Page 2 of 55
Posted: Fri Aug 28, 2009 11:45 am
by Peter V.
Dat is inderdaad wel een heel makkelijk systeem. Ik maak nog steeds gebruik van zijne hoogheid thuis. Zolang ze nog wilt helpen laat ik het wel zo.
Gr Peter V
Posted: Mon Sep 14, 2009 7:25 pm
by Thegs
Zo, na een weekje Italië (genieten van mijn andere voorliefde, Italiaanse sportwagens), weer op nederlandse bodem. Nu mijn BMW weer mobiel is, wil ik weer wat dingetjes langzaam aan gaan pakken.
Nu zijn mijn stoelen op en versleten. De vulling prikt me soms in de rug en de bekleding is aan vervanging toe. Nu heeft mij moeder in de stoffering gezeten, dus het is een klus die ik zelf aan ga pakken. De hoezen worden gemaakt door mijn moeder en ik ga voor zwart skai. Niet origineel, maar wel mooi en netjes bij de kleur naar mijn mening. Maar nu wil ik zelf de vulling vervangen, door schuimrubber. Is er iemand die het al eens gedaan heeft en zijn er dan nog dingen waar ik speciaal op moet letten?
Gerwin
Posted: Mon Sep 14, 2009 8:55 pm
by 323baur
Dát zal niet makkelijk gaan worden, want de standaard stoelen hebben volgens mij geen schuim maar van dat paardehaar achtige vulling.
Ik geloof niet dat er factorymade vullingen beschikbaar zullen zijn.
Je zal dus, in het geval van standaard stoelen, zelf moeten gaan snijden en plakken..
Áls je hieraan begint ben ik erg benieuwd naar de voortgang en vooral de plaatjes. Ik ben namelijk, samen met nog een paar andere leden, nogal visueel ingesteld.
Posted: Mon Sep 14, 2009 9:11 pm
by Jeroen
Als het toch maatwerk wordt kun je wellicht aan de gang met schuim uit een E30, heb je er ook gelijk wat meer vorm in zitten...
Posted: Mon Sep 14, 2009 9:52 pm
by Thegs
Het hoeft ook niet gemakkelijk te zijn. Ik weet inderdaad dat de huidige vulling een soort haar of iets dergelijks is, vandaar dat het ook zo uitgezakt is en prikt in de rug

.
Het was inderdaad de bedoeling zelf met schuimrubber opnieuw op te bouwen en daarna de stoelhoes te vervangen. Ik zal niet kiezen voor E30 rubber om te gebruiken, omdat je dan de stoelhoezen ook aan moet passen. Nu is het een kwestie van knipstukken overnemen op de skai en in elkaar naaien. Zo in principe zo over de huidige stoel passen, kwestie van een uurtje.
Als ik er deze week aan begin zal ik een verslagje en foto's voor jullie bij houden. Hoop ik dat onze ervaring in bekleding en stoelen jullie dan een keertje kan helpen
Gerwin
Posted: Mon Sep 14, 2009 10:03 pm
by Jeroen
Posted: Tue Sep 15, 2009 8:03 am
by e-einundzwanzig
323baur wrote:Ik geloof niet dat er factorymade vullingen beschikbaar zullen zijn.
Je zal dus, in het geval van standaard stoelen, zelf moeten gaan snijden en plakken..
o jawel
bij walloth en nesch vond ik dit!
395 euro!!!!

Posted: Tue Sep 15, 2009 8:20 am
by Jeroen
Even navragen bij de dealer wellicht want volgens mij waren ze daar zo'n 50 euro per deel. Maar misschien heeft Leon ook nog wel wat fatsoenlijks liggen.
Posted: Tue Sep 15, 2009 8:37 am
by e-einundzwanzig
bedoel je daar nummer 3 mee jeroen? de zitting?
48 euro nogwattes
opzich niet heel erg prijzig!!
groeten martin!
Posted: Tue Sep 22, 2009 4:23 pm
by Thegs
Nog geen update over de stoelen, maar dit zit al wel in de pijplijn. Tot aan dan het volgende. Vandaag was het weer zo'n heerlijke dag, lekker een uurtje over in de middag en erg goed weer erbij. En dat zijn de uurtjes dat ik echt kan genieten door gewoon wat kleine dingetjes aan de auto te doen.
Het lijkt over het geheel niks, maar het begint aan de voorkant. Eindelijk het 320 logo in de gril gemaakt, de chromen bumper helemaal gepolijst en mijn nieuwe blauwe nummer plaat erop gezet:
Toen de achterkant ook even wat kleine dingetjes gedaan, het zwarte stuk tussen de achterlichten in mat zwart gespoten (hier zat wat plekjes en groene verf of, lijkt nu weer als nieuw iig), ook hier de bumper gepolijst en de blauwe nummerplaat gemonteerd:
Maar dan nu een vraag, zoals hierboven te zien is het "kontje" nu clean, zonder badge. Ik heb beide badges voor achter, maar ik kan gewoon niet kieze? Ik vind de cleane look wel ok, maar beide badges staan ook niet verkeerd. Het gaat hier om de oude stijl badge met de zwarte achterplaat en de nieuwe stijl alleen chroom:
Wat vinden jullie voordat ik zelf de knoop door moet gaan hakken? Next wordt de keienvanger renoveren (heb eindelijk een spuitbus Turmalin grün gevonden!) door hem te spuiten en een nieuwe rand bodyshutz erop en natuurlijk het interieur. Het wordt nog wel eens wat.
Gerwin
Posted: Tue Sep 22, 2009 5:08 pm
by jay911
De badge zonder achtergrond

en als je hem zat bent fohn je hem er weer af en/of doe je de zwarte achtergrond er op...
Mooie auto ook

Posted: Tue Sep 22, 2009 5:25 pm
by r@n-d
ik zou een badge doen met zwarte achterkant...
past wel bij de stijl van de blauwe platen als ik t zo goed formuleer...
Posted: Tue Sep 22, 2009 5:50 pm
by Jeroen
Tsja als je het plaatje compleet wilt hebben moet het volgens mij chromen spiegels en een plaatje met zwarte achtergrond worden. Maar ach de auto is nu zoals 'ie is (mooi!) en dan moet je lekker doen wat jij het mooist vindt denk ik. Ik vind zelf het plaatje zonder de achtergrond fraaier. Even de pootjes eraf knippen zodat je 'm idd alleen met dubbelzijdig tape erop zet, kan 'ie er altijd nog netjes af...
Posted: Tue Sep 22, 2009 5:53 pm
by Peter V.
Hoi,
Je heb in principe een type 1 E21. Althans volgens de uitlaat en de keienvanger. Ik dacht altijd dat een type 1 het embleem had met de zwarte achtergrond. Ik zou er niets op doen en blanco laten.
gr Peter V
Posted: Tue Sep 22, 2009 7:27 pm
by ac/dennis
Ik vind m kaal ook mooier!