Page 2 of 2

Re: even voorstellen

Posted: Sun Feb 13, 2011 9:19 pm
by Arnold D
Wondermike wrote:
Ondanks dat ik erg weinig tijd had

En weer geen koffie he :oops:

Re: even voorstellen

Posted: Mon Feb 14, 2011 6:11 pm
by Wondermike
En weer geen koffie he
Misschien moet ik dit bij de advertenties erbij zetten.
Kan verstuurd worden.
Als je het komt halen reken dan niet op een bakkie koffie

Re: even voorstellen

Posted: Mon Feb 14, 2011 9:47 pm
by 323baur
hahaha,
Ik zou er bij zetten. Wees welkom. Kom je uit Friesland: betalen en ophoepelen. Alle andere krijgen koffie. :innocent

Re: even voorstellen

Posted: Tue Feb 15, 2011 10:06 am
by uwbuurman
doe dat. ik drink geen koffie... :cheers

update e21 320-6

Posted: Tue Apr 12, 2011 10:06 pm
by gerard e21 320-6
Even een update over de werkzaamheden aan de e21.

Ik had in februari al van Mike een andere diff gehaald en van "de buurman"een trekhaak omdat ik zomers graag met de boot het water op mag.
Wegens drukte was ik er niet aan toe gekomen totdat ik deze week twee vrije dagen had..
De diff en trekhaak zijn er eerst onder gehangen. Nieuwe olie in het diff gedaan en verder geen problemen vwb de montage van beide onderdelen gehad. Het diff is mooi gruisloos en daardoor ben ik weer een stapje dichterbij een technisch goede auto gekomen. Nu zou de overbrenging van dit differentieel anders zijn dan de oude zodat de auto wat minder toeren zou maken op de snelweg. Helaas is dit niet het geval en bij 120km/u nog steeds 4000 toeren..
Verder heb ik de motor olie en automaat olie ververst en daarbij ook nieuwe bougies geplaatst. Tijdens het vervangen van de bougies blijkt dat 1 bougiekabel gewoon los in de dop zit. Kan nooit goed zijn dus via internet vandaag maar een compleet nieuwe kabelset besteld a 85,- incl verzenden..
Verder had ik ook een nieuw luchtfilter besteld maar kreeg van winparts een verkeerde (wel ronde) versie. Die ik nodig ben hebben ze dan weer niet helaas. Wie o wie weet waar wel??

problemen... Koud liep de motor wat moeilijk en op 5 cilinders... Nu na die kapotte bougiekabel even tijdelijk te hebben gemaakt weer op 6 cilinders maar als de motor warmer wordt stijgt het toerental van de gebruikelijke 800 a 1000 naar 1500 a 1700.... Na even wat probleem gevallen te hebben gelezen op het forum maar even gekeken hoe het met het vacuum systeem zit. Daar ben ik weinig wijzer van geworden. Slangetjes zijn allemaal goed maar ik heb het vermoeden niet goed aangesloten. Wat mijn ten eerste opviel is dat een klep voor in de luchtinlaat niet open gaat waardoor de motor alleen maar warme lucht kreeg vanaf het uitlaatspruitstuk. Deze zou volgens mij moeten werken door het vacuum systeem?.. Ik ben hier vanavond achter gekomen en denk dat ik de klep er maar tussen uit ga halen.
Verder viel me op dat een vacuum slangetje op een stelschroefje zat. Gezien de plek waar deze zit moet deze volgens mij bij de carterontluchting op om weer in de filterbak uit te komen... Klopt dat?
Zie foto hier onder... zit slangetje los en hangt voor het stelschroefje..
Kan iemand me verder vertellen hoe ik het stationare toerental afstel op de Solex??

Image


O ja... leuk nieuws weer... Heb een setje nette 15 inch originele hartge velgen op de kop getikt. Nu nog even wachten op de spacers (gecentreerde).

Re: even voorstellen

Posted: Tue Apr 12, 2011 10:08 pm
by gerard e21 320-6
Image

Even een grotere..

Re: even voorstellen

Posted: Wed Apr 13, 2011 5:54 am
by Peter V.
Als je een beetje goed bent in de duitse of engelse taal dan moet je maar even hier kijken.
Even naar beneden scrollen en dan aanklikken.
Je probleem met de slangetjes is dan gelijk ook klaar.

http://www.ruddies.business.t-online.de/pibgsi.htm

De 4A1 carb. is een mooi iets als ze goed werkt. Je heb eigenlijk twee carburateurs in eentje. Een kamen is voor cylinder 1 t/m 3 en de andere kamer is voor 4 t/m 6. Je heb dus ook twee CO-stelschroeven onder de magnetische kleppen zitten.

Re: even voorstellen

Posted: Wed Apr 13, 2011 9:21 am
by gerard e21 320-6
Alvast bedankt voor de link! Mijn engels en duits is redelijk dus daar heb ik wel wat aan!

Vraag ik me nog af... Kan ik de carbs afstellen zonder luchtfilter zonder dat de motor weer compleet anders loopt als ik het filter weer monteer?

Re: even voorstellen

Posted: Wed Apr 13, 2011 5:33 pm
by Peter V.
gerard e21 320-6 wrote:Alvast bedankt voor de link! Mijn engels en duits is redelijk dus daar heb ik wel wat aan!

Vraag ik me nog af... Kan ik de carbs afstellen zonder luchtfilter zonder dat de motor weer compleet anders loopt als ik het filter weer monteer?
Een heel erg groot verschil mag het niet geven maar ik moet wel zeggen dat het echte afstellen van CO en stationair bij mij altijd gebeurt met luchtfilter erop.

Ik snap dat je bij de 4A1 dan wat moet rommelen om bij de CO-schroeven te komen maar dat went snel "jammer genoeg soms".

Re: even voorstellen

Posted: Fri Nov 06, 2015 12:48 am
by Passie voor klassiek
Dag Gerard,

Leuk om te lezen.

Waarom ben je er nooit mee verder gegaan?

Deze auto heb ik een paar jaar geleden gekocht en is sindsdien in mijn bezit. Ik kocht deze met nog de gescheurde stoel, originele veren /velgen etc..

Liep wel weer op alle 6!
Nu schroefset, rc090, zwart skai int. Nieuwe lak, ruiten, rubbers, etc etc.

Wat kun je er nog van vertellen? Fantastische basis was dit!! Nagenoeg 0 laswerk was eraan.

Met vriendelijke groet,

Mark

Re: even voorstellen

Posted: Fri Nov 06, 2015 7:58 am
by Jeroen
Leuk om 'm dan zo terug te vinden hier op het forum, wat dat betreft begint dit al een aardig bestand te worden, net als Dennis z'n www.bmwe21register.com

Nu maar hopen dat Gerard hier nog eens kijkt of z'n meldingen aan heeft staan want hij is sinds 2011 niet meer ingelogd. Anders even een PM of mail sturen.

Re: even voorstellen

Posted: Sat Nov 07, 2015 7:37 am
by Passie voor klassiek
Ik dacht, laat ik de zoek functie eens loslaten op het kenteken.

Zelf kocht ik de e21 van een goede vriend welke deze slechts een paar weken in bezit heeft gehad.
Erg leuke auto maar na een conflict met een paaltje is deze uit elkaar gehaald en opnieuw op gebouwd. (het juiste excuus was nodig)
De auto zat nog in de eerste lak! Na blank maken nagenoeg geen roest. Beginnend bij krikpunten voor en dus vervangen en een gaatje in de kofferbak. Verder iets roest in een raamsponning.
Geen idee wie deze e21 zo netjes bewaard heeft maar mijn welgemeende complimenten hiervoor!!
En dankjewel!

Meestal vallen ze na demontage tegen.. Het geluk was mijnerzijds.

Met vriendelijke groet,

Mark