Koude kachel
Re: Koude kachel
Op alle draaipunten even een druppie kruipolie.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Koude kachel
Die zijn waarschijnlijk al afgebroken...Op alle draaipunten even een druppie kruipolie.
So many cars, so little time
Re: Koude kachel
wat ik ook gewoon merk... maar dat is logisch is dat wanneer je stil staat het egt wel kouder wordt in de auto...
naar mijn inzicht komt dat omdat je minder toeren maakt...
Ik had alleen piepende ventilatoren... die het nu niet meer doen helaas... auto word nog wel warm...
maar dat piepen ging ineens over op een beetje ratelen en nu doet ie nix... is dat doorgebrand oid???
naar mijn inzicht komt dat omdat je minder toeren maakt...
Ik had alleen piepende ventilatoren... die het nu niet meer doen helaas... auto word nog wel warm...
maar dat piepen ging ineens over op een beetje ratelen en nu doet ie nix... is dat doorgebrand oid???
Gr. Randy
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
Re: Koude kachel
Dat is ook weer een kwestie van smeren.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Koude kachel
Controleer even of de kapjes nog over de ventilator zitten.
Onder de motorkap die zwarte plaat even losschroeven (onder je voorraam) en daar zit de ventilator.
Soms zitten die afdekkapjes los en daardoor kan hij niet meer draaien.
Gelijk de boel even smeren als dat het geval is en dan piept hij niet meer ook.
Ik heb ook nog wel een paar van die dingen liggen mocht hij stukkend zijn.
Onder de motorkap die zwarte plaat even losschroeven (onder je voorraam) en daar zit de ventilator.
Soms zitten die afdekkapjes los en daardoor kan hij niet meer draaien.
Gelijk de boel even smeren als dat het geval is en dan piept hij niet meer ook.
Ik heb ook nog wel een paar van die dingen liggen mocht hij stukkend zijn.
Last edited by Wondermike on Fri Dec 03, 2010 12:15 pm, edited 1 time in total.
So many cars, so little time
- Smartie
- E21 VIP

- Posts: 1211
- Joined: Tue May 18, 2010 4:27 pm
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Re: Koude kachel
Dan heb je genoeg tijd om te krabben, dat bedoelen ze vast ook.Volgend probleem. De ruitenwissers zijn niet meer vooruit te branden! Voor dat ze op en neer zijn kan ik wel een rondje om de auto heen lopen!
Starten, krabben en dan pas.. FAP
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Koude kachel
Lol, vaak staan die zaken al tijden droog. Alles koekt dan vast.
Beetje pekel en kou erbij en de lol is eraf.
Arnold zal wel zeggen, kwestie van smeren.
Dus even je ruitenwissers loshalen en dan lekker een paar spuitjes smeermiddel erop terwijl je hem in standje drie hebt staan.
En dit een paar keer herhalen, je zal zien dat er weer gang in komt.
En dan zeg ik altijd, ik heb er nog wel een paar liggen.....
Beetje pekel en kou erbij en de lol is eraf.
Arnold zal wel zeggen, kwestie van smeren.
Dus even je ruitenwissers loshalen en dan lekker een paar spuitjes smeermiddel erop terwijl je hem in standje drie hebt staan.
En dit een paar keer herhalen, je zal zien dat er weer gang in komt.
En dan zeg ik altijd, ik heb er nog wel een paar liggen.....
So many cars, so little time
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Koude kachel
haha- de liefde is echt over tussen julllie he.
Mbt de ruitenwisser motor: Een keer open maken en nieuw vet erin doet ook wonderen
Mbt de ruitenwisser motor: Een keer open maken en nieuw vet erin doet ook wonderen
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.