Re: Deelname Carbagerun Zomer Editie 2016
Posted: Sun Jan 17, 2016 3:57 pm
Zo, gistermorgen met de mannen in de E36 gesprongen om de 730i eens te gaan bekijken. Ik had al een beetje voorkennis omtrent de historie van deze auto, maar dat kon alleen de prijs maar drukken. Er is ooit eens brand geweest in de motorruimte en om deze 730i uit 1987 weer klaar te maken is er eenzelfde exemplaar uit 1992 geslacht. Deze had wel een stevige kilometerstand (480.000 km), maar had aantoonbaar een nieuwe cilinderkop en automaat. De inbouw is compleet gedaan. inclusief het interieur en kabelbomen.
In Hoevelaken aangekomen troffen we een redelijk nette koets aan, maar wel een auto die net even afgemaakt moet worden. De ombouw was gedaan in 2012, maar sinds dien is de auto dus ook niet meer buiten geweest (althans niet rijdend maar gezien de groene aanslag wel staand
). Na een kleine inspectie zijn we het eens geworden over de prijs en hebben we de auto overgeschreven. Om de run eer aan te doen hebben we de reis huiswaarts gewoon rijdend gedaan. Alles rolde en werkte naar behoren, dus was het niet super spannend. Naar mate we dichter bij huis kwam ging de auto steeds mooier lopen en begonnen alle foutmeldingen te verdwijnen uit de boordcomputer.
Bij thuiskomst de auto eens grondig gewassen en de binnenkant schoongemaakt. Ook lag de achterbank en kofferuimte nog vol met onderdelen (lampen, spiegels, computers, stripjes, bekleding) en kregen we er nog een set van dezelfde velgen bij. Hoe langer ik met de auto bezig ben hoe meer ik ervan ben overtuigd een mooie deal te hebben gedaan. Het interieur uit 1992 is voorzien van leer, stoelverwarming en memory, de auto heeft airco, cruise control, een schuif- kanteldak en zonnerollo's in de deuren en een elektrische op de hoedenplank.





Ik moet zeggen dat het wel wat vol wordt op de oprit met een 2e 7-serie erbij, maar goed ik heb de ruimte dus gebruiken dan maar

In de avond het papierwerk maar eens even doorgegaan, daar vond ik een stapel van zowel de Belgische donor als van de auto zelf. Belangrijkste zaken van de Belg zijn de originele papieren en 2 rekeningen van 5000 euro voor de kop en de bak. Van de auto zelf vinden we nog een kloppende NAP van net voor de ombouw, een taxatierapport uit 2010 (voor maar liefst 10.500 euro) en een stapeltje rekeningen en keuringsrapporten.

Ik zeg helemaal niet gek voor 7 meier, ding even technisch klaar maken en dan maar eens kijken wat we er voor geks mee gaan doen.
In Hoevelaken aangekomen troffen we een redelijk nette koets aan, maar wel een auto die net even afgemaakt moet worden. De ombouw was gedaan in 2012, maar sinds dien is de auto dus ook niet meer buiten geweest (althans niet rijdend maar gezien de groene aanslag wel staand
Bij thuiskomst de auto eens grondig gewassen en de binnenkant schoongemaakt. Ook lag de achterbank en kofferuimte nog vol met onderdelen (lampen, spiegels, computers, stripjes, bekleding) en kregen we er nog een set van dezelfde velgen bij. Hoe langer ik met de auto bezig ben hoe meer ik ervan ben overtuigd een mooie deal te hebben gedaan. Het interieur uit 1992 is voorzien van leer, stoelverwarming en memory, de auto heeft airco, cruise control, een schuif- kanteldak en zonnerollo's in de deuren en een elektrische op de hoedenplank.





Ik moet zeggen dat het wel wat vol wordt op de oprit met een 2e 7-serie erbij, maar goed ik heb de ruimte dus gebruiken dan maar

In de avond het papierwerk maar eens even doorgegaan, daar vond ik een stapel van zowel de Belgische donor als van de auto zelf. Belangrijkste zaken van de Belg zijn de originele papieren en 2 rekeningen van 5000 euro voor de kop en de bak. Van de auto zelf vinden we nog een kloppende NAP van net voor de ombouw, een taxatierapport uit 2010 (voor maar liefst 10.500 euro) en een stapeltje rekeningen en keuringsrapporten.

Ik zeg helemaal niet gek voor 7 meier, ding even technisch klaar maken en dan maar eens kijken wat we er voor geks mee gaan doen.




