Page 2 of 3

Posted: Fri Nov 06, 2009 7:54 pm
by Harro
Een goede handleiding voor een solex 4a1 is nooit weg.
Dus als het zou kunnen om die online te zetten dan graag :D

Posted: Fri Nov 06, 2009 9:13 pm
by r@n-d
Thijs_E21_320 wrote:Hallo,

Ik heb nog een handleiding liggen voor het afstellen van de Solex 4A1 van het BMW Nederland trainings centrum
Zal deze inscannen en online zetten. (ook wel leuk voor anderen)

Mijn 320 heeft precies het zelfde probleem, moet hier ook eens naar kijken. Dit is alleen bij 3/4 tot vol gas.

Rij meestal rustig dus heb er weinig last van.

Ik heb ook nog een reserve motor staan, heb idd ook al bij deze de carb. uit/in elkaar gezet. Het is niet zo heel moeilijk.


Zal kijken of het vanavond lukt, anders pm ik je wel even.

Gr.
Matthijs
Precies, deze handleiding is heel erg werlkom!!

Posted: Fri Nov 06, 2009 9:15 pm
by Thijs_E21_320
Ik ga alles nu inscannen wat ik heb liggen van het BMW trainings centrum:

* 6 Cilinder Motor
320/520 en 323i

* Solex
Dubbele registercarburateur
4A1

* K-Jetronic
BMW 320i
BMW 520i

Zal het naar Jeroen sturen dan kan hij het online zetten op de site / forum.

Ga nu aan de slag, hoop snel klaar te zijn.

Gr.
Matthijs

Posted: Fri Nov 06, 2009 9:17 pm
by Jeroen
Aub ff op een uploadsite en daarvandaan linken (liefst onder articles) want ik begin door m'n ruimte te raken...

Posted: Fri Nov 06, 2009 11:05 pm
by Thijs_E21_320
Gelukt.

Aleen werkt de link maar 10x dus als iemand het verder kan delen graag, dan heeft iedereen er wat aan.

http://rapidshare.com/files/303355225/S ... 1.tif.html

Veel plezier ermee!

Posted: Sat Nov 07, 2009 8:38 am
by ac/dennis
Wil m anders wel hosten. Heb nog wel wat gb vrij :)

Posted: Sat Nov 07, 2009 11:04 am
by Harro
misschien doe ik wat verkeerd maar als ik bovenstaande link gebruik krijg ik alleen het voorblad van de handleiding :? :?:

Posted: Sat Nov 07, 2009 5:00 pm
by r@n-d
ow hahha oke... dan ben ik niet de enige die alleen het voorblad kreeg...
ik denk dat of wij iets fout doen, of het niet compleet op de site staat...

groetjes randy

Posted: Sat Nov 07, 2009 7:11 pm
by Thegs
Hij is wel compleet hoor, heb hem al even bekeken. Je moet hem alleen met het juiste programma openen anders zie je idd alleen het voorblad. Met Windows Fotogalerie moet het zeker lukken. Zal eens proberen hem naar PDF om te zetten.

Gerwin

Posted: Sat Nov 07, 2009 10:44 pm
by Harro
Rechter muisknop:openen met imaging.
Dan pijltje naar rechts en dan krijg je alle 27 pagina's

Posted: Sun Nov 08, 2009 8:16 pm
by Harro
Het inhouden bij lage toeren,ligt waarschijnlijk aan je acceleratiepomp.
De 528 van mijn kameraad had dit ook en nu blijkt dat van beide carburateurs de acceleratiepomp stuk is.
Hij wil nu kijken wat voordeliger is repareren of gas erop bouwen.

Posted: Sun Nov 08, 2009 8:28 pm
by Peter V.
Hoi,

De acceleratiepomp van de 4a1 is goed af te stellen. Repareren is niets anders als een ander membraantje zetten. Heel simpel te testen trouwens.

Als je je gasklep opent moet er een straaltje benzine zichtbaar zijn in de carburateur.

Gr Peter V

Posted: Mon Nov 09, 2009 9:32 am
by r@n-d
de gasklep open je toch door aan de gaskabel te trekken (ofjah dat schuifje)?? dan zie ik bij mij een beetje nevel in t begin, maar zeker niet continu...

Posted: Mon Nov 09, 2009 3:20 pm
by Thegs
Thijs_E21_320 wrote:Gelukt.

Aleen werkt de link maar 10x dus als iemand het verder kan delen graag, dan heeft iedereen er wat aan.

http://rapidshare.com/files/303355225/S ... 1.tif.html

Veel plezier ermee!
Ik heb hem inmiddels naar PDF omgezet zodat hij makkelijker te bekijken is en natuurlijk is hij nu minder dan 5 mb, dus ook sneller te bereiken. Voor de liefhebbers via deze link te bekijken of te downloaden (via rechtermuisknop, doel opslaan als):
www.gerwinberghorst.nl/Overig/Solex_4A1.pdf

Gerwin

Posted: Mon Nov 09, 2009 7:53 pm
by Peter V.
r@n-d wrote:de gasklep open je toch door aan de gaskabel te trekken (ofjah dat schuifje)?? dan zie ik bij mij een beetje nevel in t begin, maar zeker niet continu...
Als je dit met een koude motor doet en je opent de gasklep dan moet je echt een straaltje benzine kunnen zien in beide kamers. Dus niet de grote en de kleine maar in de linker en de rechter. Dit aangezien 1 kant van de carburateur voor de voorste 3 cylinders is en de andere kant voor de achterste drie cylinders. Vandaar dat de 4a1 carburateur ook TWEE CO-schroeven heeft.

Gr Peter V