Het Nationaal Verkeersinfarct

Voor alles niet E21 gerelateerd
Post Reply
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Re: Het Nationaal Verkeersinfarct

Post by Jeroen »

Over kansloos gesproken:
De Telegraaf wrote:
Scheldpartijen om strooizout
PURMEREND - Het uitdelen van gratis zakjes strooizout is in Purmerend behoorlijk uit de hand gelopen. Gemeentepersoneel werd uitgescholden voor 'lul', 'klootzak' en 'mongool' terwijl andere mensen ongevraagd het plastic van een nieuwe voorraad aftrokken en hele dozen met zoutzakken lieten verdwijnen.

"Het begon nog gemoedelijk", vertelt Frans Gervais van de uitdeelpost op het Gildeplein, in het Noordhollands Dagblad. "Maar de sfeer sloeg al snel om. Al voordat we officieel begonnen, was het al zo druk dat mensen zelf in de voorraad zakken begonnen te plukken".

Veel mensen probeerden met smoesjes twee zakjes zout te bemachtigen, terwijl vooraf duidelijk was aangegeven dat iedereen recht heeft op één zakje. Veel uitdelers werden daarop uitgescholden voor alles wat mooi en lelijk is. "Ze werden agressief en gingen schelden", aldus de vrouw tegen de krant. Ook bij andere uitdeelpunten bleek de boel uit de hand te zijn gelopen.

Volgens Erwin Teunisse, die namens de gemeente de zoutverstrekking coördineert, deden zich op alle zeven wijkposten dezelfde taferelen voor. Volgens hem waren er drie incidenten waarbij maar net voorkomen kon worden dat mensen op de vuist gingen.
Hahaha is dit land nu zo in paniek dat we doordraaien voor een zakje zout van een duppie?!

Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Pfffff 40 km/u op een gepekelde 80km weg... IN EEN PAJERO! Waar heb je dan dat hok voor?
Regards/groeten, Jeroen
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Ik weet er alles van.

Vanochtend uit de nachtdienst gekomen en vanaf de Botlek over A15 en A16 bijna twee uur gedaan om thuis te komen. De weg was goed te rijden dus waarom 40 km/uur op de snelweg rijden :?
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

De winter staat weer voor de deur dus we kunnen dit topic wel weer lekker gaan vullen straks.

Nou ja, straks, het is natuurlijk nu al feest want er is mist. Dat je dan niet gaat proberen om snelheidsrecords te breken of overal in te halen is één, maar je kunt het ook overdrijven. Met 70 op een 80km weg zie je natuurlijk stukken meer en is het stukken veiliger dan bij 80 dus alle begrip hoor. En stel je voor dat die mist aanvriest, ja met 70 niks aan de hand, maar met 80... :roll:

Haha ja er valt wel weer genoeg te ergeren en zoals gebruikelijk doet Vadertje Staat ook weer een duit in het zakje. Want bij mist kunnen spitsstroken niet open. Wadde? Nee, dat kan echt niet, want dan kunnen we op de camera niet zien hoe het gaat. Wadde? Kun je de rest dan wel op camera zien dan? Eh nee, ook niet. Pfffffff.

Dat we wegens kans op aanvriezen bij vorst nou een minder frequent gebruikte spitsstrook dicht houden, alle begrip. Maar elke andere reden... nul begrip!

Zo mochten we eerder al vernemen dat spitsstroken niet continu open mogen. Want dan slijt het asfalt. :shock Wadde? Ik dacht dat we dat asfalt daar voor een klein kapitaal hebben laten neerleggen om het te gebruiken maar ik begrijp nu dat dat uit den boze is. En als we dan een baantje naar rechts moeten opschuiven (op zich ook weleens een nieuwe ervaring voor autorijdend Nederland: rechts rijden :lol: ), daar slijt het asfalt dan niet?

In de tussentijd vraagt een leger aan overheidsdienaren zich af waarom iedereen op de rijstroken met een rood kruis erboven blijft rijden. Misschien is het omdat 90% van de Nederlanders vindt dat we zat betalen (belastingen in het algemeen en voertuiggebonden belastingen in het bijzonder) en dat die strook doorgaans zonder enig aanwijsbare reden afgesloten is. Hee dat is een nieuw inzicht, de overheid als oorzaak ipv de weggebruiker. Maar gauw vergeten want bij de overheid maakt men geen fouten.

Weer een hoop vraagtekens vandaag!
Regards/groeten, Jeroen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

hahaha.

Maar toch: ik weet toevallig de echte reden achter de sluiting van deze stroken.
Ze mogen niet permanent open, en daardoor moeten ze eerst per camera meter voor meter gecheckt zijn alvorens ze open gaan.
Het schijnt namelijk gebeurd te zijn dat er op de A1 een pech geval heeft gestaan wat niet is opgemerkt.
De strook ging open en vervolgens is er een boel verkeer tegen aan gerost..
Neemt niet weg dat het eigenlijk een vreemd item is: geen permanente openstelling terwijl er prachtig asfalt ligt..

Hadden we het al gehad over domme mensen met onnodige mistverlichting..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Bij de rechterbaan kan ik me daarbij iets voorstellen, maar we gebruiken dat excuus overal terwijl veel van die stroken de (extra) linkerbaan betreffen :screwy

Ja mistlampen, daar kijken we de komende weken nog wel even tegenaan :wtf
Regards/groeten, Jeroen
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

die lui met die mistlampen... dan heb je geen gevoel bij autorijden. Dan moet je het ook niet doen. Doe je het wel, dan doe je het niet goed. Ergo, die lui moeten allemaal een dikke bekeuring krijgen en bij een tweede overtreding een jaar ontzegging van de rijbevoegdheid.

Maar dat gebeurt niet. Wel jammer want het zijn vast dezelfde sukkels die altijd een ander asociaal vinden als die 140 km/h rijdt. Terwijl ze zelf 98 rijden. overal. ook bij wegwerkzaamheden. Niet vreemd, ze hadden immers geen gevoel voor autorijden. Stelletje verblindende prutsers!!!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
loentje
E21 VIP
E21 VIP

Post by loentje »

ik vind dat wel stoer, twee van die extra mistlampjes voorop! Ik vind ze ook wel makkelijk op donkere weggetjes.

achter gebruik ik hem echt zelden!

groeten loentje
BMWvision
E21 Pro

Post by BMWvision »

Door mistlicht achter word ik meer verblind dan door mistlicht voor.
Vaak is het angst he, ga dan niet rijden...
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
e-einundzwanzig
E21 Pro
My E21(s): '82 318i manual

Post by e-einundzwanzig »

als ik mistlampen aanzet doe ik dat altijd icm grootlicht...
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
BMWvision
E21 Pro

Post by BMWvision »

In de mist werkt dat in ieder geval niet. Ik zou eerder dimlicht uitzetten en met mist-/stadsverlichting gaan rijden.
2001 BMW E46 320i EXE
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Ik ben zo bij dat ik in Noord Holland woon.....
HAARLEM Het zoutloket van Rijkswaterstaat dreigt in Noord-Holland uit te draaien op een mislukking. Het merendeel van de gemeenten laat aan RTV Noord-Holland weten dit jaar niet mee te doen aan het landelijke systeem dat is opgezet om een dreigend zouttekort op te vangen.
Dat wordt dus na 2 weken stooien weer een succesnummer :driving
So many cars, so little time
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Vrijwel iedere gemeente en overheidsdienst is voortdurend bezig om oude wijn in nieuwe zakken te doen en de omvorming van zoutdepot naar zoutloket is niet anders. Een manier om een volledig gebrek aan planning en communicatie te verdoezelen en er en passant meer geld mee zoek te maken en meer mensen mee bezig te houden. Want hoewel ik niet door enige inside information gehinderd word gok ik dat sinds het zoutloket heet, er minstens 2x zoveel geld over de balk wordt gesmeten.
Regards/groeten, Jeroen
e-einundzwanzig
E21 Pro
My E21(s): '82 318i manual

Post by e-einundzwanzig »

BMWvision wrote:In de mist werkt dat in ieder geval niet. Ik zou eerder dimlicht uitzetten en met mist-/stadsverlichting gaan rijden.
haha, niet happen!
I took the corner at high speed, came in the ditch, drove straight through a garden, flipped over 4 times and then I lost control of my steering-wheel!
BMWvision
E21 Pro

Post by BMWvision »

ooh sorry ghehe.. ik was net uit bed :sleeping
Maar ik sta er niet raar van te kijken dat er werkelijk mensen zijn die dat doen ;)
2001 BMW E46 320i EXE
Post Reply