Wat gaan we doen deze zomer?

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP

Re: Wat gaan we doen deze zomer?

Post by Arnold D »

Zo zeg, daar mag je wel een groot rijbewijs voor hebben.

Daar moet je niet mee terug gaan rijden. Zet hem in Italie op een camping onder aan de Stelvio en geef ons allen een sleutel. :mrgreen:

Ik weet niet wat wij met de vakantie gaan doen. Met de caravan naar Texel of naar Italie in een appartement, huisje op hotel.

e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Thegs
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp

Post by Thegs »

Peter V. wrote:Gemiddeld verbruik was 1 op 7.
Dat halen we zonder caravan ook wel :mrgreen:
Regards, Gerwin

1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Thegs wrote:
Peter V. wrote:Gemiddeld verbruik was 1 op 7.
Dat halen we zonder caravan ook wel :mrgreen:
Ik reed normaal tussen de 1 op 10 en 1 op 12 met die touring (was wel zonder vanos). De E34 520 met vanos reed overigens het zelfde.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
BMWvision
E21 Pro

Post by BMWvision »

bmw328ie21 wrote:Zo Johan neem je genoeg benzine geld mee want jouw sleurhutje is effe groter dan die van ons. :thumbsup
Ik mag de kosten delen door 2, en de rit wisselen we af dus het moet te doen zijn...
Arnold D wrote:Zo zeg, daar mag je wel een groot rijbewijs voor hebben.

Heb ik toch :mrgreen:
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Vakantie geboekt --> Kroatië dus.
So many cars, so little time
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

We zijn heel benieuwd naar de ervaringen!
Regards/groeten, Jeroen
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Ik ook..... ;-)
So many cars, so little time
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Leuk! Ook nog wel een eindje slepen met de sleurhut!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Aangezien we al diverse weekendjes weg achter de rug hebben, en er nog een paar op de planning staan ook, geen 'grote' vakantie voor ons dit jaar, maar een weekje Barcelona en een weekje thuis aanrommelen. Die twee weken hebben we net achter de rug, van Barcelona toch even een klein verslagje.

Waarom Barcelona?
Natuurlijk, je hebt er doorgaans mooi weer rond deze tijd, de sfeer is er goed en je kunt er lekker eten, maar er zijn meer plaatsen waar je die combi vindt. Wat wij bijzonder vinden aan Barcelona en wat het één van de leukste steden ter wereld maakt, is het werk van Antoni Gaudi, vooral veel architectuur, die je door de hele stad aantreft.

Wat te doen?
Genoeg te zien dus, een rijke historie en een mooie combi van die architectuur, shoppen, strand en het goede leven van eten en borrelen op het terras tot in de kleine uurtjes. Ben je er nog nooit geweest kun je je met een dubbeldeks cabrio toeristenbus door de stad laten rijden en de highlights aan je voorbij laten gaan, of in- en uitstappen waar je maar wilt. Wij waren er al eens geweest en hebben gewoon de metro gepakt, een overzichtelijk en efficiënt netwerk (langst wat we op een metro hebben moeten wachten is 3 minuten).

De trip
Los een ticket geboekt en een hotel, gelegen niet middenin het drukke hart, La Rambla die van het hart naar de kust loopt, maar aan een weg parallel daaraan. Fraai trendy designhotel met dakterras met uitzicht rondom, en een brede strook voor het hotel met terrasjes en bijna zonder drukte. Relaxed op het terras zonder exorbitante drukte of prijzen en toch centraal.

Aan het eind van onze eerste dag op het terras was de ME bezig met iets wat leek op een zoekactie, gericht werden bepaalde auto's aangehouden en doorzocht. Grappig uitzicht zo!

Image

De eetzaal van het hotel, alleen geen idee wie al die peuken heeft uitgedrukt in het plafond.

Image

Door de stad heen kom je overal overduidelijk werk van Gaudi tegen, erg fraai en apart!

Image

De Sagrada Familia blijft een meesterwerk dat hopelijk medio 2030 eens af is (de eerste steen is gelegd in 1882!). Gaudi's meesterwerk waarmee meer dan 100 architecten zoet zijn om de uitvoering te realiseren, maar ook om Gaudi te doorgronden. Zijn ontwerpen bevreemden en lijken onlogisch, maar blijken telkens weer zo doordacht als wat. Erg knap dat Gaudi dat soort zaken kon uitdenken en dat 100 man nu mét behulp van computers reeds vele jaren bezig zijn om zijn kronkels te doorgronden en te valideren, maar steeds weer klopt alles als een bus. Indrukwekkend.

Image

Image

Bij Camp Nou positioneer ik me middenin een betoging (geen idee waarom of waarvoor haha) waar zelfs de tv druk mee is

Image

Er moet natuurlijk wel iets met autootjes zijn

Image

Tamara wil NIET in een Fiat!

Image

Denk je in Parc Guell al on top of the (Spaanse) world te zijn

Image

Kun je ook nog een kabelbaantje nemen naar nog hoger gelegen oorden

Image

Betrappen we ook nog een cameraploeg op het maken van een nachtelijke fotoshoot van wat waarschijnlijk de Aygo model 2014 wordt. Moest even met de compact en vandaar ook de matige kwaliteit, met de spieglreflex waren we waarschijnlijk nooit in staat geweest foto's te schieten. Iemand connecties in Toyotaland ter verificatie?

Image

Al met al een prima weekje zo!
Regards/groeten, Jeroen
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

Eerste deel zit er weer op, met een opgefokte 2002 en de zojuist aangeschafte 323i S edition knallen door het Schwarzwald Duitsland. Tomtom op kortste route en knallen maar. Savonds beetje bbqen en ouwehoeren, kortom mooie vijf dagen!

Image

Image

groeten loentje
BMWvision
E21 Pro

Post by BMWvision »

Nou... Zoals eerder vermeld zou ik met zo'n 8 meter sleurhut naar Spanje gaan... Ruim 1600km Naar Tarragona.
Ik heb 2 weken heerlijke vakantie gehad en de heen en terug reis was ook een hele (mooie) ervaring.

Heenreis
Zondag 16 juni. De heenreis begon goed, maar in Frankrijk bij Dijon viel de Landrover Discovery stil. Probleem in de aandrijflijn endus werden we van de "Autoroute du Soleil" afgehaald en versleept naar een dichtbij zijnde garage.
Dat was zondag nacht rond 0:30 uur.
De volgende ochtend tot 16:00 uur gewacht op een ANWB aangesloten sleepdienst die ons zou verslepen naar een camping 30km verder waar de Landrover zou worden gerepareerd bij een garage.
Dinsdag middag bleek de Landrover gerepareerd te zijn. Toch met een niet prettig gevoel vervolgden we onze weg en het gevoel bleek niet voor niets... Tussen Lyon en onze eind bestemming kregen we nog 3x last van hetzelfde zoemend geluid en het uitvallen van de auto. Woensdag ochtend toch de eind bestemming gehaald waar de Landrover werd opgehaald en naar een dealer werd gebracht voor diagnose.
Het probleem was onduidelijk maar te groot om daar ter plekke te repareren. De Landrover zou op transport naar Nederland worden gezet en moet binnen 3 maanden zijn gerepareerd.
Image

Ondertussen stond ons nieuwe vervoer gereed om opgehaald te worden.
Een splinter nieuwe Volvo V70 van mei 2013 met 10km op de teller.
Image

Woensdag 19 juni stond alles op z'n plek en kon de rust beginnen.
Er was een mooie wandelroute langs de kust van zo'n ruime 5 kilometer.
Image

Er kon ook worden geklommen en geklauterd.
Image

Tarragona zelf was mooi en redelijk rustig.
Image

Salou was 20 kilometer rijden. Druk maar heel erg gezellig!
Image

En de stad voldeed aan mijn wensen:
Image

Ook wij hebben Barcelona gezien. Welliswaar vanuit een City Tour bus maar wel een hele hoop gezien.
Image

Image

Stadion Camp Nou van FC Barcelona.
Image

En uiteindelijk de terugreis, 30 juni 19.00 uur. Doordat m'n kammeraad uitgerekend de laatste dag was verbrand, kon hij niet meer dan 2 uurtjes rijden.
Gelukkig heb ik van het rijden mijn beroep gemaakt als chauffeur. 1400km in 18 uur achter elkaar doorgereden om rond 15:00 uur thuis te arriveren.
En zeer zeker dankzij de geweldige techniek van Volvo is de terugreis ontzettend mee-gevallen.
Cruise-control op 95km/u reed erg soepel. Een enkele keer teruggeschakeld naar de 4 om berg op te komen. Over het algemeen de 5e versnelling aangehouden wegens het heuvelachtige gebied en pas halvewege Duitsland de 6de versnelling uitgeprobeerd om de benzineprijs te compenseren met de heenreis. Ik ben zeer positief over de Volvo als BMW-man. En dat voor een 1600 4 cilinder.

Image

Mijn vakantie is geslaagd. :thumbsup
2001 BMW E46 320i EXE
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Leuk, mooi verslag, wel weer erg jammer dat het Engelse spul de reputatie weer eens heeft waargemaakt. Een reparatieduur van 3 maanden, is dat normaal? Ben iig wel blij dat de autopech de vakantie niet om zeep heeft geholpen! :thumbsup
Regards/groeten, Jeroen
BMWvision
E21 Pro

Post by BMWvision »

De reparatie word niet door ANWB gedaan maar gewoon bij een RDW erkend garage bedrijf naar eigen keuze. Binnen 3 maanden moet het voertuig worden goedgekeurd bij een ANWB keurstation (Den Haag/Utrecht) om verzekering technische redenen en zodat je de wegsleep kosten (circa 950,-) niet voor eigen rekening krijgt.
2001 BMW E46 320i EXE
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Zo, dat zijn wel weer de verhalen waardoor deze vakantie je meer bij blijft! Mooi dat het allemaal toch goed is verlopen Johan!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Image