Page 11 of 16
Re: Charlotte, 315 '83
Posted: Tue Dec 28, 2010 8:59 pm
by Leonidas
Wondermike wrote:Heeft ze eindelijk de (uitlaat) pijp aan maarten gegeven

Dag na APK scheurt me de achterdemper af... en van voorpijp naar middenpijp heeft het bakwerk het ook begeven dus nu maar een splinternieuwe eronder.
Is dat vervangen een beetje te doen zonder brug of put?
Re: Charlotte, 315 '83
Posted: Tue Dec 28, 2010 9:16 pm
by Leonidas
Re: Charlotte, 315 '83
Posted: Tue Dec 28, 2010 9:30 pm
by 323baur
Leonidas wrote:Wondermike wrote:Heeft ze eindelijk de (uitlaat) pijp aan maarten gegeven

Dag na APK scheurt me de achterdemper af... en van voorpijp naar middenpijp heeft het bakwerk het ook begeven dus nu maar een splinternieuwe eronder.
Is dat vervangen een beetje te doen zonder brug of put?
Prima, maar tis wel wat meer klooien.
Vooral als je de boel moet loskrijgen van het spruitstuk.
Voor jou het voordeel dat je alles loskan rukken, scheelt veel werk!
Re: Charlotte, 315 '83
Posted: Tue Dec 28, 2010 9:47 pm
by Jeroen
Even de motor warmdraaien en daarna (met enige voorzichtigheid ivm vingers branden) de moeren bij het spruitstuk losdraaien, dan heb je de minste kans dat je de boel kapot draait.
Re: Charlotte, 315 '83
Posted: Tue Dec 28, 2010 10:00 pm
by Leonidas
Jeroen wrote:Even de motor warmdraaien en daarna (met enige voorzichtigheid ivm vingers branden) de moeren bij het spruitstuk losdraaien, dan heb je de minste kans dat je de boel kapot draait.
Ok bedankt voor de tip! Beetje w-nogwat erbij en los die handel!
Re: Charlotte, 315 '83
Posted: Tue Dec 28, 2010 10:06 pm
by Jeroen
Ja, met name aan de kant van de flens op het uitlaatspruitstuk wil de boel door de warmte en leeftijd nogal eens goed roestig zijn en daar wil je niet dat de boel afbreekt want als je pech hebt kun je dan ook het uitlaatspruistuk gaan vervangen en de bouten van het uitlaatspruitstuk aan de kop gaan net zo lekker los. Misschien is het nog beter zelfs om even te zorgen dat je een mini-brandertje erbij hebt om de boel even roodgloeiend te stoken. En dan heel voorzichtig, heel rustig aan losdraaien...
Re: Charlotte, 315 '83
Posted: Tue Dec 28, 2010 10:11 pm
by Leonidas
http://www.uitlaatdiscounter.nl/index.p ... _1318_1319
Hier kom ik op een totaal van 194.80 inclusief BTW
Dan alles nieuw incl. de bevestigingsmaterialen
Re: Charlotte, 315 '83
Posted: Tue Dec 28, 2010 10:45 pm
by loentje
Heb nog wel een einddempertje liggen en kan hem verzenden, maar is niet nieuw, goede gebruikte!
groeten loentje
Re: Charlotte, 315 '83
Posted: Fri Dec 31, 2010 12:41 am
by Ed
Jeroen wrote:Ja, met name aan de kant van de flens op het uitlaatspruitstuk wil de boel door de warmte en leeftijd nogal eens goed roestig zijn en daar wil je niet dat de boel afbreekt want als je pech hebt kun je dan ook het uitlaatspruistuk gaan vervangen en de bouten van het uitlaatspruitstuk aan de kop gaan net zo lekker los. Misschien is het nog beter zelfs om even te zorgen dat je een mini-brandertje erbij hebt om de boel even roodgloeiend te stoken. En dan heel voorzichtig, heel rustig aan losdraaien...
De moeren van de voorpijp aan het spruitstuk gaan zo los bij Charlotte!
De gehele voorpijp tot aan de middendemper heb ik vervangen voor een nieuwe van de dealer (NOS)... Dus waar zat het bak en braadwerk dan? Denk dat dan de pijp van de middendemper dood is gegaan, voorpijp (downpipe) kan zeker te weten nog niet dood zijn...
Even zo goed blij om te horen (lezen) dat ze weer een jaar mee mag
PS je foto's kan ik niet zien zonder in te moeten loggen.. helaas geen accountje daar..

Re: Charlotte, 315 '83
Posted: Fri Dec 31, 2010 8:39 am
by Leonidas
Hey Ed hoe krijg ik die foto's dan rechtstreeks hier op t forum?
Dan heeft degene na jou de pijperitus eronder weggehaald denk ik...
bij de verbinding van de voorpijp naar de middenpijp was om de bouten heen gebakt... en wel op zo'n deskundige manier dat er niks meer van te redden is.. Als ik m eronder weg heb zal ik wat foto's maken!
Re: Charlotte, 315 '83
Posted: Sun Jan 02, 2011 1:33 pm
by Ed
Dat is toch te gek voor woorden ...
Nou ja.. foto's kan je ook hosten via bijvoorbeeld photobucket.com
Wel een accountje aanmaken daar en dan uploaden, [img]je%20foto[/img] gebruiken en hier plakken...
Greetz
Re: Charlotte, 315 '83
Posted: Sun Jan 02, 2011 7:31 pm
by uwbuurman
verbaast me niets. Charlotte is dermate van lichte zeden, daar hebben meer kerels aangezeten dan aan juffrouw Holland.... DIe pijp is vast ook onder een andere auto gegaan!!
Re: Charlotte, 315 '83
Posted: Thu Feb 10, 2011 6:24 pm
by Leonidas
Even een kwestion.. Tijdens het rijden gaat heel af en toe mn olielampje branden. Hoeveel Olie moet er dan bij in? litertje?
Re: Charlotte, 315 '83
Posted: Thu Feb 10, 2011 6:32 pm
by Wondermike
Volgens mij heeft Charlotte haar peilstokje toch nog wel?
Die heb ik niet misbruikt.
Begin met een halve liter, even de tijd geven en dan weer controleren.
Re: Charlotte, 315 '83
Posted: Thu Feb 10, 2011 6:34 pm
by Jeroen
Hoe hoog staat je oliepeil nu? Als het oliepeil niet onder min komt en je doet geen al te gekke Tarzanbocht ofzo dan mag het lampje niet aangaan. Tussen min en max zit een liter, overvullen niet meer dan ca 2mm op de peilstok. Maar als je met genoeg olie dit probleem hebt kun je even je oliedruk laten meten bij een garage, kunt ook eerst even je oliedrukzender controleren. Lekt 'ie en dat is niet heel ongewoon, dan wordt het gewoon tijd om de zender te vervangen.