Page 2 of 3
Re: Even voorstellen
Posted: Tue Jul 10, 2012 11:36 pm
by woutervd
Het fietsenschuurtje op één hoog waar ik woon voldoet helaas niet om te sleutelen. Gelukkig wonen mijn ouders niet al te ver weg en kan ik zodoende af en toe de schuur confisqueren. Door dat 'barretje' dat in de weg staan, kan ik de auto helaas niet volledig binnenzetten op het moment. Maar net als vorige week, kun je veel beter lekker in het zonnetje sleutelen! Ik heb er overigens ook maar even een nieuwe accu in gedaan, de oude voldeed nog volgens de garage, maar ik kreeg niet altijd respons als ik de sleutel aandraaide. Ik werd het ook beu om de accu steeds aan de lader te moeten zetten. Uit de meting bij de garage bleek dat de accu wel werd opgeladen. Nu zit er een 62A in ipv 44A. Dat moet wel afdoende zijn lijkt me zo

Re: Even voorstellen
Posted: Wed Jul 11, 2012 6:46 pm
by Wilmo
Ik zou even de weerstand tussen blok en de minpool meten. Die moet ongeveer nul zijn.
Re: Even voorstellen
Posted: Thu Jul 12, 2012 10:54 pm
by jamesV
Die speakers achterin... Zalig! Lekker old-school. Als ik ze ooit kan vinden (liefst nog wat groter) zet ik ze ook in mijn 315tje! En ik wil ook zo'n werkplaats!!

Re: Even voorstellen
Posted: Thu Jul 12, 2012 11:01 pm
by woutervd
Mijn vriendin is onlangs verliefd geworden op een huisje in een chique wijk in Vught. Probleem is dat er daar geen garage is voor mijn motor èn dat mijn auto in zijn huidige verschijning wellicht als ongewenst wordt beschouwd

Re: Even voorstellen
Posted: Thu Jul 12, 2012 11:04 pm
by jamesV
Dan woon je in een chique buurt... Heb je geen garage

Re: Even voorstellen
Posted: Mon Jul 16, 2012 4:55 pm
by woutervd
Nou, dat is vooralsnog een droom. We wonen nu nog in een appartement in het pittoreske Rosmalen

. Maar zonder garage inderdaad, vandaar dat ik daarvoor soms de schuur van mijn ouders confisqueer die vlakbij wonen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een toekomstige huisje met garage/schuur. Dat zijn echter behoorlijke wensen voor een starter op de woningmarkt en aangezien ik momenteel aan het afstuderen ben en waarschijnlijk eerst nog wel een tijdje mag gaan solliciteren, is dat allemaal toekomstmuziek.
Nadat ik een middag zoet ben geweest om die fijne slotbouten te verwijderen heb ik besloten de auto van nieuwe sloffen te voorzien. Ik de afgelopen weken dat ik eigenaar ben heb ik vier verschillende merken banden uit kunnen proberen. Dit vanwege het feit dat op iedere velg een andere band lag met zeer uiteenlopende profielen, van sportief tot een soort van ouderwetse noppenprofiel (Goodyear). Overal zal in principe nog voldoende profiel op, maar de banden begonnen al een beetje uit te drogen en hadden wat plekjes met schade. Bij een van de bandenzaken waar ik was geweeest omwege het probleem met de slotbouten, hadden ze nog een leuk geprijsde set voor mij op voorraad. Dit past mooi binnen mijn budget als student. Zodoende is mijn auto nu voorzien van nieuwe BF Goodrich banden. Het verschil t.o.v. de oude situatie is erg groot. De auto stuurt veel strakker, het trillende stuur bij 80km/h is geheel verdwenen en het stuur staat nu ook weer ongeveer horizontaal als ik rechtuit ga. En niet onbelangrijk, het rijdt een stuk veiliger met al die regen van de afgelopen tijd.
Re: BMW 316 1982 polaris (origineel NL)
Posted: Sat Jul 21, 2012 9:55 pm
by woutervd
Gisteren toch zelf maar begonnen aan het knutselen gegaan met de voorstoelen. Het zitvlak van de bestuurdersstoel was helemaal doorgesleten en door een vorige eigenaar al een keer extra opgevuld. Het zitcomfort was hierdoor ver te zoeken! Omdat ik die dag ook nog moest werken om de kost te verdienen, heb ik stom genoeg nog geen foto van het eindresultaat. Maar de klus is geslaagd en dus hoef ik niet meer langs een professionele stoffeerder. Dat is dus weer verdiend
Allereerst heb ik dankzij dit forum een gelijk-kleurig setje op de kop weten te tikken. Daarnaast elders op het forum nog wat tips gevonden (van WonderMike) voor het wisselen van de bijrijdersstoel met de bestuudersstoel. Ik zal daar nog wat foto's toevoegen daar om een en ander verder te verduidelijken.
De oude situatie:
Zo was alles verdoezeld:
En zo zag het er eigenlijk uit:
Halverwege:
De puzzel:
Het eindresultaat:

Re: BMW 316 1982 polaris (origineel NL)
Posted: Sat Jul 21, 2012 11:28 pm
by uwbuurman
Mooi dat je weer kan zitten op een fatsoenlijke stoel!
Re: BMW 316 1982 polaris (origineel NL)
Posted: Tue Jul 31, 2012 9:30 pm
by Groentje_me
Netjes!
Ik heb voor 2 weken terug de passagiersstoel van mn (ex) 315 omgebouwd naar de bestuurdersstoel van mn Baur. Helaas weet mn moeder niet zo goed hoe ze met camera's om moet gaan, dus de foto's zijn in de strijd naar het forum gesneuveld.
Groeten Jan
Re: BMW 316 1982 polaris (origineel NL)
Posted: Tue Jul 31, 2012 9:58 pm
by arjenpangpang
Ja JAN,
Ik wil m`n goeie stoel terug!!!!
Groet Arjen
Re: BMW 316 1982 polaris (origineel NL)
Posted: Tue Jul 31, 2012 10:29 pm
by Thegs
Niet te vertrouwen die jongen. Zou ook eens vragen waar je 5-bak en sper zijn...
Re: BMW 316 1982 polaris (origineel NL)
Posted: Tue Jul 31, 2012 10:37 pm
by Groentje_me
Re: BMW 316 1982 polaris (origineel NL)
Posted: Sat Nov 24, 2012 12:04 pm
by woutervd
Gisteren de winterbanden overgezet die ik van Peter kon overnemen. Helaas had ik er niet aan gedacht dat de wielbouten van mijn imi-velgen behoorlijk lang zijn. Nu ben ik dus op zoek naar een set kortere wielbouten. Heeft iemand nog een goede set (16) wielbouten voor stalen velgen (Loentje, wondermike)?
Toen de auto op de brug stond om de wielen te vervangen kwam ik er toch achter dat de 'verbruikte' olie niet wordt verstookt, maar dat er steeds wat olie weglekt. Mijn monteur vermoedt een lekke krukaskeerring. Ik peil de olie al regelmatig en vul deze zonodig bij, dus ik kan nog wel voorruit.
Re: BMW 316 1982 polaris (origineel NL)
Posted: Sat Nov 24, 2012 12:35 pm
by Wondermike
Heeft iemand nog een goede set (16) wielbouten voor stalen velgen (Loentje, wondermike)?
Zie MP gedeelte

Re: BMW 316 1982 polaris (origineel NL)
Posted: Wed Jan 23, 2013 9:58 pm
by woutervd
Ik ben een tijdje afwezig geweest door persoonlijke omstandigheden. Zodoende moest mijn auto een enkele keer even flink aan de 'bak". De lading was minimaal qua gewicht, maar kon anders niet vervoerd worden. De vijfbak met overdrive heeft overigens geen zin bij een aanhanger. Gewoon rustig 90 in zijn vier! Maar mijn E21 is still going strong, ondanks de dagelijkse inzet en de winterse omstandigheden. Geen topleven in vergelijking tot andere exemplaren hier op het forum. Daarentegen heeft mijn exemplaar al een respectabel aantal kilometers achter de rug en krijgt die nu meer TLC dan bij vorige eigenaren.
Deze week ging even wat minder. Toen ik maandagavond de parkeerplaats afreed na de training trok het stuur flink naar rechts. Toen ben ik dus uitgestapt om de verzamelde sneeuw tussen mijn wielkasten te verwijderen. Althans dat verwachtte ik te moeten doen. Het bleek echter dat mijn rechter voorspatbord was vastgelopen tegen mijn voorwiel. Hier zat al een lichte schade bij aankoop. Ik vermoed dat iemand op de parkeerplaats hier nog een klein zetje tegenaan heeft gegeven. Zodoende was mijn voorspatbord flink vervouwen na het wegrijden. Na wat lostrekken kon ik alsnog thuiskomen. Gelukkig had ik al een vervangend exemplaar klaarliggen. Dit spatbord had immers al een kleine schade en een flink roestgat bovenop. Er zit echter een nadeel aan het vervangende exemplaar dat mijn auto erg uniek maakt! Over een tijdje als er weer voldoende tijd en geld voor is weer in orde maken. Ik kan nu in ieder geval weer rijden na een topservice van het schadebedrijf. Die kwam er ook achter waarom mijn tank de afgelopen week na ruim 250 km al zo ongeveer leeg was. De benzinepomp was defect en mijn halve tank was weggelekt. Ook meteen mijn carburateur beter afgesteld, zodat ik met een warme motor geen 2000+ toeren stationair loop! Mooie creatie zo toch ?!
Voor de perfectionisten onder ons: De bumper is door het duwtje een beetje ontzet en sluit zodoende niet perfect aan. Als je onder de huidige weersomstandigheden je auto maar een dag kwijt bent bij het schadebedrijf mag je niet klagen!