Page 2 of 2

Posted: Thu Jan 21, 2010 10:49 pm
by Jeroen
Had het afgelopen zondag met Arnold nog even over de Wilwoods en hij gaf aan toch wel vraagtekens te plaatsen bij de degelijkheid van de brackets. Omdat we de beroerdste niet zijn willen we dat graag uitgezocht hebben.

Nou is een klant van mij een auto/motorsportbedrijf dat bijv onderstaand (kampioens-)brikje heeft gebouwd en gespecialiseerd is in dit soort toepassingen. Als het goed is ben ik daar 12 feb weer en dan neem ik de spullen wel even mee ter controle en sterkteberekening. Keep u guys posted!

Image

Posted: Thu Jan 21, 2010 11:07 pm
by gerrit323
IK hoor het graag indien niet sterk genoeg bevonden kunnen we dus op zoek naar andere brackets .. gelukkig heb ik mijn originele klauwen nog om eventueel voorlopig terug te monteren :roll:

Ik dacht dat als je ze volledig opsluit ze het wel redden maar OK met het oog op de alpentoer toch liever zekerheid :wink:

Posted: Thu Jan 21, 2010 11:12 pm
by Jeroen
Ik denk ook dat het wel losloopt maar okee, just to be sure zullen we maar zeggen. Andere brackets kan hij dan waarschijnlijk ook wel leveren maar vooralsnog ga ik ervan uit dat dat niet nodig is, als je soms ziet hoe dun sommige alu competitiedelen (BMW, Spyker, supermotards etc) zijn denk ik dat het wel losloopt.

Posted: Fri Jan 22, 2010 7:54 am
by Wondermike
Had het afgelopen zondag met Arnold nog even over de Wilwoods en hij gaf aan toch wel vraagtekens te plaatsen bij de degelijkheid van de brackets
uhhh waren wij dat niet die dat bespraken :o

Maar idd kan je er vast een krachten berekening op los laten.
Volgens mij komen er bijna alleen verticale krachten op de klauwen en dan gebruik je de hele lengte van de brackets.

Maar het geeft een raar gezicht als bij een noodstop blijkt dat beide klauwen los op de grond bungelen..... :?

Posted: Fri Jan 22, 2010 7:57 am
by Jeroen
:oops: ik word OOK een dagje ouder he :P

Posted: Fri Jan 22, 2010 8:48 am
by gerrit323
Wondermike wrote:
Volgens mij komen er bijna alleen verticale krachten op de klauwen en dan gebruik je de hele lengte van de brackets.
Ik was hier ook nog even aan het denken en kwam tot de zelfde conclusie als jij Mike .. het dunste deel van de brakets zit opgesloten tegen het massief deel van de wagen waardoor je die dikte toch ook weer verdubbeld + dat de bracket zit geklemd rond de originele bevestiging ...

Leuk dit uitzoeken allemaal ... top dat je iemand kent die hier zekerheid over kan geven Jeroen en die als nodig dan ook meteen nieuwe brackets kan leveren. :wink:

Ik volg dit met intresse

Posted: Fri Jan 22, 2010 8:51 am
by 323baur
Gerrit: jij bent de enige tot nu toe die dingen heeft gemonteerd.
Maak jij eens 5 noodstoppen achter elkaar.
Als je ons daarvan verslag doet weet ik dat het goed zit :wink:

Posted: Fri Jan 22, 2010 8:59 am
by gerrit323
Ik dacht ze onmiddellijk op de Stelvio te testen ... rij jij dan voor mij :mrgreen:

Ik verwacht eigenlijk wel geen probleem ... onze engelse vrienden rijden hier toch al een tijd mee en we hebben nog geen klachten gehoord + dat ik meen gelezen te hebben in Jason zijn topic dat het duplicaten zijn van originele brackets door wilwood geleverd voor e21 met deze powerlites

we horen het wel van Jeroen