Wat is er allemaal nodig bij motorswap van 320/6 naar 323i

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
User avatar
gerrit323
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 4603
Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
My E21(s): '82 e21 323i hartge
Location: Belgium
Contact:

Re: Wat is er allemaal nodig bij motorswap van 320/6 naar 32

Post by gerrit323 »

Gefeliciteerd Mike .. :cheers

en on topic dan ... in jouw geval Geoffrey kan het 3.64 diff van je 320/6 perfekt gebruikt worden omdat je tellerunit van het juiste type is .. ik heb dat ook een tijd gereden op mijn 323i maar dan wel met de 323i tellerbakunit .. dat gaat niet zo lekker, je krijgt dan een nogal groot snelheidsverschil tussen aangegeven waarde en reele waarde. Vb 130 reel was al 150 op teller .. man man wat kon ik toen hard. Kwa koppel is het wel een vooruitgang als opteer ik toch meer mij huidig 3.45 sperdiff :launch

Suc6 met de ombouw iig :wink:

Gerrit


1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail



https://pksolutions.be/
User avatar
Blackadder
E21 Fanatic
Posts: 273
Joined: Sun May 13, 2007 3:54 pm
Location: Belgium

Re: Wat is er allemaal nodig bij motorswap van 320/6 naar 32

Post by Blackadder »

iDD, Ik ben er ook nog niet uit trouwens, normaal ga ik voor 3.45 diff en bijhorende teller. Ik kan natuurlijk ook mijn 3.64 laten zitten, met dito teller.... Wat de kabelboom van de benzinepomp betreft, niets speciaals. Connector is voorzien in je huidige kabelboom om deze aan te sluiten (geen kabels trekken naar voor voor contact enz..). Kabel naar vlotter, benzinepomp, en verklikker achterremmen.
Wat de uitlaat betreft, heb ik iets anders in gedachten, geen dubbele, maar ook geen enkele....
BMW E21 320A 1980 Banana Baur Koronagelb
BMW E21 318i 1981 M-edition Stratosblau
BMW Z3 2.0A 2000 Diamantschwartz
VW kever 1966 Javagreen VW kever 1967 pearlwhite
VW Passat cc 2.0 TDI 2010 Ijslandgrijs
Renault 4 F4 1983 beige (in restauratie)
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: Wat is er allemaal nodig bij motorswap van 320/6 naar 32

Post by 323baur »

side pipes??? :screwy
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Wat is er allemaal nodig bij motorswap van 320/6 naar 32

Post by Wondermike »

Connector is voorzien in je huidige kabelboom om deze aan te sluiten (geen kabels trekken naar voor voor contact enz..).
Is dat zo?
Volgens mij is de kabelboom die al in je auto ligt voor de 323i en 318i anders dan voor de rest van de modellen.
Maar als dat niet zo is dan ben ik daar wel blij mee, hoef ik alleen dat verlengstukje te plaatsen :thumbsup
So many cars, so little time
User avatar
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1439
Joined: Sat Mar 26, 2005 2:03 pm
Location: Holland, Deventer

Re: Wat is er allemaal nodig bij motorswap van 320/6 naar 32

Post by ac/dennis »

Dat is mij destijds ook verteld, maar heb het niet kunnen vinden.
Je zou dan toch ook een kabel moeten kunnen terugvinden in de buurt van de plek waar je je benzinepomp ophangt?
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Wat is er allemaal nodig bij motorswap van 320/6 naar 32

Post by Wondermike »

De aansluiting van die "extra" kabel begint net achter je bestuurdersportier.

@Dennis, nu je toch wakker bent :mrgreen: hoe heb jij de aansturing van de pomp geregeld?
Ik ga er van uit dat jij de 320 bekabeling niet hebt vervangen?
So many cars, so little time
User avatar
ac/dennis
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1439
Joined: Sat Mar 26, 2005 2:03 pm
Location: Holland, Deventer

Re: Wat is er allemaal nodig bij motorswap van 320/6 naar 32

Post by ac/dennis »

@Wondermike,
Kon bij mij toen geen kabel terugvinden, heb zelf een kabel gelegd van benzinepomp naar de aansluiting in de zekeringkast.
User avatar
marcel krol
E21 Fanatic
Posts: 205
Joined: Sun May 07, 2006 2:28 pm

Re: Wat is er allemaal nodig bij motorswap van 320/6 naar 32

Post by marcel krol »

Hoi,

Ik heb destijds ook de kabel voor de bp zelf getrokken. De rest van de kabelboom heb ik gewoon aangepast.

Groeten

Marcel
320I siennabraun 1976
320/6 Saphirblau 1981
316 Fjord 1976 (sold)
732i saharabeige 1984 (under construction + nacht-blau met.)
Post Reply