Page 2 of 3
Re: m10 injectie ombouw
Posted: Fri Jan 04, 2013 1:55 pm
by 323baur
Jeroen wrote:E21 en heel vroeg E30 gebruikt K-Jet, dat is geheel mechanisch dus geen computer. Wat jij daar hebt is Jetronic ofwel L-Jet, elektronico dus. Dat vergt een complete kabelboom anders kun je die computer nergens aansluiten, ook een luchthoeveelheidsmeter, en vermoedelijk ook nog wel 1 of 2 temp sensoren. Lijkt me niet een ombouw die je graag doet, makkelijk is iig anders.
Helaas kan ik je niet helpen.
misschien even op een e30 forum vragen?
Re: m10 injectie ombouw
Posted: Fri Jan 04, 2013 7:33 pm
by bmwe214cil
Nee sorry, misschien was ik niet helemaal duidelijk

maar ik bedoel de originele stekker die in mijn mijn auto zat kan ik niks van vinden (de vierkante dus). Daarvan heb ik de volgende kleuren:
blauw
blauw/wit
zwart
zwart (ja 2x zwart)
bruin/wit
groen/wit
groen
groen bruin
Maar ik weet niet wat wat is.....
Re: m10 injectie ombouw
Posted: Sat Jan 05, 2013 3:11 pm
by bmwe214cil
ondertussen heb ik de draden denk ik wel door... Zal later hier de uiteindelijke kleuren nog posten. Maar kan iemand mij vertellen hoe de benzine slangen horen te lopen? ik heb nomelijk wat slangen over.. Zal zo nog even wat foto's posten
de slang bovenop inlaat spruitstuk, waar moet die heen? Het is in iedergeval niet de carterontluchting
deze loopt onder mijn inluitspruitsuk door naar vlak bij die andere slang
en deze zit ook op mijn inlaatspruitstuk aan de kant van de motorkap, het gaat om dat pijpje rechts dat omhoog steekt.
en nog een paar losse stekkers:
Zijn dit wel brandstofleidingen??????
Re: m10 injectie ombouw
Posted: Sat Jan 05, 2013 5:17 pm
by Jeroen
Volgens mij is dat beide vacuum. Je hebt volgens mij maar twee brandstofleidingen: 1x aanvoer rechtstreeks op de injectorrail, en 1x retour naar de tank. Ook op de injectorrail maar dan onder de brandstofdrukregelaar.
Re: m10 injectie ombouw
Posted: Sat Jan 05, 2013 5:28 pm
by Peter V.
Zit hier geen extraluchtschuif tussen.
Re: m10 injectie ombouw
Posted: Sat Jan 05, 2013 5:33 pm
by Jeroen
Dat was ook mijn eerste gedachte, elektrische extraluchtschuif, er is vast nog wel ergens een stekkertje over
Re: m10 injectie ombouw
Posted: Mon Jan 07, 2013 12:31 pm
by bmwe214cil
Er is inderdaad nog een stekkertje over, maar die extra luchtschijf moet op het inlaatspruitstuk zitten?
Re: m10 injectie ombouw
Posted: Mon Jan 07, 2013 1:07 pm
by Jeroen
Bovenop het kleppendeksel heb ik ook weleens gezien, maar weet niet of dat bij L-Jet M10 of M20 was

Re: m10 injectie ombouw
Posted: Mon Jan 07, 2013 8:50 pm
by Peter V.
Ik heb een hele vroege E30 NFL 316i gehad (december 1987) waar nog de M10B18 met injectie in lag. De elektrische extraluchtschuif zat toen inderdaad bovenop tussen het inlaatspruitstuk en de kleppendeksel.
Re: m10 injectie ombouw
Posted: Sat Jan 12, 2013 2:12 pm
by bmwe214cil
Ondertussen ben ik eruit dat 2 losse draadjes van de iddle control (stationair regeling) zijn. Maar waar ze nou horen is nog niet duidelijk
Re: m10 injectie ombouw
Posted: Sat Jan 12, 2013 4:36 pm
by Jeroen
Dat is dus de extraluchtschuif...
Re: m10 injectie ombouw
Posted: Sun Jan 13, 2013 2:46 am
by bmwe214cil
aha! nou moet ik die alleen nog vinden

Re: m10 injectie ombouw
Posted: Tue Mar 05, 2013 7:54 pm
by bmwe214cil
En hij loopt! Nog wel zonder stationair regelklep maar hij doet het weer! Ben blij met dit teken van leven en nu dus alles netjes weg bouwen. Nog even kijken waar ik de regelkast neer ga hangen maar daar komen we wel uit! Ik zal spoedig even foto's updaten met hoe alles nu zit.
Re: m10 injectie ombouw
Posted: Thu Mar 21, 2013 8:23 pm
by bmwe214cil
en het is gelukt! Hij loopt en rijd super! alleen nog een technisch probleem, hij lekt namelijk olie uit de ontsteking. Niet via de "toren" die in het motorblok gaat maar op het dikke stuk waar de verdeler op zit. Daar aan de onderkant zitten 4 gaatjes en daaruit lekt olie. Iemand een idee waar het vandaan kan komen? Ik heb al de o-ring op de ontsteking vervangen (waar hij het blok in gaat) maar dat helpt niks. Nou heb ik al van mijn oude ontsteking de ringen onder ook overgezet net boven het tandwielthe wat aangedreven word, en de "pakking" ring (een ring die wel van pakking materiaal lijkt te zijn gemaakt). Hoop dat jullie me kunnen helpen!
MVG
Joram
Re: m10 injectie ombouw
Posted: Sun Apr 07, 2013 10:40 pm
by bmwe214cil
Ik heb nog een vraagje over de benzine pomp, waar zit deze origineel bij een e21 met injectie? Ik heb nu een tankvlotter van een e30 erin zitten met geïntegreerde pomp maar ik wil graag mijn oude vlotter terug IVM de juiste stand op de benzine meter. Klopt het dat de brandstofpomp normaal onder de auto hangt? En zo ja, waar dan? Ik heb nog een pomp liggen maar die is vrij groot, kan deze ook voor onder de motorkap komen of krijg je dan problemen met de leidingen die dicht worden gezogen?