12 september: de verborgen maatregelen en met name de MRB
- Guido
- Upcoming E21 fanatic
- My E21(s): '82 323i Polaris
Re: 12 september: de verborgen maatregelen
De VVD had in eerste instantie ingestemd met de forensentax. Zowel in het Catshuis als in het Lenteakkoord.Peter V. wrote:De VVD wil de zogenaamde reiskostentaks invoeren wat mij een 120 euro per maand gaat kosten bijvoorbeeld. Ik denk dat de MRB op de oldtimer mij dit niet gaat kosten.
De hogere belastingen die de anderen willen invoeren op de mensen met een wat hoger loon bevalt me ook niet voor de financiën.
Hoe dat je het went of keert, elke coalitie gaat ons allen geld kosten. De BTW, oldtimertaks, eigen risico zorgverzekering etc etc.
Zodra ze een kabinet moeten gaan vormen moet je maar afwachten wat er overblijft en wie er de grootste mond heeft.
Maar toen men door had dat dit erg veel stemmers ging kosten, zagen zij er van af.
Net als de meeste 'deelnemens' van het Lenteakkoord.
Maar let op. Bijvoorbeeld de PVV is tegen de forensentax. Uitgezonderd leaserijders.
Dat is het linke, niet alles staat in de partijprigamma's.
Normaal stem ik ook in landbelang.
Maar de huidige situatie maakt 'financieel' stemmen noodzakelijk voor mij.
Zowel mijn vrouw als ik rijden een auto v/d zaak.
Eén wordt uiteraard niet privé gereden. Enkel voor het werk.
Als het aan 'links' ligt, ga ik toch bijtelling betalen.
Kost 400,= netto/maand.
Dan de MRB op de E21.
Verhoging buiten schoolse opvang.
Verhoging assurantiebelasting.
Verhoging brandstof accijns met 15 ct.
BTW van 19 naar 21%
Schoolboeken.
etc.etc.
Stel dat alles door gaat (wat niet zal gebeuren, lijkt mij) ga ik er ca. 600,= netto/maand op achter uit.
Dat trekt ik uiteraard niet.
Dat ik moet inleveren, staat buiten kijf.
Maar een blowende nietsnut die zijn school heeft verprutst met spijbelen, levert minder in dan ik, hardwerkende Jan Modaal.
Als ik dan lees dat wij de grootste overheid hebben van alle omringende landen.....
En de BTW op theater wordt verlaagd....
In Nederland is alles al inkomsafhankelijk en de salarisnivellering het hoogst.
Hard werken levert je alleen meer belastingaanslagen op.
Grrrrr
323i 1982 Polaris / Atlantic Blue interior
-
sethhendriks
- Upcoming E21 fanatic
- Facebook page: http://www.facebook.com/seth.hendriks
Ik schrok hier ook al van,
vooral voor de echte liefhebbers is dit ook een domper of domper... het slaat nergens op.
1/3 en zelf nog minder dan dat staat hun auto binnen.
En die extra zuinige auto's dan...? dan zou daar in principe ook belasting over betaald moeten worden.
Ik ben geen jurist jammer genoeg, maar ik denk dat er wel wateren door de maas zijn.
er is hier in de buurt bij mij een man die zulke dingen uitzoekt. (Meerts uit Beegenden, weet niet of ik zijn naam nu goed spel)
Hij heeft er toen ook voor gezorgd dat de identiteitskaarten door ge gemeente betaald werden echter was dit niet voor langen tijd.\
normaal gesproken doet hij dit voor niets, maar ik weet niet hoe dat nu zit. Ik kan hem misschien wel eens om informatie vragen.
Ik weet niet hoe jullie hier tegen aankijken, maar ik ben bereid om er alles aan te doen om deze regeling niet door te laten gaan.
Gr
vooral voor de echte liefhebbers is dit ook een domper of domper... het slaat nergens op.
1/3 en zelf nog minder dan dat staat hun auto binnen.
En die extra zuinige auto's dan...? dan zou daar in principe ook belasting over betaald moeten worden.
Ik ben geen jurist jammer genoeg, maar ik denk dat er wel wateren door de maas zijn.
er is hier in de buurt bij mij een man die zulke dingen uitzoekt. (Meerts uit Beegenden, weet niet of ik zijn naam nu goed spel)
Hij heeft er toen ook voor gezorgd dat de identiteitskaarten door ge gemeente betaald werden echter was dit niet voor langen tijd.\
normaal gesproken doet hij dit voor niets, maar ik weet niet hoe dat nu zit. Ik kan hem misschien wel eens om informatie vragen.
Ik weet niet hoe jullie hier tegen aankijken, maar ik ben bereid om er alles aan te doen om deze regeling niet door te laten gaan.
Gr
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Gisteren was er een programma op de tv over een man met opels en 1 met lancia's.
Ik hoorde dit via via, heeft iemand dit gezien en weet hoe dat programma heet?
Ik hoorde dit via via, heeft iemand dit gezien en weet hoe dat programma heet?
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
Het ging over de belastingregels vriend
ik ben eigenlijk ook benieuwd, en anders zal er toch wel een andere regeling komen mag ik aannemen!
groeten loentje
groeten loentje
- Wondermike
- E21 Master
Ik heb al gezocht bij uitzending gemist maar nog geen resultaat.
- 323baur
- E21 VIP

Ik denk dat het allemaal wel meevalt.
De huidige regeling is redelijk europees vormgegeven en er is een goede lobby in de vorm van de Fehac.
Ik kan me bijna niet indenken dat 'ze' deze inmiddels grote groep zomaar aan de kant zetten.
Vergis je niet in de neven effecten bij (specifieke) garage bedrijven en de enorme afschrijvingen die je dan gaat krijgen..
De huidige regeling is redelijk europees vormgegeven en er is een goede lobby in de vorm van de Fehac.
Ik kan me bijna niet indenken dat 'ze' deze inmiddels grote groep zomaar aan de kant zetten.
Vergis je niet in de neven effecten bij (specifieke) garage bedrijven en de enorme afschrijvingen die je dan gaat krijgen..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
idd, dat ze eerst maar eens de grotere vervuilers zoals vliegtuigen aan gaan pakken!
groeten loentje
groeten loentje
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Heeft WM al eens eerder gedaan toch?uwbuurman wrote:jij wilt je gaan toeleggen op opels?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
hoi, ik heb het gezien,het was bij sbs6 hart van nederland,men verwacht dat het 200 miljoen op gaat leveren,moeten ze bij andere hobby,s ook maar gaan doen en inderdaad de belastingvrije nieuwe aoto,s,hopen maar dat het niet doorgaat,ik heb er 3.
gr,hans.
gr,hans.
- Wondermike
- E21 Master
Hoe bedoel je "nieuwe" ? Ik ga het ff opzoeken thanks!inderdaad de belastingvrije nieuwe aoto,s
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Het blijft voorlopig nog wel even spoken vrees ik
http://www.autoblog.nl/oldtimers-wel-of ... post-53591
http://www.autoblog.nl/oldtimers-wel-of ... post-53591
Regards/groeten, Jeroen