Page 2 of 3
Re: interieur van oud naar nieuw
Posted: Wed Apr 25, 2012 8:20 am
by Peter V.
Voorlopig staat ze als 316 Baur op kenteken.
Aangezien volgende maand de APK eraan komt en motorisch toch echt wel een verschil zichtbaar is ben ik benieuwd of dit problemen oplevert.
Re: interieur van oud naar nieuw
Posted: Wed Apr 25, 2012 6:04 pm
by amarzanger
Peter V. wrote:Voorlopig staat ze als 316 Baur op kenteken.
Aangezien volgende maand de APK eraan komt en motorisch toch echt wel een verschil zichtbaar is ben ik benieuwd of dit problemen oplevert.
Nou nee ik keur hm zelf!
Re: interieur van oud naar nieuw
Posted: Wed Apr 25, 2012 6:06 pm
by e21bart
En bij een steekproef ga je vrolijk punten scoren?
Re: interieur van oud naar nieuw
Posted: Wed Apr 25, 2012 6:21 pm
by jeffreydorst
e21bart wrote:En bij een steekproef ga je vrolijk punten scoren?
Als je een jonge gast hebt als steekproef controleur is er zoiezo niks aan de hand, die ziet het niet eens.
En je kan gewoon wachten tot je net een steekproef hebt gehad dan krijg je nooit weer een steekproef op de volgende apk.
Re: interieur van oud naar nieuw
Posted: Wed Apr 25, 2012 6:23 pm
by amarzanger
jeffreydorst wrote:e21bart wrote:En bij een steekproef ga je vrolijk punten scoren?
Als je een jonge gast hebt als steekproef controleur is er zoiezo niks aan de hand, die ziet het niet eens.
En je kan gewoon wachten tot je net een steekproef hebt gehad dan krijg je nooit weer een steekproef op de volgende apk.
Ik weet niet waar jullie over hebben,maar deze auto wordt gekeurt op werkplaats RDW .
Re: interieur van oud naar nieuw
Posted: Wed Apr 25, 2012 7:30 pm
by Peter V.
Laten we even eerlijk wezen. Als ik me niet vergis dan kloppen er aardig wat zaken niet aan je papieren.
* Je bent van 4 naar 6 cylinder gegaan.
* Je motorvermogen is aanzienlijk toegenomen.
* Je gewicht klopt niet meer etc etc.
Wat jij aangeeft met de RDW.... Laat je de auto daar omkeuren naar de nieuwe samenstelling want dan hebben we allemaal het verhaal verkeerd begrepen.
Re: interieur van oud naar nieuw
Posted: Wed Apr 25, 2012 8:32 pm
by e21bart
jeffreydorst wrote:e21bart wrote:En bij een steekproef ga je vrolijk punten scoren?
En je kan gewoon wachten tot je net een steekproef hebt gehad dan krijg je nooit weer een steekproef op de volgende apk.
er word inderdaad niet zo nauwkeurig naar gekeken, dat ben ik met je eens, maar van 316 naar 327 valt het best wel op onder de motorruimte, de meeste autos hebben tegenwoordig een afdekking over de motor hierdoor word het al meer moeite om het cilinderaantal te controleren.
bij mij op het werk hebben we al een aantal malen 2 steekproefcontroleurs gehad, voordat de ene weg was, was de ander er al, het is niet voor niets steekproefsgewijs
wat betreft de omkeuring, idd als je naar het RDW gaat dan is er waarschijnlijk weinig aan de hand
Re: interieur van oud naar nieuw
Posted: Wed Apr 25, 2012 8:59 pm
by ac/dennis
Ben benieuwd naar hoe dit bij de RDW dan gaat.
Verder knappe ombouw hoor!
@Amrzanger, Er lijkt op de laatste foto wat met je achterruitje of lijkt dat zo door de foto?
Re: interieur van oud naar nieuw
Posted: Wed Apr 25, 2012 9:41 pm
by Peter V.
De baurkap aan de achterzijde mist de werking van de twee spanbanden. Ik denk dat deze er of niet meer inzitten of ze zijn niet bevestigd aan het pijpenstel van de softtop.
Re: interieur van oud naar nieuw
Posted: Thu Apr 26, 2012 8:29 am
by jamesV
heb je eigenlijk veel moeten aanpassen om het e30 dashbord daar in te krijgen?
Re: interieur van oud naar nieuw
Posted: Fri Apr 27, 2012 1:36 pm
by Robo
Even een andere vraag voor jullie.
Zit er verschil in het vloertapijt tussen een type 1 en type 2?
Re: interieur van oud naar nieuw
Posted: Fri Apr 27, 2012 1:49 pm
by jamesV
ik denk van niet. of het moest aan de voorstoelen zijn?
Re: interieur van oud naar nieuw
Posted: Sat Apr 28, 2012 12:33 pm
by Robo
Ja ik bedoel bij de voorstoelen, omdat bij een type 1 de bevestiging op dezelfde hoogte is en bij een type 2 niet.
Ik vraag me dit af omdat ik een ander vloertapijt in de e21 wil leggen en of ik dan perse een type 1 vloertapijt moet nemen of dat een type 2 tapijt ook kan.
Re: interieur van oud naar nieuw
Posted: Tue May 01, 2012 7:04 pm
by Wilmo
Bij een type 2 is de vorm van het hoge frame bij de deur helemaal in de vloerbedekking gezet. Het past dus wel, maar is niet mooi

Re: interieur van oud naar nieuw
Posted: Wed May 02, 2012 9:50 pm
by amarzanger
ac/dennis wrote:Ben benieuwd naar hoe dit bij de RDW dan gaat.
Verder knappe ombouw hoor!
@Amrzanger, Er lijkt op de laatste foto wat met je achterruitje of lijkt dat zo door de foto?
achterruit is erg dof en ik moet ff binnenkan beugel riem spannen
