Re: Toerental en het geluid vn mijn E21
Posted: Thu Sep 08, 2011 11:29 pm
De dealer heeft hem maar er zijn nog wel wat andere adressen.
Ik zal ze morgen even opzoeken.
Ik zal ze morgen even opzoeken.
Welcome to the E21 resource, the worldwide owners gallery, and get your answers, fast! ____ Scroll naar beneden voor het Nederlandse forum!
https://www.bmwe21.net/forum/
Nu begint iedereen over dat m'n koeling dan niet in orde is e.d.:bartgouda wrote:Ik heb zelf ook een 316, en ze houden inderdaad gewoon niet van harder dan 110.
Zowel in brandstofverbruik, onwijze herrie, olieverbruik en temperatuur heb ik gemerkt dat 110-115 ideaal is. Je schiet nog enigzins op en betaald niet de hoofdprijs.
Als je langere stukken 130-140 gaat rijden krijgt 'ie het toch echt wel heel moeilijk en dat laat zich ook zien op je watertemperatuur e.d.
Verder zou ik zeker de pakking van je carb vervangen, dat is gewoon gevaarlijk en slecht.
Nou die mogen ze hier ook wel komen installeren.. NondejuuJeroen wrote:Leuk M10 filmpje
Daar heb je helemaal gelijk in hoor. Rond de 110 - 120 rijd het best lekker en hou je inderdaad het verbruik in toom. Wat alleen maar is aangegeven is dat de M10 motor heel veel kan hebben en waarschijnlijk meer dan de M20 blokken. Houdt er wel rekening mee dat een slechte koppakking ook bij lage last een probleem kan geven (maar dat wist je natuurlijk al lang).bartgouda wrote:Nu begint iedereen over dat m'n koeling dan niet in orde is e.d.:bartgouda wrote:Ik heb zelf ook een 316, en ze houden inderdaad gewoon niet van harder dan 110.
Zowel in brandstofverbruik, onwijze herrie, olieverbruik en temperatuur heb ik gemerkt dat 110-115 ideaal is. Je schiet nog enigzins op en betaald niet de hoofdprijs.
Als je langere stukken 130-140 gaat rijden krijgt 'ie het toch echt wel heel moeilijk en dat laat zich ook zien op je watertemperatuur e.d.
Verder zou ik zeker de pakking van je carb vervangen, dat is gewoon gevaarlijk en slecht.
Dat is inderdaad allemaal niet optimaal, m'n koppakking is niet perfect en ook de afstelling van m'n carb/kleppen enzo niet.
De reden voor mij om daar niks aan te doen is omdat ik plannen voor een ander blok heb.
Wat ik probeerde te zeggen is dat als je gewoon zeker wilt weten dat alles het houdt en je verbruik wat lager wilt houden, het het best is om rond de 110 te rijden.
Ik was net even bij loentje geweest voor een stuur op te halen en die had ook even naar mijn auto gekeken.Peter V. wrote:De revisiesetjes voor jouw carburateur. Ervan uitgaan dat je een 316 motor erin heb zitten met de Solex 32/32 Didta carburateur.
Nummer 5 of 6 afhankelijk hoever je wilt gaan.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E21/S ... tor_didta/
Of hier:
http://www.bccp.nl/shop2/contents/nl/d106.html
Of hier:
http://www.wallothnesch.com/e/frameparts.htm
Gemiddeld ben je tussen de 50 en 100 euro kwijt aan een revisiesetje.