Page 2 of 2

Re: m30b35 uit een e30

Posted: Tue Jan 07, 2014 4:39 pm
by barry2830
Ik durf het wel aan :mrgreen: en ik denk dat ik voor de 2.8 M50 ga, zijn er nog dingen waar ik op moet letten??

Re: m30b35 uit een e30

Posted: Thu Jan 09, 2014 12:03 am
by barry2830
wat zijn de problemen wat ik tegen kan komen?? en bij de aankoop van een m50 2,8 waar moet ik opletten(maakt het be voorbeeld uit of er een automaat achter heeft gezeten.
Wat ik begrepen heb is dat de m20 bak er achterpast.
Dat de motorsteunen gemaakt moeten worden( want met de m20 motorsteunen de motor niet recht ligt. of heb ik dat mis??)
de carterpan van een 528i
En de elektra aansluiting.
Ben ik nog wat vergeten of heb ik dingen mis die hier staan?
En weet iemand nog een goeie motor liggen??

Re: m30b35 uit een e30

Posted: Thu Jan 09, 2014 8:05 am
by Jeroen
Kabelboom is verschillend voor handbak en automaat dus dat is iets om uit te zoeken. Blokken waar een automaat achter heeft gezeten zijn doorgaans wat minder mishandeld al kun je mazzel en pech hebben. Blokken zijn wel sterk, mijn E36 328i had 4 ton gelopen zonder ooit een motorisch mankement te hebben gehad en werd toen gesloopt omdat zo'n auto niks meer waard is, het blok was gewoon nog top. Over slopen gesproken, ik zou ook gewoon een complete auto kopen: kun je 'm tenminste testen en weet je zeker dat je alles erbij hebt.

Motorsteunen is idd maatwerk maar via Engelse leden vast wel kant en klaar te koop, ik zou sowieso daar eens rondkijken of vragen want daar is het zowat lopende band werk.