Page 2 of 2
Re: E30 tankvlotter vraag (ernstig off topic)
Posted: Wed Sep 28, 2011 10:24 pm
by uwbuurman
Heerlijk filmpje Jeroen! maar om nu een V70 uit te schelden voor een C5....
Re: E30 tankvlotter vraag (ernstig off topic)
Posted: Wed Sep 28, 2011 10:37 pm
by Peter V.
Heerlijke sound

Re: E30 tankvlotter vraag (ernstig off topic)
Posted: Thu Sep 29, 2011 6:42 am
by Jeroen
Thanks guys! Koos: zou zo maar kunnen, toch allemaal een pot nat

Re: E30 tankvlotter vraag (ernstig off topic)
Posted: Sun Oct 02, 2011 11:11 pm
by Jeroen
Vanavond andere vlotter opgehaald en maar eens gaan meten:
De 'verse' vlotter meet vol 4.4 ohm en de weerstand loopt dan naar leeg mooi geleidelijk op om uit te komen bij zo'n 66 ohm.
De vlotter die uit de 320iS komt start ook met een weerstand van 4.4 ohm, maar hoewel je niet precies kunt zien waar de vlotter staat natuurlijk heb je al het gevoel dat hij al veel sneller bij een waarde is van 50+ ohm. Vervolgens begint het te rommelen en begint het verloop grillig te worden. Veelal onderin zo'n 69-70 ohm, maar dan is 'ie in de tussentijd de 70 ohm al een paar keer gepasseerd met uitschieters naar zo'n 74-75 ohm. Uitschieters die misschien nog wel hoger zijn maar hoe snel is de multimeter... anyway, daarmee lijkt het idd op een versleten koolstofbaan (of wikkeling, draad oid, geen idee wat er binnenin zit).
Lijkt er dus op dat het euvel boven water is. De totale meting (op de tankmeter) kan dat leuk beïnvloeden omdat de vlotters in serie staan, eerst de rechter en vervolgens de (defecte) linker en daarna naar de meter. Op dit moment zit de tank redelijk vol dus de uitlezing op de meter is nauwelijks hoger, maar ik had ook al het gevoel dat het pas echt hard terug liep nadat de tank meer dan half leeg was.
Weet niet of ik van de week nog even tijd heb, maar het lijkt me wel leuk om die defecte vlotter nog even uit elkaar te trekken. Dus dat gaan we sowieso nog een keer doen, hij ligt al klaar op de werkbank haha
Re: E30 tankvlotter vraag (ernstig off topic)
Posted: Mon Oct 03, 2011 8:24 am
by 323baur
Dr Wm- de 2e.
Voor al uw anatomische lessen, wel goede manier van diagnose stellen! Meten is weten was het geloof ik.
Re: E30 tankvlotter vraag (ernstig off topic)
Posted: Mon Oct 03, 2011 2:14 pm
by uwbuurman
mooi zo! is het probleem in de praktijk ook opgelost?
Re: E30 tankvlotter vraag (ernstig off topic)
Posted: Mon Oct 03, 2011 3:14 pm
by Jeroen
Tankmeter stond met nog ruim een halve tank iets hoger dan met de andere vlotter, maar vooral zodra de tank verder leeg raakte ging het hard, wat de meetwaarden ook ondersteunen. Ik ga dat echter niet afwachten, dat zien we komend jaar wel. Met zo'n ding in NL rijden is toch geen fluit aan en zoveel mooie dagen verwacht ik ook niet meer. Vanmiddag gaat 'ie de garage in en hup schorsen. In 2012 maar een leuke trip Alpen en Toscane doen dan kan het autootje zich weer helemaal uitleven.