Welcome to the E21 resource, the worldwide owners gallery, and get your answers, fast! ____ Scroll naar beneden voor het Nederlandse forum! https://www.bmwe21.net/forum/
Na het herhaaldelijk starten met een hand over de inlaatbuis bleef hij wel een tijd lopen, maar hij zuigde zich steeds vacum bij de inlaatrubber. Iedere keer als ik gas wou geven zag je die rubber naar beneden trekken, net een menselijk hart . Het moet dus in het 'luchtdoorlaat-systeem' zitten?
@ peter: Dit ventiel zit onder de inlaat tegen het blok toch?
Posted: Thu Oct 08, 2009 5:48 pm
by Wondermike
Ik weet niet of er een mechanische luchtschuif opzit maar ik heb een keer het probleem gehad dat mijn auto niet wilde starten.
Toen bleken de slangen naar de extra luchtschuif vol brandstof te staan (totaal verzopen).
Leeg laten lopen en de auto startte direct.
Check de werking van de luchtschuif maar even of maak hem weer een beetje gangbaar (of vervangen natuurlijk)
Koudestart vertiel ff uitbouwen en in een potje hangen.
Kijken wat die doet als je start.
Beweegt de luchtweger wel vrij?
Posted: Thu Oct 08, 2009 7:07 pm
by Jeroen
Nou, iig is het mengsel niet op orde want door de lucht te knijpen wil 'ie wel. Ofwel, naar verhouding krijgt 'ie te weinig brandstof. Koudestartventiel, valse lucht, verstopt brandstoffilter, alle opties zijn nog open...
Posted: Fri Oct 09, 2009 3:18 pm
by ruudariaans
Hoofdbrandstoffilter is nieuw! en verder zie ik nergens een filter zitten? Ik ga aan de slag met de tips,
bedankt, Ruud
Posted: Fri Oct 09, 2009 11:38 pm
by Arnold D
Op de niveaumeter in de tank zit ook nog een gaasje / filter.
Posted: Tue Oct 13, 2009 7:25 pm
by ruudariaans
ruudariaans wrote:Rond de pomp zijn al vervangen. Ik kan echter geen onderdeelnummers vinden van 2 carterdruk slangen. Ze staan op deze tekening:
Helaas staat er dat ze niet op mijn auto zouden zitten.. Nr 7 en Nr 9 gaat het om.
De bmw dealer vind ze ook niet er wordt zelfs beweerd dat mijn auto niet origineel is.. hebben jullie die slangen er wel op zitten? Neem aan van wel..
Posted: Wed Oct 14, 2009 11:50 am
by ruudariaans
Heb ze eindelijk gevonden, een bouwjaar later in oktober.. straks maar eens de dealer bellen
De nr's voor mensen die hetzelfde probleem tegenkomen:
11611277720
11611277721
Posted: Fri Oct 16, 2009 4:36 pm
by ruudariaans
Ze zitten gemonteerd, dus verder met de auto lopend krijgen.
Het vacum zuigen is opgelost, de 'schijf' in de luchtmassa meter zat klem.. is niet meer helemaal netjes recht nu.
Hij start wel, maar slaat ook weer af, na heel lang proberen blijft ie lopen. Als ie dan nog langer heeft gelopen gaat het toerental omhoog van ca 900 naar ca 1400. Dan kan ik een beetje gas beginnen te geven. Hierbij lijkt het er echter op dat er lucht in de benzine leiding zit. Als ik het gas vasthou gaan de toeren omhoog en vallen weer terug.
Volgens mij is die schijf erg gevoelig en ben ik nu aan een nieuwe toe?
Gr. Ruud
Posted: Fri Oct 16, 2009 6:24 pm
by Peter V.
Hoi,
Inderdaad, die luchtwegerschijf luistert heel erg nauw. Deze moet perfect in het midden liggen, mooi vlak zijn en niet te diep inde trechter maar ook niet te hoog. Zijn allemaal maatvoeringen voor welke in het topic K-jettronic zijn terug te vinden.
Gr Peter V
Posted: Thu Oct 22, 2009 4:05 pm
by ruudariaans
Schijf vervangen (dennis bedankt!) maar hij blijft nog altijd niet lopen. Starten doet ie wel, maar hij slaat bijna meteen weer af...
Posted: Thu Oct 22, 2009 4:15 pm
by Peter V.
Het eventjes blijven lopen doet hij nog steeds of valt hij uit en niet meer aan te krijgen?
Gr Peter V.
Posted: Thu Oct 22, 2009 6:13 pm
by Wondermike
Ik denk aan de WUR of het koudestart ventiel.
Deze kan je eenvoudig vervangen.
Of:
Draai de bouten op de zwarte verdeler van de benzineleidingen stuk voor stuk los tijdens het starten en kijk of daar benzine komt.
Ik bedoel de leidingen die naar de injectoren gaan.
Wat je hierna ook nog kan doen is alle injectoren eruit halen en in een potje hangen en starten maar. Moet een redelijke spray uitkomen per injector.
Hadden we daar niet een filmpje van?
Posted: Thu Oct 22, 2009 6:21 pm
by Peter V.
Inderdaad hier is tie.
Het feit dat hij even aanslaat en daarna uitvalt zou toch moeten zeggen dat de koudstartventiel het doet????
Inderdaad WUR lijkt mij ook een optie en dat in combinatie met een afwijkende openingdruk van de slechte ventielen.
Ik ben benieuwd wat de oorzaak is.
Gr PEter V
Posted: Thu Oct 22, 2009 7:33 pm
by Wondermike
ja ehhh sorry ik bedoelde de extra luchtschuif en die verdenk ik het meest.
Het startventiel geeft hem de benzine om te starten wat hij dus wel doet.
Posted: Tue Oct 27, 2009 10:36 am
by ruudariaans
@ peter, is wel weer aan te krijgen, loopt steeds 1 a 2 seconden
Ik heb eens 2 slangen van de benzineverdeler bovenop de lmm afgehaald en gestart, kwam helemaal niks uit, ik had gedacht dat het hier wel uit zou moeten sproeien met een zekere druk aangezien de benzine nog door de injectoren moet en daarvoor druk nodig heeft.