Page 2 of 3

Re: onderstel aanpassen

Posted: Sat Apr 30, 2011 11:35 am
by Jeroen
Aanvullend op Michel: als de fusee wel los is maar je krijgt 'm er niet af, draagarm even los van het subframe dan is de spanning eraf en kun je de boel prima in je eentje verwijderen.

Re: onderstel aanpassen

Posted: Sat Apr 30, 2011 11:49 am
by r@n-d
Heej hartelijk dank Wondermike en Jeroen...
Ik had idd zelf even kunnen kijken in het H&R bilstein topic... Even niet aan gedacht :oops:

Maar goed, alvorens ik met de moker aan de slag ga, wou ik het toch even navragen... Het idee van jeroen was nog niet in me op gekomen...
Dat ga ik eerst proberen, daarna het grovere geschut inzetten (misschien)..

Alvast bedankt! Ik ga er zo mee verder :)

Re: onderstel aanpassen

Posted: Sat Apr 30, 2011 10:24 pm
by r@n-d
En hierbij ook meteen de foto's... Zijn er niet veel... Wilde tussendoor nog foto's maken maar is niet gelukt...
Heb de fusee kunnen losse dmv een soort poelietrekker... dit ging heel goed...
De moker heb ik dus kunne late ligge... Wel even nieuwe draad erop getapt omdat de ouwe verotte moeren wat schade gemaakt hadden...

Bij deze foto van het resultaat...

voor
Image

na
Image

Image


Deze verlaging blijkt uiteindelijk identiek aan de resedagrune die ook al verlaagd is (bij aankoop al)
voor is de hoogte tot hart-as 31cm >> gemeten vanaf spatbordrand
achter is hoogte tot hart as 32,5cm >> gemeten vanaf spatbordrand

Re: onderstel aanpassen

Posted: Sat Apr 30, 2011 10:41 pm
by Jeroen
Gelukt dus, en mooi resultaat! :thumbsup

Re: onderstel aanpassen

Posted: Mon May 02, 2011 10:42 am
by r@n-d
is het al 5 december?

12 maart is het toch ook al geweest....

en toch stond dit vanochtend in de deuropening... :banana

Image

dus dat wordt weer sleutelen vanavond :shake

Re: onderstel aanpassen, Update

Posted: Mon May 02, 2011 12:24 pm
by Wondermike
Dat ziet er weer netjes uit!
Gebruik je de standaard 320 voorpoten?

Re: onderstel aanpassen, Update

Posted: Mon May 02, 2011 3:25 pm
by r@n-d
vooralsnog wel... kijken hoe dat gaat...

Re: onderstel aanpassen, Update

Posted: Mon May 02, 2011 5:46 pm
by e-einundzwanzig
fantasch randy, alleen zou ik die achterste trommelremmen gewoon zwart maken... rode remtrommels zijn meer voor petjesjongens met honda civicjes, crx'jes en golf2/3 tjes.

Re: onderstel aanpassen, Update

Posted: Mon May 02, 2011 6:13 pm
by r@n-d
haha... mjah als k n pet opzet :wink:

even weer een update...
net even alles gemonteerd... morgen verder met ontluchten en afstellen...

bestaand
Image

nieuwe geventileerde en geperforeerde disc gemonteerd
Image

remklauw gemonteerd
Image

eindresultaat
Image

Re: onderstel aanpassen, >>> UPDATE 02-05-2011

Posted: Mon May 02, 2011 6:36 pm
by Peter V.
Goed bezig Randy :thumbsup

Re: onderstel aanpassen, >>> UPDATE 02-05-2011

Posted: Mon May 02, 2011 9:48 pm
by gerrit323
Jij kan ook niet stilzitten :mrgreen: mooi al die updates :thumbsup

Re: onderstel aanpassen, >>> UPDATE 02-05-2011

Posted: Tue May 03, 2011 12:45 pm
by r@n-d
Thanks allen voor de positieve reacties!!
En idd... ik kan niet stilzitte :wink:
Na donderdag ga ik beginnen met het uitbouwen van de motor... Hierna weer inbouwen...

Re: onderstel aanpassen, >>> REMMEN ONTLUCHTEN ??

Posted: Tue May 03, 2011 6:18 pm
by r@n-d
Net de remmen ontlucht... Dat ging prima...
Hij remt goed nu...
Alleen hoor ik met het loslaten van het pedaal een piep... Net of de remcylinder piept...
Wat houdt dat in?? nog lucht? want toch heb ik bij alle vier de nippels ontlucht... of heeft de remcylinder ook een nippel???
of misschien zijn het de "nieuwe" klauwen... gereviseerd door WM... hahah, nee ff zonder dolle... zou het kunnen zijn dat de klauwen nog ff soepel moeten worden icm de nieuwe blokke???

Re: onderstel aanpassen, >>> REMMEN ONTLUCHTEN ??

Posted: Tue May 03, 2011 7:13 pm
by r@n-d
Het zit trouwens in de rechter achtertrommel het geluid...
Voorheen zat het er niet... en ik heb nix aan de trommels gedaan...

Re: onderstel aanpassen, >>> REMMEN ONTLUCHTEN ??

Posted: Tue May 03, 2011 7:41 pm
by Peter V.
Het piepen achterin zou kunnen zijn dat je remschoenen bij teruggaan naar ruststand iets aanlopen aan de ankerplaat of dat de handrembeugel dit veroorzaakt.

Even de trommel eraf en checken.