Weer aanwezig, paar vraagjes. (probleem gevonden? advies?)
- Harro
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 101
- Joined: Sun Aug 02, 2009 12:03 pm
- Location: Bergentheim,Overijssel
Je hebt gelijk Peter
Mijn vraag is alleen hoe het nu kan dat de kabel van de derde cilinder zo verrot is geworden.Het contact bij de bougie was helemaal weggeroest.
Zou jammer zijn als deze originele kabelset ook zou wegrotten.
Moet ik nog meer dingen nakijken of eventueel vervangen of moet het zo weer goed zijn?
Mijn vraag is alleen hoe het nu kan dat de kabel van de derde cilinder zo verrot is geworden.Het contact bij de bougie was helemaal weggeroest.
Zou jammer zijn als deze originele kabelset ook zou wegrotten.
Moet ik nog meer dingen nakijken of eventueel vervangen of moet het zo weer goed zijn?
[img]http://i954.photobucket.com/albums/ae28/harro-e21/bmw%20e21/signature-1.jpg[/img]
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Helemaal eens met Jeroen.
Door een slijtage of eerdere beschadiging en het vocht gaat in combinatie met de stroom die erdoor gaat een hele snelle oxidatiereactie van start met alle gevolgen van dien.
Dit kan bij elke cylinder gebeuren en hoeft dus niet bij voorbaat op cyl. 3 te gebeuren.
Door een slijtage of eerdere beschadiging en het vocht gaat in combinatie met de stroom die erdoor gaat een hele snelle oxidatiereactie van start met alle gevolgen van dien.
Dit kan bij elke cylinder gebeuren en hoeft dus niet bij voorbaat op cyl. 3 te gebeuren.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Het is natuurlijk wel zo dat alles al zodanig versleten/ingesleten is na een bepaalde tijd. Je moet zelf bepalen wat je vervangt maar het meest verstandigen is alles in zijn geheel. Natuurlijk kunje alleen de kabels vernieuwen zolang je de verdeelkap en rotor maar bij elkaar houdt i.v.m. het inslijten van de middenstift.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Thegs
- E21 VIP

- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Ha, een oudje terug omhoog. Had het hier nooit geplaatst, maar in een ander topic verder gegaan. Het probleem kwam overigens snel weer terug, bij mij lag het probleem ergens anders. Spanningsregelaar van de dynamo was stuk, deze zorgde voor alle problemen.
Over je bougiekabels, heb ik ook wel eentje gehad die slecht was. Overigens kan je hem zelf maken hoor! Bij de dealer zijn er nog nieuwe doppen te bestellen maar ook de nieuwe aansluitingen binnenin. Gewoon dop eraf trekken, kabel klein stukje afknippen en nieuwe aansluiting erop knijpen.
Paar nieuwe rubber doppies erop en gaan! Wil wel foto's maken van de connectoren die ik bedoel.
Gerwin
Over je bougiekabels, heb ik ook wel eentje gehad die slecht was. Overigens kan je hem zelf maken hoor! Bij de dealer zijn er nog nieuwe doppen te bestellen maar ook de nieuwe aansluitingen binnenin. Gewoon dop eraf trekken, kabel klein stukje afknippen en nieuwe aansluiting erop knijpen.
Paar nieuwe rubber doppies erop en gaan! Wil wel foto's maken van de connectoren die ik bedoel.
Gerwin
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired