Dus als het zou kunnen om die online te zetten dan graag
na Solex 4A1, nog 2 puntjes meer die ik aan wil pakken
Precies, deze handleiding is heel erg werlkom!!Thijs_E21_320 wrote:Hallo,
Ik heb nog een handleiding liggen voor het afstellen van de Solex 4A1 van het BMW Nederland trainings centrum
Zal deze inscannen en online zetten. (ook wel leuk voor anderen)
Mijn 320 heeft precies het zelfde probleem, moet hier ook eens naar kijken. Dit is alleen bij 3/4 tot vol gas.
Rij meestal rustig dus heb er weinig last van.
Ik heb ook nog een reserve motor staan, heb idd ook al bij deze de carb. uit/in elkaar gezet. Het is niet zo heel moeilijk.
Zal kijken of het vanavond lukt, anders pm ik je wel even.
Gr.
Matthijs
Gr. Randy
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
-
Thijs_E21_320
- Newbee
- Posts: 10
- Joined: Sun Mar 29, 2009 10:04 pm
Ik ga alles nu inscannen wat ik heb liggen van het BMW trainings centrum:
* 6 Cilinder Motor
320/520 en 323i
* Solex
Dubbele registercarburateur
4A1
* K-Jetronic
BMW 320i
BMW 520i
Zal het naar Jeroen sturen dan kan hij het online zetten op de site / forum.
Ga nu aan de slag, hoop snel klaar te zijn.
Gr.
Matthijs
* 6 Cilinder Motor
320/520 en 323i
* Solex
Dubbele registercarburateur
4A1
* K-Jetronic
BMW 320i
BMW 520i
Zal het naar Jeroen sturen dan kan hij het online zetten op de site / forum.
Ga nu aan de slag, hoop snel klaar te zijn.
Gr.
Matthijs
-
Thijs_E21_320
- Newbee
- Posts: 10
- Joined: Sun Mar 29, 2009 10:04 pm
Gelukt.
Aleen werkt de link maar 10x dus als iemand het verder kan delen graag, dan heeft iedereen er wat aan.
http://rapidshare.com/files/303355225/S ... 1.tif.html
Veel plezier ermee!
Aleen werkt de link maar 10x dus als iemand het verder kan delen graag, dan heeft iedereen er wat aan.
http://rapidshare.com/files/303355225/S ... 1.tif.html
Veel plezier ermee!
- Harro
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 101
- Joined: Sun Aug 02, 2009 12:03 pm
- Location: Bergentheim,Overijssel
Het inhouden bij lage toeren,ligt waarschijnlijk aan je acceleratiepomp.
De 528 van mijn kameraad had dit ook en nu blijkt dat van beide carburateurs de acceleratiepomp stuk is.
Hij wil nu kijken wat voordeliger is repareren of gas erop bouwen.
De 528 van mijn kameraad had dit ook en nu blijkt dat van beide carburateurs de acceleratiepomp stuk is.
Hij wil nu kijken wat voordeliger is repareren of gas erop bouwen.
[img]http://i954.photobucket.com/albums/ae28/harro-e21/bmw%20e21/signature-1.jpg[/img]
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Hoi,
De acceleratiepomp van de 4a1 is goed af te stellen. Repareren is niets anders als een ander membraantje zetten. Heel simpel te testen trouwens.
Als je je gasklep opent moet er een straaltje benzine zichtbaar zijn in de carburateur.
Gr Peter V
De acceleratiepomp van de 4a1 is goed af te stellen. Repareren is niets anders als een ander membraantje zetten. Heel simpel te testen trouwens.
Als je je gasklep opent moet er een straaltje benzine zichtbaar zijn in de carburateur.
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Thegs
- E21 VIP

- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Ik heb hem inmiddels naar PDF omgezet zodat hij makkelijker te bekijken is en natuurlijk is hij nu minder dan 5 mb, dus ook sneller te bereiken. Voor de liefhebbers via deze link te bekijken of te downloaden (via rechtermuisknop, doel opslaan als):Thijs_E21_320 wrote:Gelukt.
Aleen werkt de link maar 10x dus als iemand het verder kan delen graag, dan heeft iedereen er wat aan.
http://rapidshare.com/files/303355225/S ... 1.tif.html
Veel plezier ermee!
www.gerwinberghorst.nl/Overig/Solex_4A1.pdf
Gerwin
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Als je dit met een koude motor doet en je opent de gasklep dan moet je echt een straaltje benzine kunnen zien in beide kamers. Dus niet de grote en de kleine maar in de linker en de rechter. Dit aangezien 1 kant van de carburateur voor de voorste 3 cylinders is en de andere kant voor de achterste drie cylinders. Vandaar dat de 4a1 carburateur ook TWEE CO-schroeven heeft.r@n-d wrote:de gasklep open je toch door aan de gaskabel te trekken (ofjah dat schuifje)?? dan zie ik bij mij een beetje nevel in t begin, maar zeker niet continu...
Gr Peter V
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.