Page 2 of 2

Re: E30 kop op E21 blok

Posted: Thu Dec 02, 2010 7:59 pm
by ac/dennis
bmw dealer

Re: E30 kop op E21 blok

Posted: Fri Dec 03, 2010 10:20 am
by Arnold D
ac/dennis wrote:Dus een e30 kop van een320/6 of 323i kan zonder problemen op het blok van een E21 6-cilinder worden gezet en dan meteen vermogenswinst? Scheelt dat veel vermogen?
De kleppen van een 323i E30 zijn gelijk aan die van een E21, de kleppen van de kop van een E30 325i zijn groter. De kleppen van zowel de in- en uitlaat zijn 2 mm groter in diameter.

Re: E30 kop op E21 blok

Posted: Fri Dec 03, 2010 5:38 pm
by gerrit323
e-einundzwanzig wrote:volgens mij is dit broodje aap. die vermogenwinst zit m volgens mij puur in de l-jettronic gedeelte. de e30 kop kan wel grotere inlaten hebben, maar de grootte van de kleppen is (volgensmij) gelijk aan die van de e21 kop. ik denk dat als je een kop van een e30 er op zet. je het hele inlaattraject van het k-jetspruitsuk moet uithohnen om goed aan te sluiten op de inlaatpoorten van de kop, om vervolgens een beetje vermogenswinst te krijgen.

correct me if i'm wrong

De eerste e30 323i hadden idd zelfs minder vermogen dan de e21 323i dus alleen die kop veranderen zal niet zoveel uithalen ... dat de k-jet aanzuiging dan moet uitgehoond worden spreekt voor zich .. dat is ook moeten gebeuren in mijn geval om mooi aan te sluiten op de bewerkte kanalen van de hartge kop.