Page 11 of 24
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Posted: Wed Sep 14, 2011 12:50 am
by e21bart
Ik ben niet zo'n fan van sleufgaten inje remklauwen, hierdoor tast je de sterkte aan naar mijn mening, de remleiding is er bij mij 1, ik heb me laten vertellen dat er in de latere series een upgrade was tot 1 aansluiting aan de klauw.
Ik ga Zaterdag middag om een revisiesetje uit bij de plaatselijke remdelenzaak, leeuwenkamp techniek in alkmaar. Hopen dat ze wat hebben voor me.
Ik ben al druk aan het googlen, heb wat gelezen over fiat/alfa schijven maar ben er nog niet uit.... Druk zoeken dus
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Posted: Wed Sep 14, 2011 7:47 am
by Wondermike
De gedachte dat je het materiaal verzwakt had ik ook eerst maar omdat het een beproefde aanpassing is toch maar gedaan.
En met anderhalve alpentour en een remmentest

blijkt het prima te voldoen.
Het slotten van de gaten is wel een klusje waar je veel geduld voor moet hebben, is knijterhard spul.

Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Posted: Wed Sep 14, 2011 8:11 am
by Jeroen
Met een paar goede carrosserieringen er ook nog eens bij zou ik ook niet weten wat er mis moet gaan, hou ook rekening met de richting van de krachten en je weet dat het eigenlijk geen invloed kan hebben...
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Posted: Fri Sep 30, 2011 11:24 am
by bartgouda
Maandag m'n GAZ Schroefset binnen gekregen, en gisteren geinstalleerd. Om nou te zeggen dat het even eronder zetten was, nou nee. We zijn met z'n 2en (allebei redelijk handig) in een volledig uitgeruste werkplaats van 11 tot half 7 bezig geweest voordat het allemaal klopte. Maargoed, het resultaat mag er dan ook wezen! Vanochtend even gewassen en wat fotootjes gemaakt. (de auto moet nog uitgelijnd worden, dus toe e.d. kloppen niet echt:P)
Foto's:
Naast m'n vaders auto:
Foto's van de bodemspeling:
De auto is overigens prima rijdbaar zo. Ik heb nog nergens de grond of de banden geraakt. Ik moet nog wel een beetje met de demping spelen, want hij stuitert wel enigzins.
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Posted: Fri Sep 30, 2011 12:13 pm
by lennardkvw
Hij staat er lekker bij zo! Welke bandenmaat zit eronder?
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Posted: Fri Sep 30, 2011 12:32 pm
by bartgouda
voor is het 185/60 op een 14x7
achter 195/60 op een 14x7
Ik ben aan het sparen voor nieuwe velgen.
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Posted: Fri Sep 30, 2011 8:20 pm
by Pixel
Heel netjes!. hehe STANCE|WORKS :p
Wat voor velgen moeten er nog onder komen
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Posted: Fri Sep 30, 2011 9:03 pm
by Jeroen
Lache! Wel ff die nummerplaat voor wat strakker hangen want dat doet nu flink afbreuk aan het plaatje!
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Posted: Fri Sep 30, 2011 9:10 pm
by 315jurre
Vind ik leuk!!
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Posted: Sat Oct 01, 2011 8:58 am
by loentje
Staat echt goed!!
groeten loentje
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Posted: Sat Oct 01, 2011 8:01 pm
by bartgouda
Pixel wrote:Heel netjes!. hehe STANCE|WORKS :p
Wat voor velgen moeten er nog onder komen
Ik wil eigenlijk ook BBS RM's gaan bouwen... Maar dan ga ik al helemaal jou achterna!
Ik wil wel qua kleurstelling en randen wat anders gaan doen, maar toch...
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Posted: Sat Oct 01, 2011 8:02 pm
by bartgouda
Jeroen wrote:Lache! Wel ff die nummerplaat voor wat strakker hangen want dat doet nu flink afbreuk aan het plaatje!
Ja het probleem is dat hij nu nogal raar gepopnageld op de bumper zit dus daar wil ik maar even niet mee gaan kloten... Ik wil overigens blauwe platen gaan kopen, lijkt me een stuk mooier! Iemand nog een adresje waar je deze mooi en betaalbaar kan krijgen?
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Posted: Sun Oct 02, 2011 8:25 pm
by bartgouda
2 vraagjes:
- Hoe haal ik de voorbumper(het chromen ding) er af? Ik wil m'n nummerbord normaal gaan ophangen, maar ik kom er niet uit hoe de bumper los komt.
- Zou iemand met een volledig standaard E21 willen meten wat de afstand van de bovenkant van de wielkastrand tot de grond is? Ik heb deze bij mijzelf net gemeten (voor 55 cm)
Mijn auto was al licht verlaagd toen hij in mijn bezit kwam,dus daar heb ik het nooit kunnen meten, en ik zou wel eens willen weten hoeveel 'ie nou precies verlaagd is.
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Posted: Sun Oct 02, 2011 8:40 pm
by Peter V.
bartgouda wrote:2 vraagjes:
- Hoe haal ik de voorbumper(het chromen ding) er af? Ik wil m'n nummerbord normaal gaan ophangen, maar ik kom er niet uit hoe de bumper los komt.
- Zou iemand met een volledig standaard E21 willen meten wat de afstand van de bovenkant van de wielkastrand tot de grond is? Ik heb deze bij mijzelf net gemeten (voor 55 cm)
Mijn auto was al licht verlaagd toen hij in mijn bezit kwam,dus daar heb ik het nooit kunnen meten, en ik zou wel eens willen weten hoeveel 'ie nou precies verlaagd is.
De chromen bumper eraf halen is op zich niet zo moelijk als de bouten maar een beetje los willen.
* De hoekstukken zitten met een bout vast en je heb het middendeel met twee bumpersteunen en elk een moer. Nu gaan ze hopelijk goed los anders moet je de bumpersteunen gaan verwijderen en die bouten met sleufgaten is meestal ook een ramp.
De maten van een standaard E21 kan ik je wel geven maar dan moet je even geduld hebben. Mijn E21 heb ik namelijk even in een andere garage staan. Wie weet heb je hier iets aan:
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.p ... =opgemeten
Re: BMW 316 E21 1980 Lapisblau
Posted: Sun Oct 02, 2011 11:18 pm
by Jeroen
Ik haal meestal de bumper met steunen en al weg. Zoals Peter al aangaf twee boutjes 13mm meen ik in de voorschermen die de hoeken vast houden. Dan zie je de bumpersteunen in de wielkast zitten, twee moeren per kant en je neemt de boel zo weg. De bouten in de bumper willen idd nogal eens dol draaien. Ter voorkomen van krassen even iemand de bumper laten vasthouden als je de steunen los maakt. Hieronder zie je de zwarte bumpersteun zitten op het binnenscherm.
