Page 2 of 55

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Wed Mar 23, 2011 10:50 pm
by 323baur
Amen! Geweldig mooi ding Peter.
Vergeet haar niet goed te verzekeren en te taxeren! Er staat echt iets onvervangbaars.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Thu Mar 24, 2011 4:08 pm
by Murtn
Heel mooie E21 ! :thumbsup

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Thu Mar 24, 2011 11:37 pm
by Stef 02
Mooie wagen

Zoals Tatjana dat vroeger zei :wink:

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Thu Mar 24, 2011 11:47 pm
by Jeroen
Tsja die mag met d'r 47 nog best op mijn motorkap. Moet ze alleen niet gaan praten :bag

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Fri Mar 25, 2011 6:59 am
by Wondermike
Moet ze alleen niet gaan praten
:mrgreen:

Silence! i kiel yoe :wha

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Fri Mar 25, 2011 9:17 am
by 323baur
Krijg je dan geen lakschade??

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Fri Mar 25, 2011 9:59 am
by Peter V.
323baur wrote:Krijg je dan geen lakschade??
Als ze geen piercing heeft valt dat wel mee denk ik :mrgreen:

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Mon Mar 28, 2011 11:05 am
by r@n-d
Peter, wat een mooie nette 320... Super en een leuke km-stand...
Toevallig vorige week een e28 van Manders gezien (kennis van me gekocht) die ook maar een 18000km had gereden...
Ook een hele nette..
Maar deze ziet er echt super netjes uit!
Neem aan dat de solex hier nog wel goed is :D

Hoop hem snel te mogen zien!!

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Mon Mar 28, 2011 11:44 am
by Peter V.
r@n-d wrote:Neem aan dat de solex hier nog wel goed is :D

Hoop hem snel te mogen zien!!
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn uiteraard. Vanwege de lage kilometerstand kan hier e.e.a. zijn uitgedroogd of vast gaan zitten. Het starten gaat fantastisch maar echt lekker stationair lopen bij koude motor nog niet. Ze even lekker opwarmen doe ik nog liever niet omdat ik eerst de distributieriem wil doen.

Maar dit komt allemaal goed want ingesleten kan de solex nog niet zijn.

Het doel is sharknose 2011. Alle onderdelen zijn besteld.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Mon Mar 28, 2011 8:45 pm
by ac/dennis
323baur wrote: Er staat echt iets onvervangbaars.

Wat Ite zegt!

Echt mooi Peter, ben erg benieuwd om het in real life te zien

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Wed Apr 13, 2011 10:08 pm
by Peter V.
Aangezien we de 316 klaar hebben, ze gaat morgen naar de APK, ben ik vanavond begonnen aan de 320/6.

Ik moest nog eerst uitzoeken wat voor een distributieriem ze had omdat deze rond het typewissel zit met bouwdatum.
Het blijkt dus een distributieriem te zijn met vierkante tanden. Het is wel voorzichtig sleutelen met een condensor voor de radiateur (je handen liggen zo open).

Om dit te kunnen zien eerst de radiateur en koelvloeistof gaan verwijderen. Het lijkt er bijna op dat de eerste koelvloeistof er nog in zit want hieraan zie je dat er weinig mee gereden is. Heel veel drab en compleet roestbruin uitgeslagen. Dit betekent gewoon dat alles gespoeld moet worden.

Nu zit ik eraan te denken om dan de drainplug van het blok te verwijderen maar waar zit deze bij de M20?

Onderste aansluiting van de radiateur
Image

Image

Morgenochtend even bij de dealer een bestelling doen.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Wed Apr 13, 2011 10:21 pm
by Jeroen
Zo te zien schreeuwt 'ie dan ook om een verse waterpomp en thermostaat, maar verder lekker bezig. Drainplug van het blok zit volgens mij aan de uitlaatkant thv cilinder 4 of 5 meen ik. Maar als VIP member kun je dat natuurlijk zo even nakijken in het dealer werkplaatshandboek 8)

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Wed Apr 13, 2011 11:01 pm
by Peter V.
Jeroen wrote:Zo te zien schreeuwt 'ie dan ook om een verse waterpomp en thermostaat, maar verder lekker bezig. Drainplug van het blok zit volgens mij aan de uitlaatkant thv cilinder 4 of 5 meen ik. Maar als VIP member kun je dat natuurlijk zo even nakijken in het dealer werkplaatshandboek 8)
Even niet aan gedacht om het werkplaatsboek te bekijken :oops:

Inderdaad thermostaat/ pomp en alle slangen worden vernieuwd. geen risico hiermee.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Wed Apr 13, 2011 11:15 pm
by Nick1984
Ik wil je nu niet bang maken, maar die bruine drap in de radiator duid er toch op dat de koppakking of cilinderkop ooit kapot zijn geweest.
als ik jou was zou ik als je alles van het koelsysteem hebt vervangen toch eens even druk zetten op het koelciruit en zien of hij zijn druk blijft behouden.
Zowel bij koude als warme motor.

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Posted: Thu Apr 14, 2011 7:17 am
by Wondermike
Hoi Peter, het klussen houdt niet op :mrgreen:

De bruine drap is een soort bezinksel van roestdeeltjes en spul uit de koelvloeistof. Ik weet niet of dat nou direct met een lekke kop te maken heeft hoor.
Maar goed, dat zit dus ook in je blok, ff de waterslang achter op de kop loshalen (die loopt naar je kachel) en op dat pijpje de tuinslag zetten.
Via de voorkant loopt hij dan leeg en dat kan je opvangen via de waterpomp. (of gewoon in de tuin laten lekken :bag )

Het laatste beetje lekker spoelen via de drainplug als je waterpomp eraf is, dan kan je er van 2 kanten bij.
Succes!