Page 102 of 102

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Sun Nov 24, 2024 5:12 pm
by raymondw
Hoi Rob,

Goed gevonden. Denk niet dat dit een designfout is, maar een gemiste stap in het ontwerpproces, namelijk een risicoanalyse (FMEA). Deze grenst wel aan een impact op systeemniveau, maar cést ca. Je hebt hem gevonden. Goed werk.

Tip: je hebt die 0805/1206 weerstanden loodrecht op de pinnen van de SO14. Op de aansluitingen van die chip-weerstanden komt (t.g.v. vibraties) best wat stress op te staan waardoor dit op termijn niet de meest betrouwbare oplossing is. Ik zou deze door Through hole (SFR16's) vervangen of de PCB redesignen.

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Sun Nov 24, 2024 7:30 pm
by uwbuurman
Poeh, goede analyse waardoor je in de juiste richting kon zoeken. Ik snap wat je zegt over de nieuwe ECU en het "rommelen". Maar prima opgelost, voor nu.

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Wed Nov 27, 2024 9:23 pm
by BertjeConti
Hornenacht 2024

Het werd de hoogste tijd dat ik weer eens de Hornenacht ging navigeren, laatste keer was alweer 2019

Mijn vaste bestuurder nog steeds niet voldoende hersteld dus de Pastellblauer bleef thuis, maar gelukkig was er een clublid die nog een navigator zocht voor de Hornenacht, dus dat was snel bezegeld.

Image

Samen met Huub Mertens startte we zaterdag avond 9 november in de Expert klasse in zijn Lancia Fulvia 1.3s 1971.

Voor mij alles nieuw, andere bestuurder, andere apparatuur, spannend hoe dat zou gaan.
Het navigeren werd vooral improviseren, zaklampje aan een zuignapje aan het raam als kaartleeslamp, maar dat werkte wonderwel erg goed.

Overige navigatie apparatuur in auto van Huub is spartaans en echt oud.

De eerste opdracht waren een aantal vrije punten op een gedateerde kaart (1970) waar de A2 nog niet op bestond en de punten lagen dan weer links en dan weer rechts van de A2 verstopt op oude wegen die deels niet meer bestaan.
Lokale kennis van dit gebied zorgde ervoor dat we toch alle punten probleemloos vonden. goed begin.

Maar Huub zijn Lancia begon steeds meer te sputteren en wilde eigenlijk geen gas meer aannemen. Deze afleiding zorgde ervoor dat ik de 2e kaart totaal verprutst heb, gewoon niet geconcentreerd op de kaart, maar meer op de auto.
Het sputteren bleef, maar de lancia gaf niet op, dus door.
De daarop volgende opdrachten/kaarten liepen we verder redelijk probleemloos doorheen en na 3 uurtjes en 7 minuten straftijd kwamen we op de pauze plaats aan, Wel werd de verlichting op de lancia onderweg al steeds minder, waarschijnlijk dus een boordspanning probleem.
Op de parkeerplaats de auto uitgezet, en meteen alles donker. De accu totaal leeg, binnenverlichting gloeide nog net een beetje.

Ik had nog wel een idee, misschien kunnen we het 2e traject nog wel rijden als we tijdens de pauze de accu proberen op te laden, gelukkig was Petra er ook, zij zat in de organisatie, en had de 523i mee. Dus de 523i gepakt en een paar dikke startkabels naar de accu van de Lancia, zo onze auto de hele pauze laten lopen om de lancia weer van energie te voorzien.

Drie kwartier later na een Schnitsel met frieten, de 523i afgekoppeld en door voor etappe 2.
De Lancia startte direct en liep verrassend veel beter, het stotteren en inhouden was voorbij. Wel liet Huub nu de extra lampen voorop maar uit om stroom te sparen, uit de lampen van de auto zelf kwam maar weinig licht, en bij veel bochten was gokwerk nodig om de juiste weg in te slaan en niet in een greppel te belanden.
Kwa kaartlezen ging het in het 2e deel gelukkig ook veel beter, wel had ik meteen een probleem met de tripmeter, die gaf heel foute waarden. Die bleek dus zijn instelling kwijt door de lage accuspanning, dus moesten we effe aan de kant zodat Huub de tripmeter opnieuw kon instellen.
Daarna weer door over de pikdonkere landweggetjes laverend tussen nederlands en belgisch grondgebied.
Halverwege kregen we een regularity voorgeschoteld, ...... Huub? heb jij een stopwatch, eh nee, Oh ok ik ook niet, dan maar proberen met de stopwacht op de smartfoon. Dat was dus geen succes, en ondanks dat we de regularity route perfect gereden hebben, hebben we er kwa tijd niet zoveel van gebakken.
Net als in deel1 zaten er in deel2 ook weer ontzettend veel gravel/zand en bos wegen met gaten waar een mini in past. Poeh,
De Lancia bleef het doen en weer 3 uur later net na middernacht kwamen we bij de finish met nog eens 14 minuten straftijd.

Dus met de extra lampen uit bleef de Lancia goed werken, waarschijnlijk is de dynamo flink wat Amperes kwijt en kan net genoeg stroom leveren als je alleen met dimlicht rijdt, maar natuurlijk was de accu ook volgeladen met super BMW stroom, en dat helpt altijd. :whistle

Erg leuke ervaring om eens in een andere (spartaanse) auto te stappen, ik had niet verwacht dat zo'n lancia zo spartaans zou zijn, veel herrie, weinig punch, ook Huub moest echt hard werken met de auto. Dan is een BMW toch echt wel andere klasse.

Kwa uitslag ook niet best, 7e van 7 (maar wel expert klasse)

Dat was Hornenacht 2024

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Wed Nov 27, 2024 11:41 pm
by uwbuurman
Wel weer een ervaring om op terug te kijken!

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Thu Nov 28, 2024 7:56 am
by Manitoba
Gave belevenis, Rob. Eens een keer wat anders zo. Wat een schoonheid is zo'n Fulvia toch...

Greetz,
Walter.

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Wed Oct 22, 2025 8:49 pm
by BertjeConti
Dit verslag hadden jullie nog tegoed, aangezien Petra nog steeds geen ritten kan rijden gebeurt er dus vrij weinig, maar in het voorjaar hebben we er toch een paar gereden, waarbij ik dan mag sturen, onder andere deze jubileum rit van onze club waarvoor ik dit verslag had geschreven voor de website:

Verslag Gezinsdag 2025

Op 17 en 18 mei was het tijd voor de 2 daagse “gezinsdag”, een weekend weg ter gelegenheid van het 65 jarig jubileum van ASC van Hornerijders.
We mochten meeliften op de “Alternatieve 2025” van zusterclub de EMAC.

De “Alternatieve” is een vergelijkbare rit als de 4 landenrit, maar beperkt voor leden van de EMAC, dit om het klein te houden.

Op zaterdag ochtend al heel vroeg uit de veren, want vanaf 06:30 waren we al welkom bij de startlocatie Aardbeisnijderij van der Werf in Helenaveen. Hier werden we met open armen en koffie ontvangen, om vanaf 07:01 van start te gaan.

De 6 equipes van de van Hornerijders hadden opeenvolgende startnummers, zodat we onderweg en bij de pauze plaatsen bij elkaar konden blijven. In totaal reden er 28 equipes mee in deze “Alternatieve”, uitgezet door Lambert en Tineke Vermeulen, Lambert en Tineke en alle vrijwilligers, nogmaals dank voor het vele werk dat jullie voor deze geweldig mooie rit hebben verzet !!!

Direct vanaf de start kregen we natuurlijk al de hele leuke hobbelweg naar Griendtsveen voor de kiezen, vanaf daar ging het lekker overal binnendoor om in Siebengewald de grens over te steken.

Bij Emmerich even de grote weg op om over de grote brug de Rijn over te steken en vervolgens de eerste koffiestop bij Mc Donalds.

Na de koffiestop wat het vooral kronkelen door de Achterhoek, we gingen echt alle kanten op tot aan de lunch locatie in de oude kasteelboerderij bij een mooi kasteel vlakbij Doetinchem.

Onderweg kwamen we soms bij bemande TC posten, maar er waren ook een aantal onbemande TC’s waar je zelf de juiste tijd mocht noteren en als controle een foto moest maken van het plaatsnaambord waar je voor stond op de juiste tijd.

Eigenlijk wilden wij deze rit voor de lol rijden en dus niet op de tijd letten, maar als je er eenmaal aan begonnen bent, dan wordt het wel heel moeilijk voor ons om het niet serieus te doen, dus werd het toch bij elke TC even rekenen om een zo goed mogelijke tijd te pakken.

Opvallend deze dag hoe weinig verkeersdrempels en rustige weggetjes we hebben gehad.

In de Achterhoek verlieten we Nederland nog een keer voor een 2e mooie lus door Duitsland om na 313,9 kilometer de 1e dag te finishen bij Van de Valk in Emmen.

Na inchecken en controleren van onze tijden met de moederkaart was het tijd voor een gezellige avond met “livecooking” dinerbuffet in het restaurant.


Op zondag mochten we “uitslapen” om rond 7:00 uur aan te schuiven in de ontbijtzaal, vanaf 08:01 vertrokken de eerste equipes alweer voor dag 2.

Onderweg opvallend veel Ooievaars op de Drentse velden gezien.

Na een paar uurtjes rijden weer tijd voor een koffiestop in Dalfsen, waar parkeren even een uitdaging was vanwege “feestelijkheden” die werden opgebouwd op het marktplein.

Later in de ochtend kwamen we bij het eerste pontveer bij Olst (Ijssel oversteken), na de oversteek goed opletten, want dan begint de kilometer stand op 0 en krijg je een nieuwe richttijd.

Na het pontje ging het over van Achterhoek naar de Veluwe, totaal ander landschap, en veel langere wegen.
De Veluwe werd bij de lunchlocatie in Putten achter gelaten, even een uurtje pauze en gezellig bij kletsen.

Vervolgens weer door via de Utrechtse heuvelrug om bij pont 2 aan te komen, nu mochten we over de Waal bij Amerongen. Hier was het erg druk en dus rustig wachten, het pontje was net vertrokken en bij de volgende vaart konden we er nog net niet op. 20 minuten later waren wij aan de overkant en daardoor liepen we 13 minuten achter op schema.

Dus moest het gas er even flink op in de Betuwe om tijd in te halen. Uiteindelijk is het ons gelukt om slechts 4 minuten te laat bij de eerst volgende TC te melden.

Vervolgens moest de Maas ook nog over, ook nu weer met een veerpont bij Lith-Alphen. Bij dit veer was het gelukkig veel minder druk.

Laatste deel door Brabant door naar de Finish locatie bij Cultuurfabriek “Noordkade” in Veghel.
Dag 2 was goed voor nogmaals 294 kilometer.

Gezellig napraten met een drankje en wachten op de uitslag.

Wij hadden dag 2 toch behoorlijk serieus aangepakt, en dat leverde later op de dag wat gezonde stress op voor ons, maar het werd beloond met alle TC’s van deze dag op de juiste tijd behalve die ene na het wachten op het pontje waar we 4 minuten aan de broek kregen.

De eerste dag was voor ons ook niet verkeerd met slechts 8 strafminuten, dat maakte in totaal 12 strafminuten.
Even later kwam Lambert Vermeulen met de uitslag, en inderdaad, wij hadden deze “Alternatieve” dus gewonnen. 2e en 3e plaats ging naar Emac leden, maar ook alle andere equipes van de van Hornerijders hadden het goed gedaan.

Leuke bijkomstigheid, de drie podiumplaatsen werden bezet door de oudjes van deze “Alternatieve”, de auto’s dus, een Kever en twee gedateerde BMW’s.

EMAC Organisatie bedankt voor dit gezellige en leuke weekend namens ASC van Hornerijders.

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Wed Oct 22, 2025 9:07 pm
by BertjeConti
Een andere rit die we in het voorjaar gereden hebben was de meerlanden rit, editie 2024 was ons heel goed bevallen, dus hadden we hoge verwachtingen......
Dit jaar ging de rit naar het Sauerland in plaats van Ardennen en Eifel. En dat was niet zo'n goed plan.

Al met al is de meerlandenrit 2025 ons erg tegen gevallen, vandaar ook geen verslag.

Verder ben ik weer druk geweest met uitzetten van de Peelrand classic en de langste dag rit, beide ritten waren erg leuk volgens de deelnemers. Altijd fijn om te horen.

Wel staan binnenkort nog de Horneland Rally en Hornenacht op het programma, beide 2 daagse ritten, beide gaat Petra navigeren en ik sturen.

Afgelopen vrijdag avond stond het Hornenacht oefenritje op het programma, die Petra ook genavigeerd heeft. Goeie shakedown voor de auto en onszelf, het was een leuk uitgezette rit die we prima verreden hebben.
Het was een ritje van bijna 3 uur in het donker, wel weer even wennen, maar zo krijg je er wel weer zin in om meer te gaan rijden.

Dus gelukkig mag de 520 toch nog uit de stal dit jaar. :goodnight

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Thu Oct 23, 2025 6:24 am
by uwbuurman
Ah, jammer dat jullie tot heden nog noet veel konden rijden, maar mooi dat er nog wat in het vat zit!

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Fri Oct 24, 2025 8:24 pm
by BertjeConti
Drie Provinciën Rally

Een paar weken geleden werd ik gebeld door Ad, waarmee ik samen de Peelrand classic uit zet, of ik zin en tijd had met hem de Drie Provinciën Rally te gaan rijden, ik zou dan navigeren.
Daar zeg je dan natuurlijk geen nee tegen, en zo kwam het dat Ad en ik afgelopen zaterdag de Drie Provinciën gereden hebben.

Zaterdag morgen vroeg eruit, om 05:30 al onderweg naar Ad, om daar in zijn '69 Porsche te stappen en door naar Fluitenberg vlak bij Hoogeveen.
De Porsche heeft geen verwarming en de motor lijkt direct op de cas vast te zitten, geen vloerisolatie, wel een roolkooi en kuipstoelen die niet fijn zitten. Daarbij een 4 punts gordel.
Een stuk minder comfort en veel meer lawaai als wat ik gewend ben.

Image

Om iets na 8 uur waren we er al, dus ruim op tijd.
Alle toppers van Nederland waren deze dag hier op de afspraak, gaat lastig worden dus.

Iets na negenen mochten we van start.
Ik tekende elk kaartdeel in voordat we verder gingen, Ad keek dan nog even controlerend over de kaart, dat bleek prima te werken. Liepen we onderweg tegen een blokkade of kaartmanipulatie aan, dan bepaalde ik de te rijden herconstructie. Deze samenwerking bleek prina te werken.
Wel moest ik preciezere navigatie aanwijzingen geven, zodat Ad kon controleren of wegaansluitingen echt klopten. Dit was wel even wennen, maar na een uurtje ging dat prima.

225 meter links 2, 300 meter rechts 5, 600 meter links 1 weg blijven volgen.

Van dit soort aanwijzingen dus. Maar ook kerkjes, hoogspanningskabels, beken en kanaaltjes, einde bos werd allemaal benoemd. Heel veel communiceren dus onderweg.

Dit heeft zich beloond, want vandaag hebben we alle verlegde wegen en kaart manipulaties gevonden. Oplossingen daaromheen niet allemaal goed gedaan, mijn fout dus.

Image

In het ochtend deel zat geen pauze, maar wel een regularitie, iets wat Ad heel graag doet en goed kan. Ad was verantwoordelijk voor de juiste snelheid en gemiddelde, ik voor de juiste route en navigatie aanwijzingen.
Yess, op 1 seconde nauwkeurig hadden we de regularitie afgerond.
Even later liepen we tegen een boze meneer die zijn bus demonstratief op de weg had gezet. Dus eromheen navigeren en verder de omrijroute oppakken. Dit heeft veel tijd gekost, en dat uitte zich in 25 minuten te laat bij de lunch.

Lunch locatie was prima, vd Valk Emmen. Snel een hap nemen en weer door, we hadden slechts 20 minuten pauze.

In het middag traject, andere uitzetter, zat helaas veel bebouwde kom, dat was echt jammer en niet nodig. Maar goed we gingen lekker op dezelfde kadans als de ochten door en zo rond 17:30 waren we terug bij de finish in Fluitenberg.
Daar stond een prima buffet voor de deelnemers klaar.
Ik was helemaal kapot, erg zwaar hoor maar ook super leuk.

Natuurlijk checken wat je allemaal fout gereden had en waarom. Totaal toch nog 7 fouten en een kleine snelheids overtreding. Dit zette ons op een 7e plek (van 19 expert equipes), waar ik zelf heel blij mee ben.

Daarna weer terug naar Limburg. Wat een dag.

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Fri Oct 24, 2025 9:37 pm
by uwbuurman
Gaaf!! Ad ook tevreden met P7? En helpt dit soort ritten ook om je eigen kwaliteit te uppen?

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Fri Oct 24, 2025 9:44 pm
by BertjeConti
uwbuurman wrote: Fri Oct 24, 2025 9:37 pm Gaaf!! Ad ook tevreden met P7? En helpt dit soort ritten ook om je eigen kwaliteit te uppen?
Jazeker, beide tevreden, en natuurlijk gaan m'n navigatie scills hiermee omhoog, het was de eerste echte wedstrijd voor mij dit jaar, en waarschijnlijk ook de laatste. Hopelijk volgend jaar weer wat meer.

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Mon Nov 17, 2025 8:48 pm
by BertjeConti
Horneland rally 2025 voorbereiding

In het voorjaar hadden we al ingeschreven voor de roemruchte Horneland Rally, met de hoop dat mijn vaste rijder weer kon rijden, maar helaas is ze nog niet voldoende hersteld om 2 dagen achter het stuur te kruipen, dus plan B, Petra gaat navigeren, daarom dan ook deelname in de tourklasse.

Om niet helemaal onvoorbereid aan de start te verschijnen hadden we nog een leuke oefenrit op de plank liggen, die we vorige week zaterdag maar eens zijn gaan rijden. Het was een "ritje" van 250 kilometer hier in de regio.
Dus klaar om de auto uit zijn diepe slaap te wekken, maar.... sleutel omdraaien, en alleen een "klik" verder niks.
Na een paar keer sleutel opnieuw naar de startpositie, en daar klonk bekende geluid.

Even later toen we echt wilde vertrekken, opnieuw alleen een klik, maar ook nu na een paar pogingen wilde de startmotor toch gaan draaien en konden we vertrekken.

Op pad voor een oefenritje ala horneland systeem om er na 2 jaar afwezigheid maar weer eens in te komen. In het begin ging het navigeren moeizaam, maar na een uurtje ging het al een stuk beter. Deze oefenrit is uitgezet op expert niveau, maar dan zonder tijdsdruk.
Uiteindelijk hebben we er een mega marathon etappe van gemaakt en zijn we maar liefst 6 uur aan één stuk onderweg geweest (lekkerrr).
Van de 50 punten hebben we er 8 niet gevonden, prima resultaat en goede oefening voor komend weekend.

De weigerende startmotor baarde mij in eerste instantie wel wat zorgen, dus in in week naar de Horneland rally een paar keer een koude start gedaan, en nu geen weigeringen meer. ik vond het te kort dag om nog even een nieuwe startmotor te scoren en die erin te hengelen.

Naar mijn mening waren wij en de BMW klaar voor de Horneland Rally.
Ook dit jaar weer een 2 daags evenement, met voor de tourklasse een kleine 800 km rally rijden onder tijdsdruk.

https://hornelandrally.nl/

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Mon Nov 17, 2025 9:42 pm
by BertjeConti
Horneland Rally 2025

Vrijdag ochtend is het dan zover, we gaan de Horneland Rally weer eens rijden. Na zo lang niet echt veel gereden te hebben voelt het een beetje onwennig als we om 08:00 vertrekken richting Verviers alwaar straks de rally zal starten.
De organisatie doet de start nu al voor het 3e jaar in het Waalse Verviers en daar is een goede reden voor. Vanaf hier zit je meteen in de ardennen en hoeft er niet eerst een aanlooproute gereden te worden.

In Verviers wilde ik de tank nog even vol gooien, maar blijkbaar zijn er veel voor mij geweest die de goeie RON 98 in de tank wilden, want ik trok dus echt de laatste druppels uit de pomp. Op een litertje of 10 na hadden we de tank vol, prima.

Voor 10:00 moet je door de technische keuring zijn, en om 10:31 vertrekt de eerste equipe voor de eerste etappe, de marathon etappe.
Wij hebben startnummer 96 en dus pas om 12:06 mogen wij op pad, dus nog tijd zat om lekker te kletsen en naar vertrekkende deelnemers te kijken tussen de benzine dampen.
Tijd gaat toch snel voorbij, en even later zijn wij onderweg voor deel één, kronkelend door de ardennen op weg naar Luxemburg, waar we 8 TC's aan doen via zo'n 30 punten op de Michelinkaarten. Op één TC na allemaal op tijd, de eerste 2 strafpunten zijn binnen.

3 uur later kwamen we zonder problemen bij de "lunch" locatie waar 3 kwartiertjes tijd voor was. Daar na door voor etappe 2 terwijl het al begint te schemeren. Nu door het groot hertogdom waar de meeste wegen van veel betere kwaliteit zijn dan in het waalse. Leuke trajecten waar flink geklommen en gedaald wordt.
In het 2e deel doen we 7 TC's aan in 2,5 uur, voor de volgende pauze bij vd Valk in Arlon waar een dinnerbuffet klaar staat voor de 200 deelnemers en 50 man organisatie. Tank gelegenheid in Arlon, gooi ik 'm vol. In dit deel missen we 2 RC's en 7 minuten straftijd erbij aan de broek.

Klein uurtje later door voor de "avond" etappe, het is inmiddels al 20:26, die is voor de tourklasse een stuk korter dan voor de sport en expert rijders, zo zijn we nog eens 2 uur onderweg over de pikdonkere binnen wegen in de waalse ardennen richting "Val sur Les" waar we gaan overnachten.
Na nog eens 4 TC's zijn we tegen 22:30 bij het Hotel. Nu geen straftijd, maar wel 1 RC gemist.

Dag 1 is zo goed voor 39 strafpunten, goed voor een 10e plek in de tussenstand.


Hoog startnummer = laat vertrekken = s'morgens voldoende tijd voor ontbijt.

Rond half 10 vertrekken wij voor deel 4, ook nu weer een marathon etappe met maar liefst 9 TC's, tijden tussen de TC's zijn kort, elke vergissing wordt afgestraft, het is dus zaak overal de logische juiste route te rijden. Gemiddeld zijn de tijden tussen de TC's van 15 tot 25 minuten, en precies afgewogen on de route ertussen. Een paar kilometer verkeerd of omrijden betekend dan ook meteen een paar minuten straftijd.
Om half 2 komen we bij de lunch, en in dit deel hebben we weer 2 RC's niet gevonden en 10 minuten straftijd opgelopen, die gaan van de pauze af.

Voor mijn navigator begint het steeds zwaarder te worden, en dat merken we in deel 5, waarin we terug op weg naar naar Nederland.
In de voerstreek maken we een vergissing waarbij we een weg te vroeg linksaf gaan en dit niet in de gaten hebben. Ruim een kwartier achterstand opgelopen, en nu hobbelen we ver achter de laatste deelnemers aan. Hopelijk staan de Marshals er nog bij de komende TC's.
We besluiten de volgende TC rechtstreeks aan te doen en laten zo 5 RC's links liggen. We hebben met deze keuze geen tijd in kunnen halen, maar er wel voor gezorgd dat we niet buiten tijd zijn gekomen, en dus alle TC's binnen de tijd gevonden.
Deze 5e etappe duurde voor ons ruim 5 uur, en aangekomen bij de diner locatie in Panheel hadden we nog 20 minuten over om te eten en sanitaire stop. Nu dus 5 RC's gemist en 17 straftijd erbij. In het klassement gekelderd naar plek 20 of zo.

Na het dinner kwam de laatste etappe, die erg moeilijk zou worden volgens de organisatie. In de briefing werd al gewaarschuwd dat het venijn in de staart zou zitten.
Verschil met de vorige etappes is dat er nu niet meer op michelin kaarten 1:100000 maar op oude belgische topokaarten 1:50000 genavigeerd moet gaan worden. Die 1:500000 stond alleen in een bulletin vermeld. Op de kaart stond gewoon schaal 1:100000 terwijl het 1:50000 was. Petra heeft zich niet laten foppen, dus meteen het goede meetlatje erbij en gaan.
Voordeel voor ons is dat het laatste deel zich in een voor ons heel bekend gebied afspeelde, waar heel veel door bosgebied gereden moest worden.

Wat het voor iedereen nog lastiger maakte is dat het s'avonds ook nog eens steeds mistiger begon te worden. Nog 5 TC's en ongeveer een 20 RC's moesten nog aangedaan worden. Gelukkig hebben we alle RC's en TC's gevonden, maar wel nog was straftijd opgelopen, 12 minuten om precies te zijn.
Maar oh, wat was dit laatste deel moeilijk, en dat was ons geluk, omdat velen het veel slechter gedaan hadden zijn we terug kunnen klimmen naar een 12e plek in de eindstand.

De organisatie heeft voor deze editie de mooiste wegen in de ardennen voor ons weten te vinden, ik heb mij als rijder echt prima vermaakt en regelmatig echt op de limiet moeten rijden, heel erg leuke ervaring.

Och ja, die startmotor, helemaal niet meer aan gedacht, wel fijn als je ziet dat er bij de Horneland altijd wel zo'n 10% van de deelnemers uit valt, meestal door technische mankementen.

Dit is globaal de route die wij gereden hebben, er mist een klein stukje in:
Image

Re: Pastellblauer's E12 avonturen

Posted: Fri Nov 21, 2025 11:16 am
by Peter V.
Dat zijn de serieuzere rally's als ik het zo lees.