Page 2 of 7

Re: Project BMW 320/6

Posted: Mon Dec 22, 2014 10:31 pm
by 323baur
Ik zeg: plekje bij de preferred suppliers..

Re: Project BMW 320/6

Posted: Tue Dec 23, 2014 12:15 am
by Jeroen
Done!

Re: Project BMW 320/6

Posted: Tue Dec 23, 2014 8:43 am
by Peter V.
Valt mij inderdaad ook nog mee.

Het is jammer dat de raamlijsten niet op gelijke manier verchroomd kunnen worden.

Re: Project BMW 320/6

Posted: Tue Dec 23, 2014 11:16 am
by uwbuurman
Kanwel, maar dan moet je ze eerst de-anodiseren, want ze zijn nu niet verchroomed, maar geanodiseerd. Maar na de-anodiseren kun je ze wel verchromen hoor. Dat de- en opnieuw anodiseren heb ik gedaan, maar dat heeft zinloos veel geld gekost voor een dramatisch resultaat.

Re: Project BMW 320/6

Posted: Fri Jan 30, 2015 9:14 pm
by 320/6
Goedenavond heren!,

Helaas nog niet begonnen met de dorpels. Hiervoor nog niet de tijd gevonden. Hopelijk kan ik binnenkort hier wat leuke foto's van plaatsen.

In de tussentijd nog wel wat kleine dingen gedaan. Rechtsvoor een nieuw stukje frame erop gelast zodat de bevestigingspunten van de koplampen weer op de goede hoogte zitten:

Image
Image

Daarnaast de voorspoiler helemaal kaal gemaakt, in de grondlaag gezet, rubberen coating aangebracht en vervolgens helemaal opgeschuurd:

Image
Image
Image
Image

En gisteren nog even de elektrische ventilator van de radiateur opgehaald bij de poedercoater:

Image

Re: Project BMW 320/6

Posted: Fri Jan 30, 2015 11:19 pm
by Jeroen
Evengoed lekker bezig. Die voorspoiler/keienvanger, daar zit wel even werk in, maar met fraai resultaat zo te zien!

Re: Project BMW 320/6

Posted: Sat Jan 31, 2015 9:42 am
by Peter V.
ziet er goed uit inderdaad!

Re: Project BMW 320/6

Posted: Sat Jan 31, 2015 1:51 pm
by uwbuurman
Mooie vorderingen!

Re: Project BMW 320/6

Posted: Sat Jan 31, 2015 8:44 pm
by Groentje_me
Netjes!

Re: Project BMW 320/6

Posted: Wed Feb 04, 2015 10:10 pm
by 320/6
Bedankt voor de leuke reacties!

Een forumlid wist wat meer over mijn BMW te vertellen. Namelijk voordat de auto bij ADV Automotive terecht kwam hij tijdelijk van iemand is geweest in Brabant. Deze persoon kreeg hem niet goed aan de praat omdat hij toen nog op gas reed.... Aangezien de bevestigingspunten van de oude gastank in de achterbak niet zo netjes waren weggewerkt, heb ik maar meteen even het luchtfilterhuis eraf gehaald om te kijken hoe ze dat hadden opgelost. Helaas niet echt mooi...Er zit een stuk tape op zodat er geen valse lucht meer aangezogen kan worden:

Image
Image
Image
Image

Nu kan ik hier een plaatje inzetten of opzoek gaan naar een tweedehands luchtfilterhuis. Ik denk dat de tweede optie het beste is. Dus mocht er nog iemand hier op het forum een complete luchtfilterhuis voor een 320/6, eerste generatie hebben liggen dan zou ik die heel graag willen overnemen. Vliegroest maakt niet uit. Hij gaat toch naar de poedercoater.

Meteen maar een paar close-up foto's gemaakt van de carburateur. @Peter V. zie jij hier rare dingen? Uiteraard snap ik dat je de carburateur in het echt moet zien om tot een goed oordeel te kunnen komen maar misschien valt je iets op aan deze foto's. De kleppen hebben wel wat aanslag.. geen idee of dat normaal is. Ze bewegen wel allemaal en de auto liep voordat hij naar de plaatwerker ging netjes. Daarnaast zit er een slangetje aan de carburateur vast die gewoon lost hangt... klopt dat?

Image
Image
Image
Image
Image
Image

En dan nog een beetje knullig vraagje :roll: Maar wat heeft hier gezeten? op de technische tekeningen kan ik niks terugvinden:

Image

Jongens bedankt alweer/alvast voor jullie hulp!

Tot de volgende update!

Re: Project BMW 320/6

Posted: Wed Feb 04, 2015 10:21 pm
by 323baur
Luchtfilterhuis heb ik voor je liggen!
Je weet het adres inmiddels :)

Re: Project BMW 320/6

Posted: Wed Feb 04, 2015 11:04 pm
by Peter V.
Het gat in het inlaatspruitstuk heeft waarschijnlijk een aansluiting van een vacuümmeter gezeten of je heb een LPG verdamper gehad waar een vacuümaansluiting op zat( komt weinig voor geloof ik). Deze moet je afdoppen (geeft valse lucht en slechte motorloop).
De extra lucht aanzuig hierlangs zou zomaar eens een extreem hoger toerental kunnen betekenen en een armer mengsel.

De losse slang die aan de carburateur zit hoort volgens mij aan de luchtfilter te zitten. Precies waar ook de dikke slang van de carterventilatie zit. Als het goed is heb je op het inlaatspruitstuk aan de linkerzijde nog een slangetje zitten wat op je luchtfilter moet maar dan bij de thermoschakelaar die de aanzuigklep in de luchtfilter aanstuurt.

Verder zie ik alleen dat de stationairschroef (de aanslag) wel heel ver terug gedraaid is en daarom dus ook dat stukje draadeind bij die vacuümklep zover is ingedraaid. Ik denk als het gat in het inlaatspruitstuk en die losse slang aangesloten zit ze al wat anders draait.

Re: Project BMW 320/6

Posted: Thu Feb 05, 2015 7:12 pm
by 320/6
@Peter V. Bedankt voor je snelle reactie :D ! Gelukkig dus geen hele gekke dingen. We gaan het zien zodra er een nieuw filter opzit.

@Ite Top ik heb je een p.m. gestuurd!

Re: Project BMW 320/6

Posted: Mon Apr 06, 2015 9:01 pm
by 320/6
Hallo allemaal,

Tussen de bedrijven door had ik gelukkig nog wat tijd gevonden om aan de BMW te werken.

Voorkant in een rubberen coating gezet en voorzien van een kleurtje:

Image
Image
Image

Een set koplampen gekocht :D. Let niet op de radiateurslangen die zijn in de tussentijd weer netjes ontdaan van de lak:

Image
Image
Image

En de achterkant weer opgebouwd:

Image
Image
Image

Tot de volgende update!

Re: Project BMW 320/6

Posted: Mon Apr 06, 2015 9:03 pm
by uwbuurman
Erg mooi om te zien allemaal!!!