BMW 316 E21 1980 Lapisblau
-
e21bart
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 173
- Joined: Sun Jul 03, 2011 6:19 pm
- Location: Winkel, Noord Holland
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Ik ben niet zo'n fan van sleufgaten inje remklauwen, hierdoor tast je de sterkte aan naar mijn mening, de remleiding is er bij mij 1, ik heb me laten vertellen dat er in de latere series een upgrade was tot 1 aansluiting aan de klauw.
Ik ga Zaterdag middag om een revisiesetje uit bij de plaatselijke remdelenzaak, leeuwenkamp techniek in alkmaar. Hopen dat ze wat hebben voor me.
Ik ben al druk aan het googlen, heb wat gelezen over fiat/alfa schijven maar ben er nog niet uit.... Druk zoeken dus
Ik ga Zaterdag middag om een revisiesetje uit bij de plaatselijke remdelenzaak, leeuwenkamp techniek in alkmaar. Hopen dat ze wat hebben voor me.
Ik ben al druk aan het googlen, heb wat gelezen over fiat/alfa schijven maar ben er nog niet uit.... Druk zoeken dus
1983 e21 315 - Safaribeige - M50B25 rebuild ( in progress... )
1994 e36 316 coupe - BMW Schwarz II
1994 e36 316 coupe - BMW Schwarz II
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
De gedachte dat je het materiaal verzwakt had ik ook eerst maar omdat het een beproefde aanpassing is toch maar gedaan.
En met anderhalve alpentour en een remmentest
blijkt het prima te voldoen.
Het slotten van de gaten is wel een klusje waar je veel geduld voor moet hebben, is knijterhard spul.

En met anderhalve alpentour en een remmentest
Het slotten van de gaten is wel een klusje waar je veel geduld voor moet hebben, is knijterhard spul.

So many cars, so little time
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29975
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Met een paar goede carrosserieringen er ook nog eens bij zou ik ook niet weten wat er mis moet gaan, hou ook rekening met de richting van de krachten en je weet dat het eigenlijk geen invloed kan hebben...
Regards/groeten, Jeroen
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Maandag m'n GAZ Schroefset binnen gekregen, en gisteren geinstalleerd. Om nou te zeggen dat het even eronder zetten was, nou nee. We zijn met z'n 2en (allebei redelijk handig) in een volledig uitgeruste werkplaats van 11 tot half 7 bezig geweest voordat het allemaal klopte. Maargoed, het resultaat mag er dan ook wezen! Vanochtend even gewassen en wat fotootjes gemaakt. (de auto moet nog uitgelijnd worden, dus toe e.d. kloppen niet echt:P)
Foto's:




Naast m'n vaders auto:

Foto's van de bodemspeling:


De auto is overigens prima rijdbaar zo. Ik heb nog nergens de grond of de banden geraakt. Ik moet nog wel een beetje met de demping spelen, want hij stuitert wel enigzins.
Foto's:




Naast m'n vaders auto:

Foto's van de bodemspeling:


De auto is overigens prima rijdbaar zo. Ik heb nog nergens de grond of de banden geraakt. Ik moet nog wel een beetje met de demping spelen, want hij stuitert wel enigzins.
- lennardkvw
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 61
- Joined: Tue Sep 27, 2011 5:48 pm
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Hij staat er lekker bij zo! Welke bandenmaat zit eronder?
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
voor is het 185/60 op een 14x7
achter 195/60 op een 14x7
Ik ben aan het sparen voor nieuwe velgen.
achter 195/60 op een 14x7
Ik ben aan het sparen voor nieuwe velgen.
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Heel netjes!. hehe STANCE|WORKS :p
Wat voor velgen moeten er nog onder komen
Wat voor velgen moeten er nog onder komen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29975
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Lache! Wel ff die nummerplaat voor wat strakker hangen want dat doet nu flink afbreuk aan het plaatje!
Regards/groeten, Jeroen
-
315jurre
- E21 Fanatic
- Posts: 222
- Joined: Tue Dec 07, 2010 9:59 pm
- My E21(s): '83 315 Bronzit (sold)
- Location: Zeist NL
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Vind ik leuk!!
www.123CarCleaning.nl
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
1983 BMW E21 315 Bronzitbeige-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1990 BMW E30 316i Edition Diamantschwartz-metallic (SOLD), 1995 BMW E34 525tds Executive II Sorrentblau-metallic (SOLD)
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Staat echt goed!!
groeten loentje
groeten loentje
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Ik wil eigenlijk ook BBS RM's gaan bouwen... Maar dan ga ik al helemaal jou achterna!Pixel wrote:Heel netjes!. hehe STANCE|WORKS :p
Wat voor velgen moeten er nog onder komen
Ik wil wel qua kleurstelling en randen wat anders gaan doen, maar toch...
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Ja het probleem is dat hij nu nogal raar gepopnageld op de bumper zit dus daar wil ik maar even niet mee gaan kloten... Ik wil overigens blauwe platen gaan kopen, lijkt me een stuk mooier! Iemand nog een adresje waar je deze mooi en betaalbaar kan krijgen?Jeroen wrote:Lache! Wel ff die nummerplaat voor wat strakker hangen want dat doet nu flink afbreuk aan het plaatje!
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
2 vraagjes:
- Hoe haal ik de voorbumper(het chromen ding) er af? Ik wil m'n nummerbord normaal gaan ophangen, maar ik kom er niet uit hoe de bumper los komt.
- Zou iemand met een volledig standaard E21 willen meten wat de afstand van de bovenkant van de wielkastrand tot de grond is? Ik heb deze bij mijzelf net gemeten (voor 55 cm)
Mijn auto was al licht verlaagd toen hij in mijn bezit kwam,dus daar heb ik het nooit kunnen meten, en ik zou wel eens willen weten hoeveel 'ie nou precies verlaagd is.
- Hoe haal ik de voorbumper(het chromen ding) er af? Ik wil m'n nummerbord normaal gaan ophangen, maar ik kom er niet uit hoe de bumper los komt.
- Zou iemand met een volledig standaard E21 willen meten wat de afstand van de bovenkant van de wielkastrand tot de grond is? Ik heb deze bij mijzelf net gemeten (voor 55 cm)
Mijn auto was al licht verlaagd toen hij in mijn bezit kwam,dus daar heb ik het nooit kunnen meten, en ik zou wel eens willen weten hoeveel 'ie nou precies verlaagd is.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
De chromen bumper eraf halen is op zich niet zo moelijk als de bouten maar een beetje los willen.bartgouda wrote:2 vraagjes:
- Hoe haal ik de voorbumper(het chromen ding) er af? Ik wil m'n nummerbord normaal gaan ophangen, maar ik kom er niet uit hoe de bumper los komt.
- Zou iemand met een volledig standaard E21 willen meten wat de afstand van de bovenkant van de wielkastrand tot de grond is? Ik heb deze bij mijzelf net gemeten (voor 55 cm)
Mijn auto was al licht verlaagd toen hij in mijn bezit kwam,dus daar heb ik het nooit kunnen meten, en ik zou wel eens willen weten hoeveel 'ie nou precies verlaagd is.
* De hoekstukken zitten met een bout vast en je heb het middendeel met twee bumpersteunen en elk een moer. Nu gaan ze hopelijk goed los anders moet je de bumpersteunen gaan verwijderen en die bouten met sleufgaten is meestal ook een ramp.
De maten van een standaard E21 kan ik je wel geven maar dan moet je even geduld hebben. Mijn E21 heb ik namelijk even in een andere garage staan. Wie weet heb je hier iets aan:
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.p ... =opgemeten
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29975
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Ik haal meestal de bumper met steunen en al weg. Zoals Peter al aangaf twee boutjes 13mm meen ik in de voorschermen die de hoeken vast houden. Dan zie je de bumpersteunen in de wielkast zitten, twee moeren per kant en je neemt de boel zo weg. De bouten in de bumper willen idd nogal eens dol draaien. Ter voorkomen van krassen even iemand de bumper laten vasthouden als je de steunen los maakt. Hieronder zie je de zwarte bumpersteun zitten op het binnenscherm.


Regards/groeten, Jeroen