Page 12 of 18
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Mon Feb 25, 2013 8:51 am
by Arnold D
Dat ziet er allemaal weer mooi uit.
Mooie polijstmachine, Jan.
Ik heb nog 1 staan voor een borstel. Dit met een motor op 380V en staat al een paar maand buiten en gratis af te halen.
Jeroen wrote:Lekker bezig idd! Ik kan trouwens ook nog wel een setje busjes gebruiken voor de pook. Misschien is daar es een partijtje van te draaien? Arnold kan dat miss ook wel?
Dat kan ie. Bij de Alpina heb ik ze van messing gemaakt.
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Mon Feb 25, 2013 9:09 am
by Jeroen
Idee! Ik heb destijds zo'n pook met slot gekocht maar daar zit behoorlijk speling op. Dan moet die er maar weer eens een keer onderuit want het stoort me. Geen haast, maar leuk als dat een keer zou kunnen!
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Mon Feb 25, 2013 10:13 am
by Arnold D
Je kan de bussen vervangen, maar de speling is nooit helemaal uit de pook te halen. Er zit na verloop van tijd ook speling op de bus en de ingaande as van de bak en dan vooral in het gat van de ingaande as. Als de bak ooit eens gereviseerd gaat worden zou ik in het vervolg deze as ook vervangen voor het beste resultaat.
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Mon Feb 25, 2013 10:42 am
by Jeroen
Eens maar in dit geval is de speling overduidelijk geworden zodra de andere pook (die met slot) erin zat. Dat is dus wel de grootste boosdoener.
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Wed Mar 13, 2013 10:17 pm
by Thegs
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Thu Mar 14, 2013 9:26 am
by Smartie
Bedankt Gerwin !
En Jan, mooi dik in de verf. Kan het tenminste ook tegen een steentje!
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Thu Mar 14, 2013 5:15 pm
by Groentje_me
Haha, dankje Gerwin;)
Idd, alles weer netjes in de verf;) op naar t volgende...
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Sun Apr 28, 2013 9:53 am
by Groentje_me
Goeiemorgen,
Een kleine update wat betreft m'n e21, gister is Gerwin langs geweest om de solex carburateur te wisselen voor een weber:)
Als eerste de solex gedemonteerd:
Vervolgens de voetplaat gemonteerd:
Daarna de weber zelf erop:
Na wat afstellen liep de bmw al beter dan met de oude solex carburateur. We konden 1 vacuumslangetje nog niet aansluiten omdat we 1 aansluitingspijpje misten van de weber. Deze neemt Gerwin binnenkort mee. Ook de kabel voor de handshoke moet ik nog even een plekje geven in de auto en naar de carburateur leggen. Als dit klaar is zullen we Ite even lief aankijken of hij zijn CO-meter ter beschikking wil stellen om de Bmw af te stellen.
Al met al een geslaagde dag!
Gerwin bedankt voor de tijd en de moeite!
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Sun Apr 28, 2013 10:13 am
by Groentje_me
En nog een paar foto's van m'n Bmw na verlaging met nieuwe rode koni's en h&r veren.
En ook m'n vriendin is tevreden over het rijgedrag van de Bmw:

Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Sun Apr 28, 2013 10:33 am
by Jeroen
Lekker bezig! Mag de bazin ook sturen in de E21?
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Sun Apr 28, 2013 10:57 am
by 323baur
Laat jouw vriendin maar eens lief naar mij kijken.
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Sun Apr 28, 2013 11:05 am
by Groentje_me
@ Jeroen, ja de bazin mag ook in de bmw sturen, afgelopen zondag heeft ze de heen en terugweg naar Joure ook gereden;)
@ Ite, 8 juni gaat ze mee naar de SM13, dan kan ze de hele dag lief naar je kijken;)
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Sun Apr 28, 2013 4:45 pm
by Peter V.
Ook de weber heeft twee co schroeven. Draai ze niet te strak in omdat je dan het conische puntje sloopt. Ik heb de chokekabel via de verwarmingsslang naar binnen gebracht.
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Sun Apr 28, 2013 10:55 pm
by Groentje_me
Hey Peter,
Bedankt voor de tips! Ik denk inderdaad dat dat een goeie weg is voor de shokekabel omdat hij ook niet al te lang is.
To be continued....
Re: 320/6 1981 van Jan Groen
Posted: Sun Apr 28, 2013 11:53 pm
by pattam2009
Goed bezig Jan ziet er allemaal mooi uit zo, m'n complimenten.
Een beetje verlagen met 15" maakt d'r zo veel mooier
