Page 11 of 37

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Sun Aug 30, 2015 6:04 pm
by Michiel E32
Mooie update Ite.
Ik ken meer mensen die niet weten wat ze moeten aanschaffen ter vervanging van de E39, bekend probleem dus.
Ben ook heel benieuwd hoe de veiling gaat verlopen.
Ik ga morgen de Cirrusblaue 87er 750i fotograferen voor de aankomende Catawiki. Hoop wel op een beetje droog weer.

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Sun Aug 30, 2015 6:06 pm
by 323baur
Cool!

Maak jij hier ook maar eens een sleuteltopic aan, want jij hebt ook zat oud ijzer :)

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Sun Aug 30, 2015 8:11 pm
by Michiel E32
Klopt ik heb genoeg staan alleen weet niet of dat leuk genoeg is om er een apart topic aan te wijden.
Zijn per slot bijna allemaal logge en benzine slurpende 7 series (op een verdwaalde franse limo na)

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Sun Aug 30, 2015 8:24 pm
by EvdP
Michiel e23 wrote:Ik ken meer mensen die niet weten wat ze moeten aanschaffen ter vervanging van de E39, bekend probleem dus.
:mrgreen:

Saab Turbo :thumbsup

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Sun Aug 30, 2015 8:42 pm
by Michiel E32
Jij bent daar idd ook een van Eric maar ik ken nog iemand met een zwarte E39 525i die niet weet wat ie na zijn E39 moet aanschaffen.

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Sun Aug 30, 2015 9:04 pm
by 323baur
Ik denk dat dit juist leuk is michiel.
Ik bemerk bij vele mensen eigenlijk dezelfde brede hobby: ouwe meuk is leuk.
En als je alles centreert in 1 topic kan iedereen zelf kiezen of hij je wil volgen of juist niet.


Ennuh een saab turbo is leuk om hard rechtuit te rijden. Alleen zitten de aandrijfassen op de verkeerde plek.

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Mon Aug 31, 2015 12:18 am
by Jeroen
Ite: lekker bezig! Geheel eens met je keuzes voor de E39, hou 'm in topconditie, daar na wordt het alleen nog maar groter, zwaarder en minder lol. Tenzij er en V10 in zit :lol: ook goed dat de Brasil mooie slagen heeft gemaakt nu!

Wat Michiel betreft: gewoon doen, genoeg mensen die je kennen hier en zijn we niet allemaal een beetje aan het aanklooien met wat tegenwoordig alweer bedaagd te noemen is, E32, E39, E46, etc etc. Erger nog: had vandaag Jack (donkerblauwe 315) op bezoek en die wist te vertellen dat de E36 met het bereiken van de 25 jarige leeftijd inmiddels ook onder BMW Classic valt. How time flies! Gevolg is overigens vooral dat de onderdelenprijzen de lucht in zullen schieten vrees ik.

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Mon Aug 31, 2015 10:27 am
by EvdP
323baur wrote: Ennuh een saab turbo is leuk om hard rechtuit te rijden. Alleen zitten de aandrijfassen op de verkeerde plek.
Dat is waar, maar voor de bochten heb ik wel een BMW met een uitstekende PK - gewicht verhouding.

Ik wil als woon - werk auto geen V8 en geen automaat. Dat maakt de keuze voor mij wel erg moeilijk. Maar een E39 rijdt gewoon erg goed op de snelweg.

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Wed Sep 02, 2015 11:04 pm
by loentje
Ziet er goed uit Ite,

succes met de verkoop. ik zit daar ook wel eens naar te kijken, naar Catawiki, maar ik lees daar toch wisselende verhalen over.

Zijn het vooral buitenlandse kopers of ook uit Nederland?


Groeten Loentje

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Thu Sep 03, 2015 7:27 am
by 323baur
Veel belgen en duitsers.

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Sat Oct 03, 2015 10:54 pm
by 323baur
Om het hier maar even bij elkaar te houden, vandaag heb ik sinds lange tijd weer een e30 op de stoep staan.
Dit maal een 325 ia cabrio. Ik heb de auto gekocht als handels object, maar wel met het doel om er zelf ook een tijdje plezier mee te hebben.

Welnu, vanuit Warmenhuizen vandaag open terug naar Houten gereden.
Dat was best een genoegen; kachel op vol, kraag omhoog en karren maar.

De auto;
325 i automaat: mwoah...kleur Zinnoberot. mwoah.
Bouwjaar: 1986: dus chroombumper; yes.
Staat cas: heel behoorlijk, onverprutst... Op 1 afschuwelijk ding na: een volslagen belachelijke achterspoiler.
Het interieur is zwart recaro. Uiteraard met een los naadje op de achterbank en een falende rugleuning verstelling van de bestuurdersstoel. Inmiddels is die laatste al even gedemonteerd. Wordt vervolgd.

Het rijden was prima, remmen en koeling zijn allemaal splinternieuw, evenals de accu. Wat me wel opviel was de in accurate kilometerteller (140=120 gps) en de traagheid. Ik vermoed dat het diff een keer gewisseld is, want er zit maar weinig gang in. Volgas in full auto, maakt max 4000rpm. Dat moet wel te verbeteren zijn.
De auto heeft de afgelopen 5 jaar slechts 1400km gemaakt, dus enig ontwaken en onderhoud zit er wel aan.

En tja, ik hou niet vantv kijken en dit is een easy project. Dus hop in de collectie.

Plaatjes volgen morgen!

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Sat Oct 03, 2015 11:02 pm
by uwbuurman
Volgas bij die van mij gaat tot aan de rode gebieden op de toerenteller...

Gefeliciteerd met dit leuke tussendoortje!

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Sat Oct 03, 2015 11:05 pm
by bmw e12 e21
uwbuurman wrote:Volgas bij die van mij gaat tot aan de rode gebieden op de toerenteller...

Gefeliciteerd met dit leuke tussendoortje!
Zou er een ETA inzitten? Die gaan maar tot euh.... 4500tr/min.
cabrio rijden, hopelijk is het de 24de goed weer. :mrgreen:

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Sat Oct 03, 2015 11:06 pm
by 323baur
Wat draai jij bij 120km/u.
Ik ca 2750rpm.

Re: Ite's sleutel en pruts topic.

Posted: Sat Oct 03, 2015 11:07 pm
by 323baur
Eta... Hmm, op kentken klopt het allemaal.
Blok ziet er erg netjes en origineel uit.
Qua toeren zou het kunnen. Kwa koppel niet.