Page 2 of 2
Re: Remleidingen vervangen
Posted: Wed Jul 06, 2011 5:32 pm
by Wondermike
De betere automaterialen zaak kan ze ook prima voor je maken hoor dat klopt.
Re: Remleidingen vervangen
Posted: Wed Jul 06, 2011 7:17 pm
by Rene W
ik heb alle rem leidingen vervangen
originele besteld moesten nog wel in model gebogen worden maar dat was geen probleem
de brandstof leidingen ook origineel maar die waren wel in model dus zo eronder monteren
Re: Remleidingen vervangen
Posted: Wed Jul 06, 2011 11:10 pm
by uwbuurman
Nou ja, dat mis is dus in de discussie.
Koper is dus makkelijker te bewerken dan origineel staal. Maar wat is nou beter voor het remgedrag en de levensduur?
Staal lijkt me nog net wat sterker dan koper, dus meer remdruk, hoewel het uitzetten van koper ook nihil is...
Wie heeft een mening?
Re: Remleidingen vervangen
Posted: Wed Jul 06, 2011 11:30 pm
by Arnold D
Is niet belangrijk, in de autosport wel, dan telt alles.
Als er iets uitzet, dan zullen de rubberen verbindingslangen dat wel zijn
Re: Remleidingen vervangen
Posted: Thu Jul 07, 2011 12:32 am
by Jeroen
Yep, dat maakt voor ons niks uit en gezien de manier waarop we de auto's houden (geen pekel enzo meer gok ik) dan maakt het in levensduur ook niks uit.
Re: Remleidingen vervangen
Posted: Thu Jul 07, 2011 6:52 pm
by Rene W
de leidingen die er nu onder zaten hebben het ook 29 jaar vol gehouden, tegen de tijd dat die weer rot zijn ben ik een ouwe L.L
je kan ze zo uit de hand buigen,voor korte bochten een dop van de doppen set in de bankschroef en je buigt ze zo
wel even oppassen dat je hem niet plat drukt
en goed in de lak zetten
Re: Remleidingen vervangen
Posted: Fri Jul 22, 2011 6:56 pm
by 315jurre
Met nieuwe remleidingen is mijn E21 vandaag APK-goedgekeurd!
Kan dus met de BMW weer een jaartje vooruit!
TIP: eerder in dit topic is vermeld dat je 5mm leidingen nodig hebt voor onder de E21, dit is fout.
het moet 4,75 mm (3/16) zijn. 