Lang geleden dat ik nog iets heb gepost. Wat niet wil zeggen dat ik de prachtige verhalen niet volg op het forum.
Ik heb intussen al heel wat gedaan aan de Baur en het is in ieder geval meer geworden dan alleen maar poetsen.
De motor gaf problemen en bleek ook geen originele E21 motor te zijn. Beslist om op zoek te gaan naar een originele en gevonden. In Nederland !! Ondertussen ook al heel wat onderdelen verzameld en nieuwe onderdelen aangekocht. Zoals dichtingen, plaatwerk, waterpomp, …
Beslist om de BMW grondig aan te pakken. Demonteren was de boodschap
Dit onder het motto, hoe minder auto ik nu heb hoe meer auto ik in de plaats zal krijgen.
Motor uitbouwen

Vermoedelijk motor 520i E28.

Motor 323i aangekocht.
Wordt voorzien van nieuwe dichtingen/waterpomp/riemen/…
En wordt ontvet en netjes gemaakt.

Vooras er onderuit.

Motor compartiment verder leegmaken.

Smurrie verwijderen

Roestplekjes aanpakken.

Niet goed herstelde werkzaamheden van de vorige eigenaar terug aanpakken.
Weer strak gemaakt en afgewerkt met Tin.

Wielkasten ontdoen van rutex

Zien er ondertussen al iets netter uit

Raam eruit en wat roest weg te werken. Denk niet dat er moet gelast worden. Hoop ik.

Dashboard eruit gehaald en gescheurd op de gekende plekjes

Enig laswerk

Voor de rest staat de carrosserie hard.
De houder van de batterij staat niet goed. Ik heb op het forum al zitten zoeken naar foto’s waaruit ik zou kunnen afleiden hoe deze wel moet staan. Maar nog niet echt gevonden.
Is er iemand die hier foto’s van heeft of wil maken ??
Dakje eraf gehaald

Sierlijstjes eraf

Stilaan beginnen met opschuren
De deurpanelen ontdaan van de Alpina bekleding.
Was op zich goed gedaan. Maar de panelen waren niet meer te redden.

Heb intussen al nette paneeltjes gevonden bij Wondermike.
Achterpaneeltjes moet ik dan wel nog aanpassen voor de Baur.
Na het verlof gaan we verder lassen en opschuren.
Prettig verlof aan iedereen en tot later
02-er