Was gisteren een beetje druk en lees nu pas dat jullie mijn vader zijn Baur in stukken hebben geslepen
Zijn wraak zal zoet zijn. Had ik nou toch maar aanbetaald......
Gefeliciteerd met de 5-bak Randy!
Die 5-bak met stukke schakelstang staat al een tijd te koop en ik snap niet dat mensen dat op die manier aanbieden.
Is gewoon lomp stuk gemaakt.
Zow gister avond even gewerkt, maar niet aan mijn auto... maar aan een E9 3.0CSI ...
Fjordblauw, 1973, kleine 70.000km, geweldig net interieur en plaatwerk, alleen de lak is wat verouderd...
Ook mooi natuurlijk, de trotste eigenaar is een kameraad van me, hij kon wel wat hulp gebruiken bij t verwijderen van de motor, aangezien hij nog niet zo bekwaam is met BMW,
maar hij maakt al flinke sprongen vooruit...
Gister dus eigenlijk van plan om alleen de motor er uit te takelen, maargoed... eenmaal daar, blijkt hij toch nog niet alles losgekoppeld te hebben en konden we dus eigenlijk nog lang niet
takelen... Na een uurtje of 2 a 3 konden we dus eindelijk takelen... Maar wat is zo'n blok groot vergeleken een M20...
Beetje passen en meten... maar t ging... t enige wat ik wel miste was een brug... dan kun je toch overal net wat beter bij...
Hieruit heb ik dus ook weer wat conclusies kunnen trekken...
Want jullie zulle wel denke, waarom gaat ie niet aan zn eige blok verder...
Ik ga dus morge (zaterdag) beginnen met het leegplukken van de motor ruimte en alles onder de auto uit te halen om de motorswap te kunnen realiseren...
Motorruimte helemaal schoonmake en voorbereiden zodat maandag de motor omgelepeld kan worden...
Dit doe ik bij mijn vaste garage, want daar heb ik er een brug bij... vind ik toch wat fijner... kon de takel van die maat van me wel lenen, maar wil er een burg bij hebbe...
Als ik eerlijk ben vond ik t iets teveel behelpen zonder brug...
Aangezien ik het uitlepelen van t blok nu niet zo'n ramp vind, maar het erin leggen van die andere moet echt heel nauwkeurig en zonder beschadigingen aan t blok iod...
Daar zou ik echt buikpijn van krijgen... Dus vandaar dat ik ervoor kies om t bij de garage te doen waar alles bij de hand is...
Hij heeft idd supernet interieur... Blauw stof idd... Airco... Uuhm zou zomaar kunne want hij had een extra pomp onder de dynamo zitte... Al dachten wij dat dat de stuur bekrachtiging was...
Of het zwitserse import is... Weet k zo niet... Hij staat al 25jaar stil in nederland... Vandaar dat het blok er ook uit gaat... Alles nalope en ook het complete onderstel nazien...
Dus een leuk project waar wel wat tijd in zit... Die maat van me wil t ook helemaal goed doen zeg maar... Zon auto is die aandacht ook waard...
Verder nergens rot of slecht... Motor liep alleen moet gwoon goeie uitgebreide onderhoud krijgen... Vandaar...
Ik zie trouwens aan de wielen dat hij t niet is... er liggen nog de eerste set banden op van 1973... Met zo'n mooi wit randje in de wangen... en dat mooie profiel...
En volgens mij ook bbs wielen... maar weet k niet zeker
Hoewel wielen en banden weinig zeggen, de 16" Alpina's gingen er tijdelijk op en zijn weer op een andere auto gegaan, oorspronkelijke set 14" staat naast de E28 tegen de muur. Dat rubber was ook stokoud maar geen wit randje zo te zien.
Het was zomaar een gok hoor! De auto op mijn foto's is in 2002 naar NL gekomen als onderdeel van een hele partij klassieke auto's, voornamelijk Porsche's, uit Zwitserland. De CSi was volgens mij een 73-er, in 1976 met 55.000 km gestolen en kort daarna teruggevonden en heeft van 1976 tot 2002 bij de Zwitserse variant van de Domeinen gestaan. Auto was dus in nieuwstaat maar wel toe aan een hoop vers rubber enzo. Toen bezig geweest om de auto lopend te krijgen wat ook wel is gelukt (whaaa zelfs de airco deed 't nog!) maar daarna heeft de eigenaar 'm uit geldgebrek verkocht.
Afgelope week druk geweest maar toch wat kunne demontere...
Lekker vies werk, want heb echt de laatste tijd helemaal niks meer aan de motorruimte gedaan... Best schandalig eigenlijk... ma goed...
Wat sfeerimpressies:
jaa toch wel druk bezig haha... en niet alleen voor de foto...
Vandaag de auto weer terug gekregen met t blokkie erin... Helaas heb k geen foto's van het omlepelen zelf...
Ma goed... Dus weer verder met de opbouw...