Ite's sleutel en pruts topic.
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Die 316 had ik al zien staan op Marktplaats. Had inderdaad wel een paar leuke opties voor het geld. Zat daar eigenlijk wel een kenteken op? Hoe is het interieur er aan toe?
Zijn die kruisspaak velgen trouwens origineel BMW. Wat is de staat daarvan?
Groeten Rick
Zijn die kruisspaak velgen trouwens origineel BMW. Wat is de staat daarvan?
Groeten Rick
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Hoi.
Velgjes zijn erg netjes. Banden ongeveer 100jaar oud.
Interieur is matig. Gelukkig geen kenteken meer...maar ik heb er nog een:)
Velgjes zijn erg netjes. Banden ongeveer 100jaar oud.
Interieur is matig. Gelukkig geen kenteken meer...maar ik heb er nog een:)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Interesse?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Zo, de hoogste tijd voor een update in mijn pruts topic.
Want geprutst wordt er..
Laat ik beginnen met het feit dat ik stevig bij de poot ben genomen door een lulhannes op het 7 forum.
Omdat ik het niet glashard kan bewijzen schrijf ik hier even van me af, want zonder bewijs ga ik niet iemand zwart maken.
Namen gaat u dan ook niet horen..wel het verhaal.
Zoals bekend doe ik wel eens wat handel, speciaal in e23s. Nu worden die dingen op dit moment redelijk weggegeven want met de ophokplicht zijn de mindere goden die op kwarttarief staan gewoon niet interessant.
Nu heb ik ruimte en ik had mijn eigen 728 zeer goed verkocht, dus er kon wel weer 1 bij. Liefst een niet te mooie, want ik heb elk seizoen een lompe doe auto nodig die sterk zat is, en waar het niet uitmaakt dat er een kras op komt.
Er werd op het 7 forum een eigenlijk vrij goedkope 728i aangeboden met nieuwe apk en echt in heel aardige staat.
Wel krassen en deukjes, maar geen konijn. Ik heb dat ding na een telefoongesprek, waar ik een goede indruk kreeg, ongezien gekocht voor kleingeld.
Zaterdag er op (gelukkig door toeval met de trailer) dat ding opgehaald. De staat was wel wat minder dan toegezegd, maar ik had hem al betaald per bank, dus hop mee dat ding.
Na 4 km stond ik langs de kant van de weg met een kokende motor. (wel snotverdorie).
De oude eigenaar wist me te vertellen dat er een slang geknapt was, en idd er zitten een paar nieuwe op. Ontluchten zou de remedie zijn (een crime bij een m30) Nu zijn 2.8jes eigenlijk bulletproof, maar...deze niet. De koppakking ligt er dus gewoon uit. Gisteren even echt tijd gehad en de pakking ligt er bij cilinder 1 volledig uit.
Na een paar boze mails en uiteindelijk een telefoongesprek komen we niet verder. De oude eigenaar zegt dat hij tegoedertrouw is, maar ook zijn poot stijf houdt: verkocht is verkocht, geen garantie.
Ik ben ernstig van mening dat dit een verborgen gebrek is wat er al was, en dat ik zeer ernstige twijfels heb over zijn eerlijkheid in deze. Hij moet het bijna wel geweten hebben, maar ik kan het niet bewijzen.
Als goedmakertje wil hij wel een keer komen vegen of zo bij mij...
Mijn punt is, ook al is het kleingeld, verborgen gebreken die zo overduidelijk zijn hebben wederzijdse verplichtingen..maar goed, ik trek dus aan het kortste eind.
HIj zal de centen wel nodig hebbebn, ik ben er goed ziek van dat het me dus nu toch een keer gebeurd: ik ben belazerd en ik heb er 100% eigen schuld aan. Had ik eerst maar moeten proefrijden.
De betreffende 728 staat in een hoek. Ik ben er zo boos op, die blijft nog wel even staan.
GElukkig is er ook goed nieuws:
Máánden te laat heb ik eindelijk eens mijn e39 een echt goede beurt gegeven. Heerlijk werken aan verse goed onderhouden techniek is echt leuk.
Bij M62s zijn er een paar isssues die best belangrijk zijn. 1 daarvan is de oliepomp. Carter er af en checken of die nog vast zit. Wel nu: muur vast.
Wel was de ketting er losjes opgespannen, dus die maar even nagesteld.
Carterpannetje schoon:

Een 2e ding is de kettingspanner van de distributie:
Die was wel op...vgl de lengte.

Het effect laat zich raden: een muisstil blok!
Uiteraard ook alle olie (8 liter..) vervangen.
Ik ben nog steeds erg wijs met dit autootje.
Want geprutst wordt er..
Laat ik beginnen met het feit dat ik stevig bij de poot ben genomen door een lulhannes op het 7 forum.
Omdat ik het niet glashard kan bewijzen schrijf ik hier even van me af, want zonder bewijs ga ik niet iemand zwart maken.
Namen gaat u dan ook niet horen..wel het verhaal.
Zoals bekend doe ik wel eens wat handel, speciaal in e23s. Nu worden die dingen op dit moment redelijk weggegeven want met de ophokplicht zijn de mindere goden die op kwarttarief staan gewoon niet interessant.
Nu heb ik ruimte en ik had mijn eigen 728 zeer goed verkocht, dus er kon wel weer 1 bij. Liefst een niet te mooie, want ik heb elk seizoen een lompe doe auto nodig die sterk zat is, en waar het niet uitmaakt dat er een kras op komt.
Er werd op het 7 forum een eigenlijk vrij goedkope 728i aangeboden met nieuwe apk en echt in heel aardige staat.
Wel krassen en deukjes, maar geen konijn. Ik heb dat ding na een telefoongesprek, waar ik een goede indruk kreeg, ongezien gekocht voor kleingeld.
Zaterdag er op (gelukkig door toeval met de trailer) dat ding opgehaald. De staat was wel wat minder dan toegezegd, maar ik had hem al betaald per bank, dus hop mee dat ding.
Na 4 km stond ik langs de kant van de weg met een kokende motor. (wel snotverdorie).
De oude eigenaar wist me te vertellen dat er een slang geknapt was, en idd er zitten een paar nieuwe op. Ontluchten zou de remedie zijn (een crime bij een m30) Nu zijn 2.8jes eigenlijk bulletproof, maar...deze niet. De koppakking ligt er dus gewoon uit. Gisteren even echt tijd gehad en de pakking ligt er bij cilinder 1 volledig uit.
Na een paar boze mails en uiteindelijk een telefoongesprek komen we niet verder. De oude eigenaar zegt dat hij tegoedertrouw is, maar ook zijn poot stijf houdt: verkocht is verkocht, geen garantie.
Ik ben ernstig van mening dat dit een verborgen gebrek is wat er al was, en dat ik zeer ernstige twijfels heb over zijn eerlijkheid in deze. Hij moet het bijna wel geweten hebben, maar ik kan het niet bewijzen.
Als goedmakertje wil hij wel een keer komen vegen of zo bij mij...
Mijn punt is, ook al is het kleingeld, verborgen gebreken die zo overduidelijk zijn hebben wederzijdse verplichtingen..maar goed, ik trek dus aan het kortste eind.
HIj zal de centen wel nodig hebbebn, ik ben er goed ziek van dat het me dus nu toch een keer gebeurd: ik ben belazerd en ik heb er 100% eigen schuld aan. Had ik eerst maar moeten proefrijden.
De betreffende 728 staat in een hoek. Ik ben er zo boos op, die blijft nog wel even staan.
GElukkig is er ook goed nieuws:
Máánden te laat heb ik eindelijk eens mijn e39 een echt goede beurt gegeven. Heerlijk werken aan verse goed onderhouden techniek is echt leuk.
Bij M62s zijn er een paar isssues die best belangrijk zijn. 1 daarvan is de oliepomp. Carter er af en checken of die nog vast zit. Wel nu: muur vast.
Wel was de ketting er losjes opgespannen, dus die maar even nagesteld.
Carterpannetje schoon:

Een 2e ding is de kettingspanner van de distributie:
Die was wel op...vgl de lengte.

Het effect laat zich raden: een muisstil blok!
Uiteraard ook alle olie (8 liter..) vervangen.
Ik ben nog steeds erg wijs met dit autootje.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Hmmmm.. das geen fijne koop geweest. Altijd lastig zo'n wellus / nietus zaak.
Ik had deze E23 ook gezien maar aangezien ik al zo'n project heb staan waar ik de handen vol aan heb laten gaan.
Welke kleur heeft deze Kleun eigenlijk? Ik hoop Bronzit want dan kan ik wellicht jouw (financiele) pijn een beetje verlichten.
Mocht je m willen behouden dan heb ik een M30B28 staan en wil je met alle plezier een zaterdagje helpen omtillen.
Ben er na mijn laatste wissel heel rap in geworden.
Ik had deze E23 ook gezien maar aangezien ik al zo'n project heb staan waar ik de handen vol aan heb laten gaan.
Welke kleur heeft deze Kleun eigenlijk? Ik hoop Bronzit want dan kan ik wellicht jouw (financiele) pijn een beetje verlichten.
Mocht je m willen behouden dan heb ik een M30B28 staan en wil je met alle plezier een zaterdagje helpen omtillen.
Ben er na mijn laatste wissel heel rap in geworden.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Het is idd de bronzit. Dank voor je aanbod trouwens.
Ik ben er eerst even goed klaar mee.
Puur juridisch gezien heb ik geen poot om op te staan, maar ik kan hier zo gruwelijk kwaad om worden.
Het is voor de betreffende 728 even beter dat ik niet in de buurt kom.
Ik heb overigens nog een blok en bak liggen, dus wellicht mik het om, of ik frot er een nieuwe pakking tussen, of..ik ros hem uit elkaar en pak mijn verlies.
Iig is het nu even klaar met de e23s.
Ik ben er eerst even goed klaar mee.
Puur juridisch gezien heb ik geen poot om op te staan, maar ik kan hier zo gruwelijk kwaad om worden.
Het is voor de betreffende 728 even beter dat ik niet in de buurt kom.
Ik heb overigens nog een blok en bak liggen, dus wellicht mik het om, of ik frot er een nieuwe pakking tussen, of..ik ros hem uit elkaar en pak mijn verlies.
Iig is het nu even klaar met de e23s.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
- Posts: 434
- Joined: Sat Jul 10, 2010 6:10 pm
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Laat me maar weten of ik moet helpen of dat je tzt plaatwerk voor me hebt.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Yup! We houden zeker contact.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29975
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Tsja in de autohandel kun je fatsoen ver zoeken dus idd altijd eerst bekijken of proefrijden anders ben je idd een keer het haasje. Wel super dat daar tegenover staat dat de E39 weer erg goed is!
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19152
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
He Ite, das zuur zeg! Ik weet welke e23 dat is, snap je boosheid.
De e39 is vast blij met de gedane arbeid!
De e39 is vast blij met de gedane arbeid!
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11878
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Ik ben vooral boos op mezelf. Te goed gelovig.
Die uberlul mag lekker genieten van zijn succes, ik hoop echt - dat als hij niet te goedertrouw is - een keer een echte kamper tegen het lijf loopt die wel die kapotte cilinder kop terug komt brengen zonder te kloppen.
Die uberlul mag lekker genieten van zijn succes, ik hoop echt - dat als hij niet te goedertrouw is - een keer een echte kamper tegen het lijf loopt die wel die kapotte cilinder kop terug komt brengen zonder te kloppen.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Thegs
- E21 VIP

- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Ik zie mezelf niet echt als kamper, maar die cilinderkop kon ie krijgen...
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Daar kan ik alleen maar achter staan.Thegs wrote:Ik zie mezelf niet echt als kamper, maar die cilinderkop kon ie krijgen...
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
2001 BMW E46 320i EXE
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
zo zijn wij vandaag ook mooi genaaid met verkoop van hardtop van een e36
Halen, flink zeuren over prijs, uiteindelijk deal, betalen.
Bedrag wordt neergelegd in 50jes, klopt. Mee hardtop inladen in bus. jongens uitgezwaaid, vijftigjes pakken en ze liggen er niet allemaal meer
Weer wat geleerd, niemand vertrouwen en geld meteen in je zak douwen!
groeten loentje
Halen, flink zeuren over prijs, uiteindelijk deal, betalen.
Bedrag wordt neergelegd in 50jes, klopt. Mee hardtop inladen in bus. jongens uitgezwaaid, vijftigjes pakken en ze liggen er niet allemaal meer
Weer wat geleerd, niemand vertrouwen en geld meteen in je zak douwen!
groeten loentje
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19152
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Ite's sleutel en pruts topic.
Die zou ik wel met naam en toenaam aan de schandpaal rammen, Leon! En inderdaad, aftikken en in de beurs.