Page 12 of 27
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Tue Dec 07, 2010 8:39 pm
by 323baur
Ik heb sinds kort een autoambulance en daar wil ik een paar dingen aan veranderen/ lassen
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Tue Dec 07, 2010 8:58 pm
by Kuist318
geen enkel probleem

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Tue Dec 07, 2010 10:05 pm
by 323baur
Uit lenen ook niet

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Sun Jan 09, 2011 3:46 pm
by Peter V.
Omdat iedereen bezig is met zijn winterprojecten ben ik ook maar weer begonnen.
Ik was al blij dat de rechterzijde bij de 316 er redelijk uitzag maar toch na wat onderzoek weer wat werk.
Aangezien het nat werd in de achterbak na het uitspuiten van de wielkasten afgelopen jaar toch maar wat gaan bekijken. Mijn vermoeden was juist en de gaten waren zo gevonden. Uiteraard bij de vulpijpdoorvoer van de brandstoftanks. Tevens het stukje achterbakvloer daar.
Hier al een stuk slecht materiaal uitgehaald maar voordat de vulpijp weg kan moet ik eerst de tanks wat verder leegmaken.
Toen kwam ik ook nog een kleiner gaatje tegen bij de achterbrugophanging.
Paulien en ik hebben samen al besloten dat het hierbij gaat blijven anders ben ik straks een 316 aan het restaureren i.p.v. een Baur.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Sun Jan 09, 2011 9:32 pm
by Jeroen
Ach, het zijn bekende plekken en als je 't nu goed doet heb je er de komende jaren geen omkijken naar, en kan 'ie langer mee!
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Sun Jan 09, 2011 9:44 pm
by gerrit323
Jij kan ook niet stilzitten

weeral een mooi werkje gedaan

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Sun Jan 09, 2011 10:10 pm
by Arnold D
Ach Peter, je bent nu al bezig en als er niet te veel ingrijpende laswerkzaamheden aan zitten, dan zou ik hem toch afmaken. Als deze straks klaar is, kun je je volledig op de Bauer storten.

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Mon Jan 10, 2011 8:17 am
by 323baur
Arnold D wrote:Ach Peter, je bent nu al bezig en als er niet te veel ingrijpende laswerkzaamheden aan zitten, dan zou ik hem toch afmaken. Als deze straks klaar is, kun je je volledig op de Bauer storten.

Arnold: kijk even naar je spelling.
Dat er soms dee's en tee's vergissingen zijn is tot daar aan toe maarrrrrrrrr.
Het is
BAUR
Ik pleit voor een ban van minstens een week.

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Mon Jan 10, 2011 8:42 am
by Arnold D
Ik wist dat je zou reageren.

Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Mon Jan 10, 2011 2:12 pm
by Peter V.
Arnold D wrote:Ach Peter, je bent nu al bezig en als er niet te veel ingrijpende laswerkzaamheden aan zitten, dan zou ik hem toch afmaken. Als deze straks klaar is, kun je je volledig op de Bauer storten.

Je heb gelijk dat als je toch bezig bent......
Misschien dat ik de aanschaf van een duurder en beter lasapparaat maar wat naar voren moet schuiven
Een betere oefenwagen krijg je natuurlijk niet voor de Baur. Ik moet ook toegeven dat het grotendeels wel hierbij blijft met de slechte plekken ( denk ik).
Hierna de bodem en vooral holle ruimten goed behandelen en Paulien en ik kunnen voorlopig in ieder geval met een E21 de meetings af als de Baur uit elkaar ligt.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Mon Jan 10, 2011 7:11 pm
by Tjurd
Al een beste klus, en meteen goed aangepakt!
Keep it up!
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Mon Jan 10, 2011 11:47 pm
by loentje
Ik snap nog steeds niet dat bmw zo'n dun plaatmateriaal daar heeft gebruikt, je kunt ook als een bmw hard is daar gewoon opduwen zodat het beweegt!
Kijk trouwens meteen de benzinepijp na, die willen ook wel eens roesten, of anders meteen behandelen!
groeten loentje
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Tue Jan 11, 2011 7:26 pm
by uwbuurman
daar is eerder ook al eens aan gelast of niet? Lijkt me links van het gat ook al een rupsje te zien?
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Tue Jan 11, 2011 8:33 pm
by Wondermike
daar is eerder ook al eens aan gelast of niet? Lijkt me links van het gat ook al een rupsje te zien?
Dat is een af fabriek rupsje.
Re: 316, 1980 SAPHIR BLAU.
Posted: Tue Jan 11, 2011 9:33 pm
by Peter V.
Wondermike wrote:daar is eerder ook al eens aan gelast of niet? Lijkt me links van het gat ook al een rupsje te zien?
Dat is een af fabriek rupsje.
Dat is inderdaad. Je komt er vanzelf achter Koos dat de E21 heel veel van deze lasjes heeft als je de restauratie gaat voortzetten.