Zo, de hoogste tijd voor een update in mijn pruts topic.
Want geprutst wordt er..
Laat ik beginnen met het feit dat ik stevig bij de poot ben genomen door een lulhannes op het 7 forum.
Omdat ik het niet glashard kan bewijzen schrijf ik hier even van me af, want zonder bewijs ga ik niet iemand zwart maken.
Namen gaat u dan ook niet horen..wel het verhaal.
Zoals bekend doe ik wel eens wat handel, speciaal in e23s. Nu worden die dingen op dit moment redelijk weggegeven want met de ophokplicht zijn de mindere goden die op kwarttarief staan gewoon niet interessant.
Nu heb ik ruimte en ik had mijn eigen 728 zeer goed verkocht, dus er kon wel weer 1 bij. Liefst een niet te mooie, want ik heb elk seizoen een lompe doe auto nodig die sterk zat is, en waar het niet uitmaakt dat er een kras op komt.
Er werd op het 7 forum een eigenlijk vrij goedkope 728i aangeboden met nieuwe apk en echt in heel aardige staat.
Wel krassen en deukjes, maar geen konijn. Ik heb dat ding na een telefoongesprek, waar ik een goede indruk kreeg, ongezien gekocht voor kleingeld.
Zaterdag er op (gelukkig door toeval met de trailer) dat ding opgehaald. De staat was wel wat minder dan toegezegd, maar ik had hem al betaald per bank, dus hop mee dat ding.
Na 4 km stond ik langs de kant van de weg met een kokende motor. (wel snotverdorie).
De oude eigenaar wist me te vertellen dat er een slang geknapt was, en idd er zitten een paar nieuwe op. Ontluchten zou de remedie zijn (een crime bij een m30) Nu zijn 2.8jes eigenlijk bulletproof, maar...deze niet. De koppakking ligt er dus gewoon uit. Gisteren even echt tijd gehad en de pakking ligt er bij cilinder 1 volledig uit.
Na een paar boze mails en uiteindelijk een telefoongesprek komen we niet verder. De oude eigenaar zegt dat hij tegoedertrouw is, maar ook zijn poot stijf houdt: verkocht is verkocht, geen garantie.
Ik ben ernstig van mening dat dit een verborgen gebrek is wat er al was, en dat ik zeer ernstige twijfels heb over zijn eerlijkheid in deze. Hij moet het bijna wel geweten hebben, maar ik kan het niet bewijzen.
Als goedmakertje wil hij wel een keer komen vegen of zo bij mij...
Mijn punt is, ook al is het kleingeld, verborgen gebreken die zo overduidelijk zijn hebben wederzijdse verplichtingen..maar goed, ik trek dus aan het kortste eind.
HIj zal de centen wel nodig hebbebn, ik ben er goed ziek van dat het me dus nu toch een keer gebeurd: ik ben belazerd en ik heb er 100% eigen schuld aan. Had ik eerst maar moeten proefrijden.
De betreffende 728 staat in een hoek. Ik ben er zo boos op, die blijft nog wel even staan.
GElukkig is er ook goed nieuws:
Máánden te laat heb ik eindelijk eens mijn e39 een echt goede beurt gegeven. Heerlijk werken aan verse goed onderhouden techniek is echt leuk.
Bij M62s zijn er een paar isssues die best belangrijk zijn. 1 daarvan is de oliepomp. Carter er af en checken of die nog vast zit. Wel nu: muur vast.
Wel was de ketting er losjes opgespannen, dus die maar even nagesteld.
Carterpannetje schoon:
Een 2e ding is de kettingspanner van de distributie:
Die was wel op...vgl de lengte.

Het effect laat zich raden: een muisstil blok!
Uiteraard ook alle olie (8 liter..) vervangen.
Ik ben nog steeds erg wijs met dit autootje.