Wat gaan we doen deze zomer?
Re: Wat gaan we doen deze zomer?
Wij zijn net terug van een week Bretagne. Mooie omgeving en geweldig weer. Last minute geboekt en dus ook de reisverzekering. Papieren polis niet op tijd binnen, maar ze zouden me mailen. Niet gebeurd
Maar goed, ik kreeg wel het polis en tel.nr. in geval van pech o.i.d. Zaterdag op weg naar huis en na 100 Km begint het lampje van de het koelwaterniveau te branden. Zo maar even kontroleren. Ja hoor, temperatuur loopt op en gelijk naar de kant. Water bijvullen en het liep er gelijk weer uit. Expansievat gescheurd. Aan de straat ding eruit gehaald en proberen dicht te smelten . De mensen, bij wie we aanbelden waren heel erg behulpzaam
De reparatie hield het toch 30 Km vol en weer stuk. Bij een Supermarkt materiaal ingeslagen voor de 2de reparatie en ook die hield het niet uit en met nog 1000 km voor de boeg moesten we toch aan een andere oplossing denken. Bijvullen en van de snelweg af, komen we in een dorp waar in ieder geval een AD garage staat en in een land met bijna alleen maar garages voor franse merken hebben we hier onze hoop op gevestigd. We stranden bij een Peugeot garage en bellen de alarmlijn. Gegevens doornemen en wat voor polis ik heb afgesloten? Daaraan begin ik te twijfelen, want ik heb natuurlijk niets op papier, maar weet toch zeker dat ze me moeten helpen. Zij moeten dat toch in de computer kunnen opzoeken? Maar nee, dat kan pas maandag.
Zij kunnen me wel helpen door de auto te verslepen en voor een hotel overnachting te zorgen. Dat hoeft niet, de auto staat hier goed en we kunnen 50 meter verder kamers huren, als ze al niet verhuurd zijn. De eigen auto verzekering bellen, want om mijn polis staat dit ik ook in het buitenland geholpen wordt. Niet dus, vuile
. In middels een dame in een E36 aangehouden, want die heeft misschien contacten. Zij sprak geen engels, maar moest met haar mee. Spannend.
Bij een suppermarkt aangekomen, waar zij blijkt te werken, zijn wel mensen die wat engels spreken. Die hebben alles geprobeerd om iemand te pakken te krijgen die mij zou kunnen helpen. Helaas niemand en alle zaken zijn dicht. Alarmcentale weer gebeld. Dan maar een andere auto, maar dan moet de auto niet binnen 2 werkdagendagen te repareren zijn.
Maar het is zaterdag en dan komt zondag en vooruit, de maandag is een nationale feestdag. Dus zitten we tot woensdag vast. Ook vuile
Andere optie. Onze belg Gerrit gebeld, misschien heeft hij franse contacten in de buurt die misschien een goed onderdeel zou kunnen brengen, zodat ik dat zelf kan vervangen. Helaas, maar heeft wel het tel.nr. van de franse Jeroen, Oliver. De president van de franse E21 club. Die heeft natuurlijk wel overal contacten. Helaas, niet te bereiken
En Jeroen, die had de telefoon niet mee wist Gerrit mij te melden.
Dan maar mijn vader bellen en moet die ons maar halen, wij blijven daar natuurlijk niet tot en misschien met woensdag.Terwijl ik met mijn vader bel, rijdt er een E46 voorbij, ik wenk hem en rijdt door. Hij komt terug en wil wel helpen. Hij spreekt geen engels en ik geen frans. Hij druk aan het bellen, met wie en wat weet ik niet. Ik heb hem geprobeerd duidelijk te maken wat ik moet hebben en uiteindelijk zitten we op dezelfde lijn. Ik maak hem duidelijk dat ik het expansievat uit zijn auto moet hebben. Natuurlijk niet, hij heeft de auto zelf nodig
Maar ik moet hem toch hebben en biedt hem €300. Daar kun je 4 nieuwe voor kopen en 10 gebruikten
Hij druk bellen en kijken op de franse versie van marktplaats en na 10 minuten had hij een andere gekocht en ging akkoord met mijn voorstel. Hij wist net als ik, dat dit leuk verdienen was. Expansievaten uitgewisseld en na een half uur waren we klaar. Zijn vrouw, ook rijdend in een E46, bracht hem nog 5 liter koelvloeistof, daarop kon hij nog wel thuis komen, omdat hij 10 minuten nodig had om thuis thuis te komen. Auto klaar, maar te laat om nog 1000 km te rijden. De kamer geboekt, die 50 meter verder werden aangeboden en zijn de volgende dag vertrokken en goed thuisgekomen zonder verdere problemen.
Zij kunnen me wel helpen door de auto te verslepen en voor een hotel overnachting te zorgen. Dat hoeft niet, de auto staat hier goed en we kunnen 50 meter verder kamers huren, als ze al niet verhuurd zijn. De eigen auto verzekering bellen, want om mijn polis staat dit ik ook in het buitenland geholpen wordt. Niet dus, vuile
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- 323baur
- E21 VIP

Plus 1!
En wil je NOOIT de anwb meer bellen in het buitenland.
Prutskoningen van de eerste en hoogste orde!
En wil je NOOIT de anwb meer bellen in het buitenland.
Prutskoningen van de eerste en hoogste orde!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Het was niet eens de ANWB, maar de zorgverzekering. Ook prutsers.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Nogal een verhaal inderdaad! Expansievat is wel een bekend verhaal (zie ook E46 issues topic) maar gelukkig kondigde zich dat bij mij aan met een lichte lekkage, dit is een stuk minder. Uiteindelijk goed gekomen, maar met de nodige moeite! Overigens zou de ANWB prima behulpzaam moeten kunnen zijn. Een zorgverzekering niet, een oldtimerverzekering met ingebouwde pechhulp weer wel, mits je idd een compleet Europa pakket hebt. Iets anders wordt het als je zoals Ite op een takeldienst aangewezen bent. Dat huurt de ANWB ook maar in en gaat over een hoop lagen, dan gaan er al gauw dingen mis idd.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

Ben toevallig net bezig met de dame in kwestie die ik 3 jaar geleden boos en beschadigd aan de kant heb gemikt..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- 323baur
- E21 VIP

Hahaha.
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Wij hebben nog even vakantie. Genieten van het goede weer in Italië.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Klein vakantieverslag vanuit onze zijde.
Het moto was.......warmte. We hebben niets te klagen gehad over het weer want de buitentemperatuur heeft ons goed bedeeld. Aangezien wij van het kamperen zijn ga ik niet allemaal foto's plaatsen over de verschillende posities dat de caravan heeft gestaan. We hebben weinig extra activiteiten gedaan mede omdat de omgeving al bekend was en we gewoon lekker ons rust wilde nemen.
De heenreis dus via Zwitserland naar het Lago Maggiore. We hebben op de heenweg twee tussencampings gedaan, dit mede omdat Jasper toch redelijk onrustig wordt na een hele dag autozitten.
Onze eerste tussencamping was het lekker afkoelen in het bijliggende meertje.

Aangezien we voor de heenreis gekozen hadden om niet via de Gotthardtunnel te gaan was het alternatief de autotrein vanuit Kandersteg. Net ervoor een tussencamping gedaan bij de Thunersee.

Na de trein was het nog een 120 kilometer rijden naar de eindcamping aan het meer. Uiteraard via de Simplonpas naar een hoogte net boven de 2000 meter.

Hierna gearriveerd op de camping met uitzicht op de plaatsen Feriolo, Verbano en Stresa.

Nog een boottochtje gedaan naar de twee bekendste eilanden. Isola Bella en Pescatori.

De terugweg was er eentje waar de term warmte nog verder werd uitgediept. Deze wel via de Gotthardtunnel waar we een file hadden van twee kilometer voor het stoplicht (gelukkig dus weinig wachttijd). Wel voldoende om de airco en koppeling te testen op het maximaal van hun kunnen. De airco heeft verloren zodat we de rest van de terugreis hebben gereden zoals we vroeger allemaal deden. Kortom een goede vakantie geweest en lekker uitgerust.
Het moto was.......warmte. We hebben niets te klagen gehad over het weer want de buitentemperatuur heeft ons goed bedeeld. Aangezien wij van het kamperen zijn ga ik niet allemaal foto's plaatsen over de verschillende posities dat de caravan heeft gestaan. We hebben weinig extra activiteiten gedaan mede omdat de omgeving al bekend was en we gewoon lekker ons rust wilde nemen.
De heenreis dus via Zwitserland naar het Lago Maggiore. We hebben op de heenweg twee tussencampings gedaan, dit mede omdat Jasper toch redelijk onrustig wordt na een hele dag autozitten.
Onze eerste tussencamping was het lekker afkoelen in het bijliggende meertje.

Aangezien we voor de heenreis gekozen hadden om niet via de Gotthardtunnel te gaan was het alternatief de autotrein vanuit Kandersteg. Net ervoor een tussencamping gedaan bij de Thunersee.

Na de trein was het nog een 120 kilometer rijden naar de eindcamping aan het meer. Uiteraard via de Simplonpas naar een hoogte net boven de 2000 meter.

Hierna gearriveerd op de camping met uitzicht op de plaatsen Feriolo, Verbano en Stresa.

Nog een boottochtje gedaan naar de twee bekendste eilanden. Isola Bella en Pescatori.

De terugweg was er eentje waar de term warmte nog verder werd uitgediept. Deze wel via de Gotthardtunnel waar we een file hadden van twee kilometer voor het stoplicht (gelukkig dus weinig wachttijd). Wel voldoende om de airco en koppeling te testen op het maximaal van hun kunnen. De airco heeft verloren zodat we de rest van de terugreis hebben gereden zoals we vroeger allemaal deden. Kortom een goede vakantie geweest en lekker uitgerust.
Gr Peter V.