de fotos komen eraan. heb nieuw filmpje gemaakt maar youtube geeft altijd maar paar seconden geluid :s
http://img717.imageshack.us/i/dsc0106e.jpg
http://img593.imageshack.us/i/dsc0107h.jpg
http://img813.imageshack.us/i/dsc0109u.jpg
http://img824.imageshack.us/i/dsc0108aj.jpg
http://img689.imageshack.us/i/dsc0110en.jpg
bmw 320i baur
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Re: bmw 320i baur
Hoi,
Wat ik zo zie is dat er wat betreft vacuumslangen niet zo veel verschillend zijn. Ik vind wel dat er een hele lange slang om de carburateur ligt die mijn inziens korter kan.
Jouw motorblok lijkt er eentje te zijn zonder mechanische pomp. Dit kan enkele dingen betekenen:
* Of het is een E30/E28 motorblok uit een 320i/520i.
* Of het is een 323i motorblok waar ze nu een carburateur op hebben gezet.
Dit zijn in de basis dezelfde blokken alleen deze hebben een elektrische pomp omdat ze geen carburateur hebben maar een injectiesysteem.
Jouw thermostaathuis is volgens mij ook een uitvoering voor een injectie omdat er een extra voeler op zit die normaal de koudstart aanstuurt voor het injectiesysteem.
Je kunt eens kijken wat voor motornummer je heb. Onder de dynamo op de rand van de motor en de carterpan heb je twee nummers ingeslagen staan. De bovenste is een motornummer en eronder staat dan een chassisnummer. In het topic motor en cylinderkopcodes kun je dan uitzoeken wat voor motor erin ligt.
Wat ik zo zie is dat er wat betreft vacuumslangen niet zo veel verschillend zijn. Ik vind wel dat er een hele lange slang om de carburateur ligt die mijn inziens korter kan.
Jouw motorblok lijkt er eentje te zijn zonder mechanische pomp. Dit kan enkele dingen betekenen:
* Of het is een E30/E28 motorblok uit een 320i/520i.
* Of het is een 323i motorblok waar ze nu een carburateur op hebben gezet.
Dit zijn in de basis dezelfde blokken alleen deze hebben een elektrische pomp omdat ze geen carburateur hebben maar een injectiesysteem.
Jouw thermostaathuis is volgens mij ook een uitvoering voor een injectie omdat er een extra voeler op zit die normaal de koudstart aanstuurt voor het injectiesysteem.
Je kunt eens kijken wat voor motornummer je heb. Onder de dynamo op de rand van de motor en de carterpan heb je twee nummers ingeslagen staan. De bovenste is een motornummer en eronder staat dan een chassisnummer. In het topic motor en cylinderkopcodes kun je dan uitzoeken wat voor motor erin ligt.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
ik zal morgen eens kijken naar het soort motor.
nu heb ik eventjes met iemand gesproken en die zegt dat het geratel mss opgelost geraakt met de kleppen te regelen.
maar kan dat zo van de ene op de andere dag niet goed meer afgeregeld staan?
mvg
nu heb ik eventjes met iemand gesproken en die zegt dat het geratel mss opgelost geraakt met de kleppen te regelen.
maar kan dat zo van de ene op de andere dag niet goed meer afgeregeld staan?
mvg
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Als dat dan zo zou zijn dan betekent dit dat het moertje van de excentriek is losgekomen. Ik denk niet dat dat het is.
Het is jammer dat er weinig geluid te horen is want dat maakt het beoordelen wat makkelijker.
Het is jammer dat er weinig geluid te horen is want dat maakt het beoordelen wat makkelijker.
Gr Peter V.
ik heb nog een 2de filmpje dat op men pc zeer goed is maar op youtube speelt hij het geluid maar een paar seconden af, waar kan ik het nog uploaden?
morgen komt er iemand kijken naar de motor en naar de elektriciteit.
ik heb nieuwe schokdempers, remschijven, remblokken nieuwe grill met 320 in en een nieuwe brandstofpomp (elektrische)
de geschiedenis van de auto zit zo. er heeft altijd een italiaanse garagist meegereden die vaak naar italie ging met de auto( vandaar de illegale lpg waarschijnlijk)
dan is hij van een vrouw geweest en die heeft met de baur ergens tegengereden.
daar zijn we nu aan bezig om de as trug recht te krijgen ( is bijna klaar) aan de schokdempers ben ik ook al begonnen.
en carroserie onderdelen hebben we allemaal
mvg
ik heb nieuwe schokdempers, remschijven, remblokken nieuwe grill met 320 in en een nieuwe brandstofpomp (elektrische)
de geschiedenis van de auto zit zo. er heeft altijd een italiaanse garagist meegereden die vaak naar italie ging met de auto( vandaar de illegale lpg waarschijnlijk)
dan is hij van een vrouw geweest en die heeft met de baur ergens tegengereden.
daar zijn we nu aan bezig om de as trug recht te krijgen ( is bijna klaar) aan de schokdempers ben ik ook al begonnen.
en carroserie onderdelen hebben we allemaal
mvg