Welcome to the E21 resource, the worldwide owners gallery, and get your answers, fast! ____ Scroll naar beneden voor het Nederlandse forum! https://www.bmwe21.net/forum/
Dank je, maar ik doe het door schade en schande.
In dit kleppenstelrondje zitten wel een paar uurtjes hoor..
Re: Kleppen stellen bij een M20..
Posted: Thu Apr 21, 2011 8:56 pm
by Kogando
323baur wrote:Ik ben er achter waarom hij bij mij bleef tikken: een moertje is iets dol. Je kan hem wel vast zetten, maar zodra ze liep - liep het moertje weer los.
En idd, 0.25 is volgens mij - en vele geleerden - de beste stand.
Oh, dat is balen. Is de draad niet dol waar het moertje invalt? Ik heb ook 0.30 geprobeerd, dan loopt hij wel lekker stationair maar je hoort hem behoorlijk tikken. Voordeel is dattie iets zuiniger is, maar nadeel dat getik en wat minder vermogen.
Dus gewoon 0.25 voor mij, werkt perfect en trek tot 7000rpm lekker door.
Re: Kleppen stellen bij een M20..
Posted: Thu Apr 21, 2011 9:16 pm
by 323baur
Ik heb een nieuw - beter - moertje gepakt en dat werkte prima.
Stationair is het nu helemaal, wel hoor je nu bij 2000rpm de kantelende zuigers..
Re: Kleppen stellen bij een M20..
Posted: Thu Apr 21, 2011 9:22 pm
by gerrit323
Ik heb dat ook bij ongeveer 2000 toeren Ite irritant hé zeker als je ernaar staat te luisteren
Re: Kleppen stellen bij een M20..
Posted: Thu Apr 21, 2011 9:23 pm
by 323baur
Ja, en daarom ga ik bij jou een ETA converie blok bestellen op Kjet.
Wa kost dat?
Re: Kleppen stellen bij een M20..
Posted: Thu Apr 21, 2011 9:29 pm
by gerrit323
Ik zal je woensdag weten te zeggen wat ik heb betaald (onderdelen en werkuren om de onderdelen te bewerken) .. demontage en opbouw wel zelf doen !!
Gerrit
Re: Kleppen stellen bij een M20..
Posted: Thu Apr 21, 2011 9:31 pm
by 323baur
Is goe! Ik wil sowieso meer power, en dit blok heeft mij teveel kleine dingen waar ik me aan stoor of wat op termijn toch geld gaat kosten.
(Koprevisie, distriwissel).
Re: Kleppen stellen bij een M20..
Posted: Thu Apr 21, 2011 10:56 pm
by Jeroen
Kan Stéphane ook een beetje S50's kietelen?
Re: Kleppen stellen bij een M20..
Posted: Thu Apr 21, 2011 11:16 pm
by gerrit323
Ik denk dat dat geen probleem is
Deze is door hem gedaan ... carbon airbox ... supersprint uitlaat ... 350pk @ 7500rpm
Gerrit
Re: Kleppen stellen bij een M20..
Posted: Fri Apr 22, 2011 9:02 am
by Peter V.
Dat is genieten
Re: Kleppen stellen bij een M20..
Posted: Fri Apr 22, 2011 10:15 am
by Jeroen
Dat carbon airboxje zie ik er idd ook nog wel van komen! Uitlaatgeluid is mooi, maar aanzuiggeluid nog veel mooier.
Re: Kleppen stellen bij een M20..
Posted: Mon Apr 25, 2011 10:05 am
by uwbuurman
das een mooi filmpje!!
@ Ite: hahaha volgend jaar heb je dit blok nog joh! Gewoon de olie uit deze laten lopen en dan gaan rijden. Das mij ook prima bevallen en nu heb ik een B25 klaar staan voor de ombouw.
Re: Kleppen stellen bij een M20..
Posted: Mon Apr 25, 2011 10:47 am
by 323baur
Als ik alle olie er uit laat lopen en ga rijden krijg ik vanzelf een m20b25
Re: Kleppen stellen bij een M20..
Posted: Mon Apr 25, 2011 1:12 pm
by uwbuurman
dat bedoel ik! Lekker uitslijten die kantelende zuigers!
Re: Kleppen stellen bij een M20..
Posted: Sat Apr 30, 2011 2:57 pm
by alex1181
Dat kleppen stellen is echt niet zo lastig hoor.. anderhalf uur en t loopt weer. Zelf ben ik ze sindskort op .20 gaan stellen en dat doet mij en de motor veel deugd. Loopt nog steeds 1:10, heeft een soepele vermogensopbouw en is heerlijk stil.
Eerst altijd op .25 gehad, maar omdat mijn fijne dealer de borgmoeren te strak had aangedraaid waren er 3 dol dus maar meteen alle 24 boutjes en moertjes vernieuwd. Daarbij dus gelijk op .20 overgestapt en gezien de motorloop laat ik t zo.
Las ik nou ook iemand die ze wijder stelt dan .25? kan me niet voorstellen dat ie daarvan beter gaat lopen plus dat je daarmee de (toch al wat gevoelige tuimelaars) nog eens extra hoog belast. En dát is pas een klus om te vervangen