar ik zou willen vragen of er twee mensen zijn die dit op zich willen nemen. Routes selecteren, weekendje erop uit en proefrijden, stops organiseren incl lunch, naja analoog aan de afgelopen Ardennenrit maar dan beter natuurlijk
Afgelopen jaar heb ik naast het forum en de overgang naar een nieuwe versie, proberen de kosten van de site te drukken middels sponsoring, de hele Sharknose Meeting incl toerrit, de Alpentrip incl route en hotels en de Ardennenrit, you get the picture, hier enorm veel tijd ingestoken. Zeker niet alles alleen gedaan (!!) maar het aantal uren dat er totaal allemaal in is gaan zitten gaat aardig op een full time baan lijken.
Ook komend jaar blijft de website (duh) en gaan we druk aan de slag met Sharknose Meeting en Alpenrit, maar dan zou het wel erg prettig zijn als iemand een klein stukje zou overpakken, dan is dit nog het minst tijd- en geldrovende evenement...

Afgelopen jaar heb ik naast het forum en de overgang naar een nieuwe versie, proberen de kosten van de site te drukken middels sponsoring, de hele Sharknose Meeting incl toerrit, de Alpentrip incl route en hotels en de Ardennenrit, you get the picture, hier enorm veel tijd ingestoken. Zeker niet alles alleen gedaan (!!) maar het aantal uren dat er totaal allemaal in is gaan zitten gaat aardig op een full time baan lijken.
Ook komend jaar blijft de website (duh) en gaan we druk aan de slag met Sharknose Meeting en Alpenrit, maar dan zou het wel erg prettig zijn als iemand een klein stukje zou overpakken, dan is dit nog het minst tijd- en geldrovende evenement...
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Kleine buitenland rondrit 2011 (eiffel??)
Ja jeroen, daar zeg je wat.
De Ardennen was een bestaande rit die natuurlijk wel gecontroleerd moest worden en daar waren jullie (gelukkig) niet te beroerd voor.
En Gerrit rijdt graag zijn rondjes daar.
Om een nieuwe rit uit te zetten in de Eifel (onbekend gebied) vergt beduidend meer tijd en effort.
Ik denk dat we moeten kijken of we bestaande ritten kunnen "lenen" van het grote boze internet.
Dan ben je de tijd die er mee gemoeit is om een rit uit te zetten alvast kwijt.
Uiteindelijk zal hij daar moeten worden proef gereden.
De eifel ligt ook niet naast de deur voor mij en omdat ik het plan heb om in Mei een rit in noord holland uit te zetten verwacht ik daar redelijk wat werk aan te hebben.
Dus ik hoop dat er wel andere mensen op staan om deze kar te trekken want het hoeft niet altijd op dezelfde schouders gedragen te worden.
Maar plan 1 is denk het zoeken naar een bestaande route in dat gebied en die zijn er vast wel.
PS zag gisteren foto's van de 100 jaar Baur happening en een door de duitse 02 cabrio club georganiseerde rit in het zwarte woud.
Pfff wat is het daar ook mooi zeg....
De Ardennen was een bestaande rit die natuurlijk wel gecontroleerd moest worden en daar waren jullie (gelukkig) niet te beroerd voor.
En Gerrit rijdt graag zijn rondjes daar.
Om een nieuwe rit uit te zetten in de Eifel (onbekend gebied) vergt beduidend meer tijd en effort.
Ik denk dat we moeten kijken of we bestaande ritten kunnen "lenen" van het grote boze internet.
Dan ben je de tijd die er mee gemoeit is om een rit uit te zetten alvast kwijt.
Uiteindelijk zal hij daar moeten worden proef gereden.
De eifel ligt ook niet naast de deur voor mij en omdat ik het plan heb om in Mei een rit in noord holland uit te zetten verwacht ik daar redelijk wat werk aan te hebben.
Dus ik hoop dat er wel andere mensen op staan om deze kar te trekken want het hoeft niet altijd op dezelfde schouders gedragen te worden.
Maar plan 1 is denk het zoeken naar een bestaande route in dat gebied en die zijn er vast wel.
PS zag gisteren foto's van de 100 jaar Baur happening en een door de duitse 02 cabrio club georganiseerde rit in het zwarte woud.
Pfff wat is het daar ook mooi zeg....
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Kleine buitenland rondrit 2011 (eiffel??)
Ow ja, ik ben wel in de eifel geweest en ik moet zeggen, gas geben ja!
So many cars, so little time
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29783
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Kleine buitenland rondrit 2011 (eiffel??)
Zie de link op pagina 1, de routes zijn er wel dus wat dat betreft niet heel anders dan wij met de Ardennen hadden, maar proefrijden en eea eromheen organiseren is wel een vereiste. Maar ik zie dus weinig verschil met de Ardennen, ondanks het roadbook hebben wij die ook moeten rijden om met een betere omschrijving te komen en stops te vinden en regelen (lunch etc).
Regards/groeten, Jeroen
Re: Kleine buitenland rondrit 2011 (eiffel??)
Ja, fwieuw.
Dat is een vraag waar je zo even niet een antwoord op hebt.
Natuurlijk willen we de last van je schouders nemen door de rit door een ander te laten organiseren. Er moet door forumleden natuurlijk eerst wat research gedaan worden voordat daar een positief antwoord op gegeven kan worden.
Het zou het mooiste zijn als er forumleden uit het zuiden hier op in willen gaan.
Mark heeft mij ook al eens een voorstel gedaan om een Duitsland rit te organiseren, maar dan meer in het noorden. voor ons is dat nog 300 Km rijden.
Zal hem eens vragen of de omgeving is uitgerust met veel bochten.
Een toerrit of meeting organiseren gaat gepaard met redelijk veel tijd en kosten, zoals Jeroen zegt. Bijna alle meetings zijn tot nu toe, op het eten en drinken na, kosteloos voor de deelnemers.
Kunnen we de organisatoren van toekomstige meetings tegemoet komen in de gemaakte kosten (in het redelijke), door bestuurders van iedere deelnemende auto een kleine bijdrage te laten betalen.
Ik heb dat er wel voor over en zo voorkom je een meetingstop als iedere keer dezelfden voor de kosten opdraaien.
Want een trip in Nederland kost de organisator toch gauw €100,- Een buitenland trip 300 a 400
Dat is een vraag waar je zo even niet een antwoord op hebt.
Natuurlijk willen we de last van je schouders nemen door de rit door een ander te laten organiseren. Er moet door forumleden natuurlijk eerst wat research gedaan worden voordat daar een positief antwoord op gegeven kan worden.
Het zou het mooiste zijn als er forumleden uit het zuiden hier op in willen gaan.
Mark heeft mij ook al eens een voorstel gedaan om een Duitsland rit te organiseren, maar dan meer in het noorden. voor ons is dat nog 300 Km rijden.
Zal hem eens vragen of de omgeving is uitgerust met veel bochten.

Een toerrit of meeting organiseren gaat gepaard met redelijk veel tijd en kosten, zoals Jeroen zegt. Bijna alle meetings zijn tot nu toe, op het eten en drinken na, kosteloos voor de deelnemers.
Kunnen we de organisatoren van toekomstige meetings tegemoet komen in de gemaakte kosten (in het redelijke), door bestuurders van iedere deelnemende auto een kleine bijdrage te laten betalen.
Ik heb dat er wel voor over en zo voorkom je een meetingstop als iedere keer dezelfden voor de kosten opdraaien.
Want een trip in Nederland kost de organisator toch gauw €100,- Een buitenland trip 300 a 400

e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12107
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Kleine buitenland rondrit 2011 (eiffel??)
Absoluut een zeer redelijke vraag en opmerking van je Jeroen.
Ik moet zeggen dat ik er nooit bij stil heb gestaan dat de organisator geld moet toeleggen op een toerritmeeting. Uiteraard de brandstofkosten voor het testrijden. Dit moet zowiezo niet nodig zijn. We willen allemaal leuke meetings hebben dus dat kan anders.
Over de tijd moet je gewoon zwijgen want dat is niet in geld uit te zetten.
Ikzelf ben wat bezig voor een Brabantrit maar of dat voor 2011 is weet ik nog niet.
Ik moet zeggen dat ik er nooit bij stil heb gestaan dat de organisator geld moet toeleggen op een toerritmeeting. Uiteraard de brandstofkosten voor het testrijden. Dit moet zowiezo niet nodig zijn. We willen allemaal leuke meetings hebben dus dat kan anders.
Over de tijd moet je gewoon zwijgen want dat is niet in geld uit te zetten.
Ikzelf ben wat bezig voor een Brabantrit maar of dat voor 2011 is weet ik nog niet.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: Kleine buitenland rondrit 2011 (eiffel??)
Zomaar een idee, maar is het een idee om onze duitse E21 vrienden te vragen een rondrit in de eiffel te organiseren, voor ons
met hun. 


e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12107
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Kleine buitenland rondrit 2011 (eiffel??)
Dat is een mogelijkheid.Arnold D wrote:Zomaar een idee, maar is het een idee om onze duitse E21 vrienden te vragen een rondrit in de eiffel te organiseren, voor onsmet hun.
We zullen dan wel goed aanwezig moeten zijn en niet met 5 autos lijkt mij.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Kleine buitenland rondrit 2011 (eiffel??)
Zie de link op pagina 1

Handige site!

So many cars, so little time
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29783
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Kleine buitenland rondrit 2011 (eiffel??)
Je kunt 't op verschillende manieren aanpakken. Begint meestal met de route die je vaak wel bestaand hebt, maar ook uitzetten via Google maps -zoals we met de Alpentoer doen- werkt prima al is een beetje plaatselijke bekendheid wel handig. Maar dan kun je thuis al wel een concept toerrit in elkaar draaien, gaat tijd in zitten maar geen geld. Toerrit van een dag moet in de basis in een paar avonden wel staan, bestaande toerrit is zelfs veel eenvoudiger.
Wat ik vervolgens heb gedaan is een weekendje weg plannen met de bazin, en Gerrit heeft hetzelfde gedaan. Van dat weekend hebben we 1 dag besteed aan het proefrijden en maken van notities. Die notities werk je vervolgens thuis uit, eventueel met behulp van Google maps als check, tot de routebeschrijving zoals we ook voor de Ardennen hebben gemaakt, vind ik toch een stuk leuker dan via de navigatie rijden.
Ik vind zo'n blokje rijden als onderdeel van een weekendje weg niks vervelends, maar het weekendje kost wel geld, dat ga je er ook niet uit krijgen en dat moet je mijns inziens ook niet willen. Een tegemoetkoming in de brandstofkosten zit er waarschijnlijk nog wel in, maar dan is het wel op, anders zou de bijdrage van de deelnemers ook wel hoog worden en mensen afschrikken. Met de Ardennenrit hebben Gerrit en ik welgeteld een paar tientjes overgehouden voor de moeite. Nou ja, overgehouden, die kunnen we van de brandstofkosten af trekken.
Wat mij betreft niets vervelends want we hebben nu twee erg leuke weekendjes Ardennen gehad en dat hoeft nou ook weer geen vermogen te kosten. Als je het zo benadert en aanpakt is het prima te doen, maar je kunt natuurlijk ook in 1 dag heen en weer naar de betreffende regio. Vanuit die gedachte zou het idd handiger zijn als iemand uit het zuiden dat zou doen.
Anyway, bottom line is voor mij dat evenementen niet steeds terecht moeten komen op de schouders van een paar mensen. Richting een club gaan waar iedereen dan contributie betaalt en een deel daarvan dan profiteert met evenementen lijkt me ook krom, en wie gaat de clubkar trekken? Kun je beter een ritje uitzetten...
Wat ik vervolgens heb gedaan is een weekendje weg plannen met de bazin, en Gerrit heeft hetzelfde gedaan. Van dat weekend hebben we 1 dag besteed aan het proefrijden en maken van notities. Die notities werk je vervolgens thuis uit, eventueel met behulp van Google maps als check, tot de routebeschrijving zoals we ook voor de Ardennen hebben gemaakt, vind ik toch een stuk leuker dan via de navigatie rijden.
Ik vind zo'n blokje rijden als onderdeel van een weekendje weg niks vervelends, maar het weekendje kost wel geld, dat ga je er ook niet uit krijgen en dat moet je mijns inziens ook niet willen. Een tegemoetkoming in de brandstofkosten zit er waarschijnlijk nog wel in, maar dan is het wel op, anders zou de bijdrage van de deelnemers ook wel hoog worden en mensen afschrikken. Met de Ardennenrit hebben Gerrit en ik welgeteld een paar tientjes overgehouden voor de moeite. Nou ja, overgehouden, die kunnen we van de brandstofkosten af trekken.
Wat mij betreft niets vervelends want we hebben nu twee erg leuke weekendjes Ardennen gehad en dat hoeft nou ook weer geen vermogen te kosten. Als je het zo benadert en aanpakt is het prima te doen, maar je kunt natuurlijk ook in 1 dag heen en weer naar de betreffende regio. Vanuit die gedachte zou het idd handiger zijn als iemand uit het zuiden dat zou doen.
Anyway, bottom line is voor mij dat evenementen niet steeds terecht moeten komen op de schouders van een paar mensen. Richting een club gaan waar iedereen dan contributie betaalt en een deel daarvan dan profiteert met evenementen lijkt me ook krom, en wie gaat de clubkar trekken? Kun je beter een ritje uitzetten...
Regards/groeten, Jeroen