Page 2 of 2
Re: Regelplunjer K-jetronic
Posted: Sun Oct 03, 2010 7:25 pm
by gerrit323
Mooi hoe we mekaar weer verderhelpen ... Top
Ik lees dit met veel aandacht .. graag wat foto's van de verschillende stappen WM ooit ben ik ook eens aan de beurt
Gerrit
Re: Regelplunjer K-jetronic
Posted: Wed Oct 06, 2010 9:22 am
by uwbuurman
godsamme, elke keer als ik hier lees, word ik weer banger... Hoe krijg ik die elende bak van mij ooit weer netjes in elkaar?(uit elkaar, dat gaat me lukken hoor!) Ik heb er nul verstand van. Mooi dat hier zoveel kennis zit, maar wat ik zeg ook beangstigend omdat ik die niet heb...
kortom: wat zal ik zwaar op jullie gaan leunen als de bende weer in elkaar moet!
Re: Regelplunjer K-jetronic
Posted: Wed Oct 06, 2010 10:31 am
by Arnold D
Ik zou me daar niet zoveel van aantrekken Koos, jij hebt maar 1 probleem en dat is het olie verbruik. De rest is waarschijnlijk goed, dus dan zou ik dat niet allemaal demonteren. Uitlaat eraf, inlaat kompleet eraf en dan ben je een heel eind. Anders kom ik even een avond bij je sleutelen, dan zijn we een heel eind.
Re: Regelplunjer K-jetronic
Posted: Wed Oct 06, 2010 12:20 pm
by 323baur
Precies, geen problemen gaan zien die er niet zijn.
Ik heb eigenlijk nog maar zelden (tot nooit..) meegemaakt dat bij een lopende auto de Kjet kapot ging.
Jaren stilstand is slecht, maar zolang hij loopt: afblijven.
Jou blokje moet er gewoon uit. Ik zou daar niet aan gaan reviseren, maar alleen maar uit elkaar halen om te leren.
Vraag Dr. Wondermike maar voor de chirurgie - vindtie leuk
Daarna zelf een goede basis zoeken en daarmee verder gaan.
Dat is met een goede 1k euro echt wel betaald. Kan zelfs goedkoper.
Re: Regelplunjer K-jetronic
Posted: Wed Oct 06, 2010 2:25 pm
by uwbuurman
hartverwarmend!
Weetje, vroeger was ik altijd een twijfelaar... Maar tegenwoordig ben ik daar niet meer zo zeker van hahahaha
Re: Regelplunjer K-jetronic
Posted: Thu Oct 07, 2010 9:54 pm
by Bempie21
Wondermike wrote:Ik denk dat jij dan ook de torx losgedraaid heb die per uitgang gemonteerd zitten.
Die laat ik liever dicht.
Die zou ik ook maar dicht laten Mike.
Deze heb ik zelf destijds wel losgehaald en weer in elkaar gezet. De twee helften zitten tussen een een hele dunne plaat die als pakking geld.
Zeer uitputtend werk om dit weer goed te krijgen.
Heb het wel weer dicht gekregen zonder dat het brandstof ging lekken. (Door het druk perst het er wel uit) maar na 3x los halen was het weer goed gekomen.
Volgens mij heb ik hier ook ergens een foto van..
Re: Regelplunjer K-jetronic
Posted: Thu Oct 07, 2010 10:23 pm
by ac/dennis
je kan ze trouwens ook opsturen naar Bosch, die restaureren/reviseren ze dan professioneel voor je. Hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan.
Re: Regelplunjer K-jetronic
Posted: Thu Oct 07, 2010 10:27 pm
by Peter V.
Wat zou je daarvoor betalen denk je??
Wellicht kun je er bijna een nieuwe voor kopen!
Re: Regelplunjer K-jetronic
Posted: Thu Oct 07, 2010 10:38 pm
by ac/dennis
Ja precies, kan bijna niet de moeite waard zijn.
Re: Regelplunjer K-jetronic
Posted: Fri Oct 08, 2010 6:56 am
by Wondermike
Ik laat ze lekker dicht. Maar zoals ik schreef ik heb er een paar liggen en die heb ik nu weer mooi zwart gemaakt en kompleet (dank Dennis!)
Plunjers lopen allemaal weer bijzonder soepel na reinigen met wasbenzine (zoals in de manual staat aangegeven)
Nu ga ik de luchtfilterhuizen opknappen en dan per set testen op mijn auto.
Ook al gaan ze mss nooit stuk, ik heb er toch een paar liggen.....
Iemand toevallig nog een luchtfilterhuis over?