Page 2 of 2
Posted: Sat Feb 27, 2010 12:56 pm
by Peter V.
Als alles goed is probleemloos.

Posted: Sat Feb 27, 2010 2:11 pm
by Harro
Je hebt gelijk Peter
Mijn vraag is alleen hoe het nu kan dat de kabel van de derde cilinder zo verrot is geworden.Het contact bij de bougie was helemaal weggeroest.
Zou jammer zijn als deze originele kabelset ook zou wegrotten.
Moet ik nog meer dingen nakijken of eventueel vervangen of moet het zo weer goed zijn?
Posted: Sat Feb 27, 2010 5:22 pm
by Jeroen
Als je daar eens door normale ouderdom een slechte verbinding ontstaat gaat er een enorme stroom lopen waarmee 'ie kapot gaat. Met een verse set kannie weer jaren mee.
Posted: Sat Feb 27, 2010 6:47 pm
by Peter V.
Helemaal eens met Jeroen.
Door een slijtage of eerdere beschadiging en het vocht gaat in combinatie met de stroom die erdoor gaat een hele snelle oxidatiereactie van start met alle gevolgen van dien.
Dit kan bij elke cylinder gebeuren en hoeft dus niet bij voorbaat op cyl. 3 te gebeuren.
Posted: Sat Feb 27, 2010 7:42 pm
by Harro
OK dus is niet perse nodig om mijn verdeelkap en rotor te vervangen.
Het hoeft dus met de nieuwe set niet weer te gebeuren?
Posted: Sat Feb 27, 2010 8:58 pm
by Peter V.
Het is natuurlijk wel zo dat alles al zodanig versleten/ingesleten is na een bepaalde tijd. Je moet zelf bepalen wat je vervangt maar het meest verstandigen is alles in zijn geheel. Natuurlijk kunje alleen de kabels vernieuwen zolang je de verdeelkap en rotor maar bij elkaar houdt i.v.m. het inslijten van de middenstift.
Posted: Mon Mar 01, 2010 8:58 am
by Thegs
Ha, een oudje terug omhoog. Had het hier nooit geplaatst, maar in een ander topic verder gegaan. Het probleem kwam overigens snel weer terug, bij mij lag het probleem ergens anders. Spanningsregelaar van de dynamo was stuk, deze zorgde voor alle problemen.
Over je bougiekabels, heb ik ook wel eentje gehad die slecht was. Overigens kan je hem zelf maken hoor! Bij de dealer zijn er nog nieuwe doppen te bestellen maar ook de nieuwe aansluitingen binnenin. Gewoon dop eraf trekken, kabel klein stukje afknippen en nieuwe aansluiting erop knijpen.
Paar nieuwe rubber doppies erop en gaan! Wil wel foto's maken van de connectoren die ik bedoel.
Gerwin