Page 2 of 2

Re: Wat is er allemaal nodig bij motorswap van 320/6 naar 32

Posted: Fri Oct 07, 2011 10:28 pm
by gerrit323
Gefeliciteerd Mike .. :cheers

en on topic dan ... in jouw geval Geoffrey kan het 3.64 diff van je 320/6 perfekt gebruikt worden omdat je tellerunit van het juiste type is .. ik heb dat ook een tijd gereden op mijn 323i maar dan wel met de 323i tellerbakunit .. dat gaat niet zo lekker, je krijgt dan een nogal groot snelheidsverschil tussen aangegeven waarde en reele waarde. Vb 130 reel was al 150 op teller .. man man wat kon ik toen hard. Kwa koppel is het wel een vooruitgang als opteer ik toch meer mij huidig 3.45 sperdiff :launch

Suc6 met de ombouw iig :wink:

Gerrit

Re: Wat is er allemaal nodig bij motorswap van 320/6 naar 32

Posted: Sat Oct 08, 2011 6:02 pm
by Blackadder
iDD, Ik ben er ook nog niet uit trouwens, normaal ga ik voor 3.45 diff en bijhorende teller. Ik kan natuurlijk ook mijn 3.64 laten zitten, met dito teller.... Wat de kabelboom van de benzinepomp betreft, niets speciaals. Connector is voorzien in je huidige kabelboom om deze aan te sluiten (geen kabels trekken naar voor voor contact enz..). Kabel naar vlotter, benzinepomp, en verklikker achterremmen.
Wat de uitlaat betreft, heb ik iets anders in gedachten, geen dubbele, maar ook geen enkele....

Re: Wat is er allemaal nodig bij motorswap van 320/6 naar 32

Posted: Sat Oct 08, 2011 7:11 pm
by 323baur
side pipes??? :screwy

Re: Wat is er allemaal nodig bij motorswap van 320/6 naar 32

Posted: Sat Oct 08, 2011 8:17 pm
by ac/dennis
Geen?

Re: Wat is er allemaal nodig bij motorswap van 320/6 naar 32

Posted: Sun Oct 09, 2011 8:18 am
by Wondermike
Connector is voorzien in je huidige kabelboom om deze aan te sluiten (geen kabels trekken naar voor voor contact enz..).
Is dat zo?
Volgens mij is de kabelboom die al in je auto ligt voor de 323i en 318i anders dan voor de rest van de modellen.
Maar als dat niet zo is dan ben ik daar wel blij mee, hoef ik alleen dat verlengstukje te plaatsen :thumbsup

Re: Wat is er allemaal nodig bij motorswap van 320/6 naar 32

Posted: Sun Oct 09, 2011 9:09 am
by ac/dennis
Dat is mij destijds ook verteld, maar heb het niet kunnen vinden.
Je zou dan toch ook een kabel moeten kunnen terugvinden in de buurt van de plek waar je je benzinepomp ophangt?

Re: Wat is er allemaal nodig bij motorswap van 320/6 naar 32

Posted: Sun Oct 09, 2011 10:58 am
by Wondermike
De aansluiting van die "extra" kabel begint net achter je bestuurdersportier.

@Dennis, nu je toch wakker bent :mrgreen: hoe heb jij de aansturing van de pomp geregeld?
Ik ga er van uit dat jij de 320 bekabeling niet hebt vervangen?

Re: Wat is er allemaal nodig bij motorswap van 320/6 naar 32

Posted: Sun Oct 09, 2011 12:59 pm
by ac/dennis
@Wondermike,
Kon bij mij toen geen kabel terugvinden, heb zelf een kabel gelegd van benzinepomp naar de aansluiting in de zekeringkast.

Re: Wat is er allemaal nodig bij motorswap van 320/6 naar 32

Posted: Sun Oct 30, 2011 7:27 pm
by marcel krol
Hoi,

Ik heb destijds ook de kabel voor de bp zelf getrokken. De rest van de kabelboom heb ik gewoon aangepast.

Groeten

Marcel